Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:"— Előadás másolata:

1 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István Györgye-mail cím: burai.istvan@bgk.uni-obuda.hu

2 A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe A számítógépek elterjedésének kezdetén Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Kevesebb tanárra lesz szükség Gond és probléma megoldó

3 A számítógép és az internet oktatásban betöltött szerepe Napjainkban elfogadás Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

4 Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamatot hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában megszervezve mind a tananyagot és a tanulói forrásokat, mind a tanár-tanuló kommunikációt, mind pedig az interaktív számítógépes oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalva hozzáférhetővé teszi a tanuló számára.

5 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

6 Meghatározza a tanulás:  idejét  ütemét  helyét Óriási felelősség a teljesítményért!

7 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Nem kell tanítani. Új elektronikus tanulási forma kialakítása

8 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke • Új módszerek • Új igények • Új követelmények Következménye

9 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke

10

11 Tanár1:  Tantárgy fejlesztés Tanár2:  Tutorálás Tanár3:  Értékelés Tanár1:  Tantárgy fejlesztés Tanár2:  Tutorálás Tanár3:  Értékelés Tanár1:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár2:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár3:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár1:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár2:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez Tanár3:  Nevel  Tanít  Értékel  Szervez

12 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Tananyagfejlesztő pedagógusok. Számítástechnikai ismeret feltétel! Tanulói folyamat támogatása! (Tutorok) Számítástechnikai ismeret feltétel! Értékelők. A képzés végén kapnak szerepet.

13 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Mindent, mert a számítógép mindenre jó ?!  Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet  Elméleti ismeretek  Gyakorlati képzésben korlátozottan használható Pl. szimulációs környezet  Elméleti ismeretek Rendelkezésre álló eszközök vizsgálata Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Tanár Hiper-szuper számítás- technikai eszköztár Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Diák Számítógép minimális technikai kiépítettség Eszközök

14 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Milyen közeget alkalmazzunk? CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. CD/DVD Nyomonkövetés nincs aszinkron„konzerv” előadás. Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Internet / intranet Nyomon követés van Szinkron és aszinkron előadás Tananyag

15 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke  Rövid egységek  Áttekinthető  Jól strukturált  Hosszas elméleti fejtegetések kerülése  Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén  Kevés színkombináció – magas kontraszt  Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk  Könnyen értelmezhető ábrák  Dinamikus  Tanulható  Rövid egységek  Áttekinthető  Jól strukturált  Hosszas elméleti fejtegetések kerülése  Önellenőrző és gyakorló feladatok a fejezetek végén  Kevés színkombináció – magas kontraszt  Olvashatóság, pl. Arial típusú betűk  Könnyen értelmezhető ábrák  Dinamikus  Tanulható

16 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke A pedagógus nem a tudás és az információ elismert birtokosa. Sokan nem vesznek részt ilyen kurzuson, mert azt gondolják, hogy folyamatosan tanulniuk kell. (life learning) Elvesznek a tanáregyéniségek / uniformizálódik a tanulás-tanítás

17 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke „Azok a pedagógusok akik hivatásként tekintenek munkájukra, azok a gyerekek felcsillanó tekintetéért, a bensőséges beszélgetésekért, a tudás átadás szépségéért lelkesednek, számukra ez jelenti a pálya szépségét, ezek azok, amiket nem szeretnének elveszíteni.”

18 www.lakas-csere.hu/cnc

19 Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke


Letölteni ppt "Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések