Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLuis Miguel Nieto Megváltozta több, mint 5 éve
2
Intézményvezetők tájékoztatása 2019.02.15. Nyíregyházi Egyetem
EFOP „A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából - komplex alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
3
Bevezetés EU 2020 stratégia céljainak hazai megvalósulását szolgáló Nemzeti Reform Program célkitűzése: az évtized végére 10% alá csökkenteni a korai iskolaelhagyás arányát, erősíteni a köznevelés hátránykompenzációs képességét. A preventív módon az alábbi beavatkozások a végzettség nélküli iskolaelhagyásnak kitett, az iskolai kudarc szempontjából veszélyeztetett gyermekek/tanulók csoportjának támogatását szolgálják: a lemorzsolódás megelőzésére alkalmas, tanulást támogató pedagógiai módszerek kidolgozása, és országos elterjesztése az alapfokú oktatásban résztvevők számára a pedagógiai szemléletváltás elősegítését szolgáló pedagógusképzési és továbbképzési tartalmak megújítása
4
Projekt megvalósítási szakasza: 2017. 01. 01-2021. 09. 30.
Projektinformációk Projekt megvalósítási szakasza: Megvalósítók: Konzorciumi vezető: Eszterházy Károly Egyetem Konzorciumi partnerek: Eötvös Loránd Tudományegyetem Miskolci Egyetem Pécsi Tudományegyetem Debreceni Egyetem Szegedi Tudományegyetem Nyíregyházi Egyetem Oktatási Hivatal
5
Megvalósítás főbb szakaszai
2017. januártól április Komplex alapprogram kidolgozása – a szakmai koncepció pedagógiai rendszerré formálása megtörtént A DFHT módszertan Öt alprogram kidolgozása Logikaalapú (LA) Digitális alapú (DA) Testmozgásalapú (TA) Életgyakorlat-alapú (ÉA) Művészetalapú (MA) Alsós és Felsős pedagógus kézikönyv készítése 2. Képzési struktúra és továbbképzési szervezet kialakítása megtörtént június-augusztus (szeptember) 90 továbbképzés megszervezése, lebonyolítása február-május: Intézményi bevezetés előkészítése szeptembertől: Intézményi bevezetés 6. Visszacsatolás a pedagógusképzés és pedagógus-továbbképzés követelmény-rendszerébe
6
Komplex Alapprogram elterjesztésének főbb lépései
120 órás ingyenes továbbképzés alapfokú iskolák pedagógusainak Partneriskolákkal együttműködési megállapodás létrehozása A KAP intézményi bevezetésének moderálása Módszertani segédanyagok, alsós, felsős kézikönyvek hozzáférés biztosítása Óravázlatok, feladatbank biztosítása Mentorálás, nyomkövetés, hálózatépítés Élménysuli létrehozásának működtetésének támogatása
7
Feladatok a KAP bevezetésével
Tanügyi dokumentumok módosítása Tájékoztatók szervezése a partneriskolákban (tanárok, szülők, diákok) A KAP bevezetése 2019 szeptemberétől felmenő rendszerben a partneriskolákban Workshopok szervezése Szakmai támogató rendszer kiépítése és működtetése, monitorozás a partneriskolákban ”KAPOCS” hálózatépítés
8
Rendezvény témakörei Komplex Alapprogram a tanulás-tanítás folyamatában és az Élménysuli fogalma. Mérés-értékelés rendszere KAP-iskolák működtetése, munkaszervezés Szakmai Támogató Rendszer ”KAPOCS” hálózatépítés Az intézményi, tanügyi dokumentumok Egyeztetés a 2019-es tevékenységek ütemezéséhez
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.