Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMihály Farkas Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján 2012. szeptember 11.
2
Miért van szükség Reklámfelmérésekre?
átfogó helyi kutatássorozat a témáról – sok hasznos infó; rengeteg a reklámozó, nagy média-felületen; nehéz mindenkinél mindent jobban tudni igényfelmérés, a reklámok fogyasztásának helyi sajátosságainak megismerése; szakmai alapok a marketingtervezéshez: hol hirdessünk, hogyan hirdessünk, hogy hatékonyabban tudjuk kiszolgálni a vevői igényeket. A kutatási adatok végső célja: segítenek eladni a terméket.
3
Kutatási metodika alkalmanként 500 fő személyes megkérdezés a lakáson
omnibusz jelleg rendszeres, de nem panelkutatás (évente 2-3 alkalom) – trendek kimutatása kvótás, véletlen sétás mintakiválasztás – 10 reprezentatív adatok (nemre, korra), 5% hibahatár adatok: főleg 2012 januári adatok, ahol régebbi, azt jelölöm
4
Milyen gyakran olvassa a Délmagyarországot?
5
Helyi napilappiac: egy szereplő
Helyi szinten az egyetlen fizetős napilap A metropollal nincs összehasonlítási alap, mert azért nem kell fizetni, a példányszámot ott a terjesztésre fordított erőforrások határozzák meg ÉRTÉK: az egyetlen olyan médium, amiért direktben fizetni kell, ez kiemeli a többi közül – ez megnyilvánulhat a hirdetési tarifában
6
Melyik rádiót milyen gyakorisággal hallgatja?
7
A helyi kereskedelmi rádió dominál, megelőzi az országos csatornákat
A helyi kereskedelmi rádió dominál, megelőzi az országos csatornákat! Rádió88 – jelentős hallgatói fölény, több, mint 50% a napi hallgatottság.
8
Milyen gyakran nézi a helyi televíziókat?
9
Az összesített gyakori nézettség is alacsony (24,4%), de enyhén emelkedik és az országos csatornakínálat is bővül
10
Mennyire szokta figyelmi a buszokon, villamosokon, trolikon a monitorokon futó reklámokat?
11
Tömegközlekedési reklámfelület
Rétegelérés – van egy jelentős réteg akit nem lehet elérni (feltehetően az autóval rendelkezők) Célcsoport elérésre jól használható A helyiek fele valamilyen gyakorisággal találkozik a hirdetéssekkel
12
Milyen gyakran internetezik Ön?
13
Mely szegedi hírportálokat nézi meg az alábbiak közül rendszeresen
Mely szegedi hírportálokat nézi meg az alábbiak közül rendszeresen? (passzív jelölés)
14
A felsorolt (és megmutatott) ingyenes terjesztésű hirdetési újságok közül melyiket viszi fel magával és lapozza át leggyakrabban? (TÖBB VÁLASZ IS LEHETSÉGES) megjegyzés: a Szegedi Hirdető azóta megszűnt
15
Az ingyenes hirdetőújságok közül melyiket mennyire tartja ÉRTÉKESNEK, HASZNOSNAK? IG TARTÓ skálán értékelje (átlag) megjegyzés: a Szegedi Hirdető azóta megszűnt
16
Ön és barátai, ismerősei körében a felsorolt médiumok melyike számít a legfontosabb tájékozódási és hírforrásnak a helyi hírek tekintetében? (kettőt jelölhet/passzív)
17
Helyi médiapiac Délmagyar - dominancia (print és online)
Rádió88 – konkurencia nélkül, magas elérés Helyi tv-k – alacsony befolyás, de feljövőben Internet – kihasználatlan lehetőségek helyi szinten (?) Tömegközlekedési reklám – célcsoport-specifikus, de van deklarált réteg, akit nem ér el Ingyenes lapok – valójában mára már “kétszereplős” piac + áruházláncok hirdetőújságjai
18
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.