Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája
Program: 1. KÖSZÖNTŐ 2. MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS (Előadó Bicskei Bertalan) 3. U17 ÉS U19 EB 2008 SORSOLÁSOK (Előadó: Sisa Tibor) 4. U/17 EB, UEFA ÖSSZEFOGLALÓ (Előadó:Tuboly Frigyes) 5. U/19 EB, UEFA ÖSSZEFOGLALÓ (Előadó: Sisa Tibor) 6. A TÉLI EDZÉSMUNKA MEGTERVEZÉSE AZ U/17-19 ÉVES CSAPATOKNAK (Előadó Bicskei Bertalan) 7. KONZULTÁCIÓ 8. CSOPORT BESZÉLGETÉS A VÁLOGATOTTAKAT ADÓ EDZŐK ÉS AZ U17-19 EDZŐI KÖZÖTT U/17 VÁLOGATOTT U/19 VÁLOGATOTT
2
NB1, NB2 U/17 és U/19 EDZŐK TALÁLKOZÓJA
SZERVEZŐ: MLSZ EDZŐ BIZOTTSÁGA ÉS AZ MLSZ EDZŐKÉPZŐJE „NEM AZ A LEGLÉNYEGESEBB, HOGY MIT CSINÁLSZ, HANEM AZ, HOGY HOGYAN” (Fabio Capello, BEK győztes edző)
3
A RÉGI MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS
„Magas technikai tudás felhasználásán alapuló sokmozgásos, olykor helycserés, váratlan megoldásokat tartalmazó támadó játék” Az Aranycsapat a régi magyar labdarúgó stílus legeredményesebb képviselője
4
A RÉGI MAGYAR LABDARÚGÓ STÍLUS UTÓDJA: A LATIN FOOTBALL
Jean-Pierre Bénézet Úr, a FIFA Technikai Igazgatója: „Önöknek, magyaroknak vissza kell találniuk saját stílusokhoz. A régi magyar stílus modern megfelelője a latin futball. Ezt az utat kell Önöknek követni az edzők képzésében és az utánpótláskorú labdarúgók képzésében is” A latin futball képviselői és helyezésük a FIFA világ ranglistán: Olaszország, 3-ik Spanyolország 4-ik Franciaország 7-ik Portugália 8-ik
5
A LATIN FUTBALL STÍLUS „A magas technikai tudás kisebb területen, az ellenfél nagyobb zavarása és a lerövidült időben való felhasználásán alapuló, a pozíciós és az elmozgó rendszerű támadójáték elemeit egyaránt magában foglaló kreatív támadójáték, kiegészítve a szervezett védekezéssel.” 2006 VB győztes: Olaszország Franciaország a 2-ik, Portugália a 4-ik
6
A LATIN FUTBALL STÍLUS ÚJSZERŰ ALKALMAZKODÁSOKAT KÍVÁN
A „latin” futball szemre könnyed, ugyanakkor nagyobb teljesítményt követel a mérkőzés teljesítmény összetevői részéről. (A mérkőzés teljesítmény összetevői: lelki tulajdonságok, fizikai képességek, tanulási képesség, együttműködési képesség és mindezek megjelenítője a technikai-taktikai cselekvő képesség) Az utánpótlás képzésben kell kialakítani: -erősebb lelki tulajdonságok kialakítását -magasabb fizikai teljesítő képes tulajdonságokat -magas fokú tanulási képességet -erős együttműködési képességet -technikai-taktikai cselekvő képességet A tél két-két és fél hónapos edzésmunkája jó lehetőségeket kínál a fiatalok fejlesztésére.
7
HETI EDZÉSMUNKA A TÉLI IDŐSZAKBAN
Kritériumai: - olyan fejlesztő programok, edzés gyakorlatok tervezése, melyek teremben és szabadban is elvégezhetőek - az edzések tartalmukban, intenzitásukban alkalmazkodjanak a nemzetközi kívánalmakhoz!
8
A HETI TERHELÉS ALAKULÁSA
9
AHOL NAPI 1 EDZÉS LEHETSÉGES
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap délelőtt Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, kis játékok, tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután
10
AHOL 3X2, 3X1 EDZÉS LEHETSÉGES
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, (védekezés) TE-TA gyakorlatok délelőtt Kis játékok kis játékok, tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután
11
AHOL NAPI 2 EDZÉS LEHETSÉGES
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Általános erőfejlesztés, labda nélküli koordináció, 2:2 elleni játék 1000m futás: 50m sprint 50m lassú Labdás koordináció, (támadás) TE-TA gyakorlatok (védekezés) délelőtt Kis játékok Kis játékok tartós futás Edzőmérkőzés (vagy teremben: futsal, 4:4) 20’ kocogás délután
12
LABDA NÉLKÜLI KOORDINÁCIÓS EDZÉSGYAKORLATOK
- 4-es csoportokban ] ] ] ] ] ] - társ csak akkor indul, ha előtte levő befejezte a gyakorlatot ] ] ] ] ] ] 1. Átfutások a bóják fölött 2. Helyezkedő futások - futás előre - helyezkedő mozgás bóják között, előre - futás oldalazva - helyezkedő mozgás bóják között, hátra - előre fokozó futással - futás előre, minden harmadik bójánál - futás előre, bóják között duplázva egy lépés vissza - futás oldalazva, bóják között duplázva - futás hátra, minden harmadik bójánál - strething egy lépés vissza - stretching
13
3. Kis szökdelések 4.Nagyszökdelések
- páros lábbal szökdelés bóják fölött, - páros lábról indulva szökdelés magasságra törekedve mindig két bóját átugorva - az előbbi gyakorlat jobb lábbal - az előbbi gyakorlat jobb lábbal, - az előbbi gyakorlat ballábbal páros lábról indulva - első bója mellől indulva páros lábbal - az előbbi gyakorlat bal lábbal szökdelés bója fölött oldalra, majd előre páros lábról indulva a következő bója mellé, stb. - az előbbi három gyakorlat + - az előbbi gyakorlat jobb lábbal megindulás a talajt fogó lábról előre - az előbbi gyakorlat ballábbal - strething - strething 5. Megindulások Irányváltoztatások - gyors megindulások, sprint a bóják - gyors megindulás, a 3-ik bójánál éles, fölött + 5 m. sprint az utolsó bójától gyors fordulat, megindulás vissza, - stretching majd u.e. a 6-ik bójáig és vissza - stretching
14
AJÁNLOTT EDZÉSGYAKORLATOK
2. 2:2 elleni játék 2x6x15”, széria szünet 4’, 20x20m-es terület - sípjelre cserélnek helyet a 2:2 elleni csoportok - szabad játék - saját színű faljátékossal lehet kényszerítőzni - intenzitás maximális - 1:1 elleni párharcok, követő emberfogással - faljátékost nem lehet leszerelni
15
Miért ezt a 2:2 elleni játékot ajánljuk:
nemzetközi szinten több, agresszívebb és hosszabb ideig tartanak a párharcok - ez az a 2:2 elleni játék, ahol a játék belső felépítése biztosítja, hogy : - tartós párharcok alakuljanak ki - fejlődjön a játékosok technikai-taktikai cselekvőképessége kis területen az ellenfél agresszív zavarása mellett
16
3. 1000m futás: - 50m nagyon gyors, - 50 m lassú
Az 50m nagyon gyors: 7”-ig Az 50m lassú: 14”-ig 50m - indulás 1-1 saroktól, párosával - 1 négyzet lefutása = 200m 5 négyzetet kell megtenni Ha tornateremben kerül sor a futásra: - jelöljük ki a 3’20”-t futási időnek - kis terem esetén (pl: 20-30m hosszú) - 2 hossz (faltól falig) nagyon gyors - 2 hossz (faltól falig) lassú - nagy terem esetén (pl: 40-50m hosszú) - 1 hossz (faltól falig) nagyon gyors - 1 hossz (faltól falig) lassú
17
- 1-2-3 hét: kocogó iramban (20-25-30’)
4. tartós futások (2x hetente, lehet az edzés előtt bemelegítésként is) hét: kocogó iramban ( ’) A 2. héttől bele vinni kis iramváltást. Pl.: 10’ kocogás, 5’közepes, 10’kocogás hét: fartlek futások ( ’) 1.hét 2.hét 3.hét Pl.: 10’kocogás 1’ lendületes 2’ kocogás 1’ kocogás, benne 3x30m fokozó 1’ kocogás, benne 3x10m sprint 10’ 1’ 2’ 3’ 5’
18
A TÉLI EDZÉSMUNKA FELMÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI
Labda nélküli koordináció: -bemelegítés -a labda nélküli koordináció mérése -ismétléses gyorsaság mérése -dinamikus láberő mérése 10X30 méter futás: -futó gyorsaság mérése 2:2 elleni játék, 2x6x15”-ig: -a technikai-taktikai cselekvőképesség mérése kis területen, ellenfél agresszív zavarása mellett, intenzív játékban 1000 méter futás, 50 m. nagyon gyors – 50 m. lassú: -akaraterő mérése -tartós, több percig tartó intenzív terhelés teljesítésének mérése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.