Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Budai Megváltozta több, mint 10 éve
1
KBSZ Repülésbiztonsági Fórum, 2008 Octóber 7 Repülésbiztonság menedzsment rendszer – SMS bevezetése II.
2
Repülésbiztonság menedzsment rendszer bevezetése - II Tartalom •RMR (SMS) emlékeztető; •Megválaszolhatatlan kérdés; •Nemzeti repülésbiztonsági program - ICAO; •Üzemeltetői repülésbiztonsági célok; •Összegzés
3
Repülésbiztonság-menedzsment „Erőforrások biztosítása és irányítása a repülésbiztonsági kockázat azonosítására, mérésére, elemzésére és összehangolt tevékenység a kitűzött repülésbiztonsági teljesítmény elérésére”; események FDM LOAS Auditok Airbus Repülésbiztonsági teljesítmény-mutatók Eseményráta, FDM túllépési ráta, LOAS veszély/hiba ráta, Audit nem-megfelelőségek, Nemzetközi baleseti ráta Összesített kockázati lista (Top Ten)
4
Megválaszolhatatlan kérdés •„Az 1,5 incidens/1000 felszállás repülőesemény ráta jó, vagy rossz?” •„ezt így nem lehet megválaszolni...” mondtuk a múltban az elsőszámú vezetőnek („tudományos” érveléssel); •Nincs tovább „mellébeszélés”, az RMR/SMS-nek része a válasz: –Nemzeti repülésbiztonsági program kijelöli a nemzeti repülésbiztonsági teljesítmény mutatókat és célértékeket; –Üzemeltetői SMS kijelöli az üzemeltetői célokat;
5
5 Nemzeti repülésbiztonsági program „Nemzeti repülésbiztonsági program: a felügyelő hatóság repülésbiztonsági programjában meghatározza az elfogadható repülésbizotnsági szintet a következők szerint kifejezve (ICAO SMM 1.4.16 fejezet): Légitársaságok: • 0.5 fatal accidents per 100 000 hours for airline operators (safety indicator) with a 40 per cent reduction in five years (safety target); • 50 aircraft incidents per 100 000 hours flown (safety indicator) with a 25 per cent reduction in three years (safety target); Karbantartó szervezetek: • 200 major aircraft defect incidents per 100 000 hours flown (safety indicator) with a 25 per cent reduction over the last three-year average (safety target);
6
6 Nemzeti repülésbiztonsági program „Nemzeti repülésbiztonsági program: a felügyelő hatóság repülésbiztonsági programjában meghatározza az elfogadható repülésbizotnsági szintet a következők szerint kifejezve (ICAO SMM 1.4.16 fejezet): Repülőterek: • 1.0 bird strike per 1 000 aircraft departures (safety indicator) with a 50 per cent reduction in five years (safety target); • no more than one runway incursion per 40 000 aircraft movements (safety indicator) with a 40 per cent reduction in a 12-month period (safety target); and Légiirányítás: • 40 airspace incidents per 100 000 hours flown (safety indicator) with a 30 per cent reduction over the five-year moving average (safety target);”
7
7 Nemzeti repülésbiztonsági program • http://www.caa.co.uk/docs/33/SRGSafety PlanUpdate2008.pdf • Tartalma: • Repülésbiztonsági stratégia; • Repülésbiztonsági statisztikák; • Repülésbiztonsági célok – repülésbiztonsági mutatók; • Repülésbiztonsági feladatok – felelőssel, határidővel.
8
8 Üzemeltetői repülésbiztonsági célok • Incidens /1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) – az 1,2 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél); • Műszaki meghibásodás kategóriájú esemény /1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) – 0,4 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél); • Madárral ütközés / 1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) - 1,2 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt repülésbiztonsági cél; • TCAS RA (megközelítés) / 1 000 felszállás (repülésbiztonsági mutató) - 0,5 mozgóátlag 20%-os csökkentése egy év alatt (repülésbiztonsági cél);
9
Összegzés •Szükségünk van a nemzeti repülésbiztonsági program megalkotására, a mutatók és célok kijelölésére; •Munkacsoport felállítását javasoljuk a hatóságnak a KBSZ és az iparág képviselőinek bevonásával; •Legyen e Fórum állandó napirendi pontja a repülésbiztonsági program által kijelölt célok helyzete;
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.