Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A célcsoport közvetlen közelről
18-35 AB ffi/nő A célcsoport közvetlen közelről
2
Márkák és célcsoportok nemi identitása
I. Kiknek készül & tradicionálisan kik használják? Funkcionálisan női termékek (pl. tampon, körömlakk) Funkcionálisan férfi termékek (pl. after shave, alsónadrág) Funkcionálisan uniszex termékek (csokoládé, szappan)
3
Márkák és célcsoportok nemi identitása
II. Identitás váltó termékek & márkák Eredetileg női, de férfi jelleget is mutató Példa: férfi hajfesték, ránctalanító krém Eredetileg férfi, de női jelleget is mutató Példa: borotva, boxer short Folyamat: „rejtőzködő használat” uniszex jellegű termékvariánsok felfutása Diverzifikálódás: külön női és férfi variánsok megjelenése
4
Márkák és célcsoportok nemi identitása
III. Kik vásárolják & ténylegesen kik használják…? Homogén: férfiak/nők által vett és/vagy használt termékek Heterogén: nők által vásárolt és férfiak által (is) használt/fogyasztott termékek Például: joghurt, snack DE: sampon, sör, óvszer (!) férfiak által megvett/választott, a nők által (is) használt/fogyasztott termékek Például: háztartási gépek, villanykörte DE: üdítő, ásványvíz, mosószer (!)
5
A probléma Vannak kiváló sör kampányok férfiaknak és vannak kiváló hüvelygomba elleni krém reklámok nőknek – és ez így van jól! …de miért van az hogy bizonyos uniszex termékek/márkák elsősorban férfiak vagy nők nyelvén beszélnek? Példa: miért beszél minden LCD TV kampány „férfi nyelven”? bizonyos inkább férfi/női márkák nem szívesen veszik tudomásul, hogy termékeiket mások veszik és/vagy fogyasztják, mint azt ők feltételezik? Példa: miért nincs „férfi” probiotikus joghurt promóció is?
6
Márka(nemi)identitás – BTL szemmel
Mi a gondunk? Nem ismerjük a fogyasztónkat, mert Nem/ritkán/rendszertelenül kérdezzük meg őket Nincs szignifikáns adatbázisunk a rendszeres fogyasztóinkról Nincs profilépítés csak címadatgyűjtés a meglévő adatbázisokban Nincs elemzés a meglévő adathalmazok alapján Amilyen adatunk van az sokszor régi vagy külföldi Ha van adatunk és látjuk a trendeket, akkor is sok esetben nem merünk/tudunk/akarunk elszakadni, mert Jobban bízunk a bevált megközelítésben Jobban bízunk a központ vagy versenytársak által kitaposott útban Féltjük a márkát Féltjük az állásunkat
7
Jutalomjátékok és igazi kihívások
Könnyebb dolgunk van uniszex termék esetén: a nőkkel a nagyvárosiakkal a rendezvényekkel (ha van rá pénz és idő) Nehezebb kampányt optimalizálni uniszex termékeknél: fiatalokra (legnehezebb tinédzserekre) férfiakra vidékiekre promóciós platformra (különösen az ajándékpiramis miatt!) Tudjuk például, hogy egy vidéki 35 év feletti nő akár 4-5x szívesebben vesz részt bármely promócióban, mint egy városlakó fiatalabb férfi!
8
A célcsoport közvetlen közelről
Hazai példák A célcsoport közvetlen közelről
9
Nők a nőkhöz Reckitt Benckiser Demy Lady Team
10
Férfiak egymás közt Adidas Victory League
11
Nők a férfiakhoz: Kozel cseh ser teszt
12
Férfiak a nőkhöz: Armani make-up launch
13
Nyitás a nők felé: Garnier – Volkswagen road-show
14
Nyitás a nők felé: Luxury night by Davidoff Superslims
15
Nyitás a férfiak felé Airwick illatdekor kampány
16
Nyitás a férfiak felé Garnier Men Mineral online kampány
17
Férfias játékok Volkswagen Touareg launch event
18
Férfias játékok Volkswagen Touareg launch event
19
Nőies kikapcsolódás Volkswagen Touareg launch event
20
Nőies kikapcsolódás Volkswagen Touareg launch event
21
Mindenki megkapja a magáét
Jack Daniel's BBQ Party
22
Mindenki megkapja a magáét
Lay’s laptop promóció
23
A célcsoport közvetlen közelről
Külföldi példák A célcsoport közvetlen közelről
24
A termék önmagában nem elég: Philips férfi vasaló
25
A körítés is fontos: Four N’ Twenty salátástányér
26
A terméket a megfelelő kontextusba kell helyezni: Durex m-marketing
27
Példa: a sör mint a férfi összetartás szimbóluma Andes TELEPORTER – pub promóciós installáció
28
Példa: a sör kicsit másképpen Heineken gerilla + event
29
Mi a tanulság? Miért más a BTL…?
Ügynökségünk 2 évtizedes múltjából alig tudunk olyan példát kiemelni, ahol egy-egy márka stratégiájának tervezésekor a BTL ügynökséget legalább utólag megkérdezték volna… …pedig minden BTL aktivitás direkt, sokszor élő személyes kapcsolatot eredményez olyan emberekkel, akik megvásárolják és használják vagy fogyasztják termékeinket A rossz célzás egy reklámnál hiba… …egy BTL kampánynál végzetes lehet!
30
Nincs veszve minden…!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.