Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaΔαμοκλής Μαρκόπουλος Megváltozta több, mint 5 éve
1
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
2
Elérhetőségek linked-in
3
„Kutatás” mint szervezeti feladat (reminder)
Agenda Mit hozok még ide? Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló / Prezentáció „Kutatás” mint szervezeti feladat (reminder) Fókusz a projektekre: gyakorlati információk! Prezentációk beosztása Konzultációk
5
Feladat fókusz - ITT ÉS MOST !!!!
Célok MA szint – done Feladat fókusz - ITT ÉS MOST !!!! Gyakorlat / Szervezeti működés MAJD ÉS AKKOR
6
Na hol találtam? (mottó)
A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommunikációs akció, ami a megrendelőtől - lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó - kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat - a megrendelő legnagyobb megelégedésére.
7
Megvalósítás, utómunka, Kutatás 3 – prezi Vállalati prezi
Mit hozok még ide? Megvalósítás, utómunka, Kutatás 3 – prezi Vállalati prezi Belső kommunikációs eset bemutatása Tippmix megújítás kampány
8
Saját projekt & Vázlat Összevetése
FÓKUSZ Saját projekt & Vázlat Összevetése
9
Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló
Alapdokumentum: A PROJEKT ÁLTALÁNOS VÁZLATA A feladat Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció
10
A sorrend hogyan csináljuk az „eredményt”, a leszállítandót”…)
A feladatterv Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv „visszatekintő” ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Tervek kidolgozás, megvalósítás Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció
11
Mire figyeljünk? (1) A projektterv értékelési szempontjai:
A projektdokumentáció mennyire kidolgozott, rendszerezett és teljes? (20p) Mennyire sikerült az általános tervezési szempontokat és a tárgyalt anyagot az adott feladatra szabni? (10p) Mennyit alkalmaz a korábbi tárgyakban tanultakból, és mennyire szabatosan teszi ezt? (10) Milyen saját kutatásból származó többlet van az anyagban? (20p) A szerkesztés és megfogalmazás minősége, formai szempontok (5p)
12
Mire figyeljünk? (2) A feladat elkészítésének kulcs sikertényezői:
ütemterv, Gantt-diagram, SWOT készítése & ábrák használata csoporton belül világos feladatkiosztás a csoporttagok rendszeres személyes megbeszélése rövid ( -)reakcióidő a csoporton belül kiadott feladatok és a határidők számonkérése a sillabuszban adott menetrend követése menet közbeni figyelmeztetés a lazsálónak …
13
a tervező lássa, hol kell javítani,
A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt Célja, hogy: a tervező lássa, hol kell javítani, a megvalósítás résztvevői lássák, mire kell figyelni, a megrendelő lássa, mik a kockázatok.
14
A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt
A célok konzisztensek, reálisak? Ez a projekt összességében alkalmas-e a megvalósításukra? A projekt maga megvalósítható-e? A cél – eszköz – időráfordítás, valamint a feladat – idő összerendelések reálisak? Ütemezés konzisztens, reális? A tervezett kommunikációs akció veszélyeinek felmérése (SWOT analízis) A fenti terv mely pontjai a legmegalapozatlanabbak (kevés info, gyenge eszközháttér, bizonytalan források, partnerek, felkészületlen felelősök, végrehajtók stb.)? Melyek a legkritikusabbak? (Az a kritikus, ami ha bedől, nagy a baj.) Vész forgatókönyv: mit teszünk, ha bedől?
15
Kutatás 3. Ez a pont – mivel a projekt tanulmányi feladat, és többnyire nem valósul meg – a gyakorlatban nem végrehajtható, de minden projekt teljesítéséhez hozzátartozik a lehetséges utánkövetés, felmérés forgatókönyvének kidolgozása, a kampány hatásának és eredményeinek felmérésterve. Ki kell dolgozni, hogyan fogjuk felmérni, hogy: mennyire volt sikeres a terv és annak végrehajtása, milyen szándékolt és nem szándékolt hatásai, következményei voltak a megvalósított kommunikációs tevékenységeknek, mit csináltunk jól a tervezés és a kivitelezés során, és min, hogyan kell javítani.
16
Bevezetés vs. Vezetői összefoglaló
17
A Bevezetés I. Célja, hogy
segítse a terv megértését, átlátását (megértés) segítse a jelentőségének felmérését (jelentőség) segítse az olvasót (megrendelőt, a megvalósításban résztvevőket stb. ), hogy meggyőződjenek arról, hogy a terv jó (meggyőzés)
18
A Bevezetés II. Tartalmazza:
A feladatkiírást. (Milyen problémának a megoldási terve a kampterv.) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a kiírásból nem magától értetődő). Mi az általunk javasolt megoldás (1 mondat) (Pl. ilyen és ilyen akció) Hogyan milyen módszerrel oldjuk meg a problémát! (módszertan bemutatása) Mi az anyag (a terv) felépítése. 1-4.-et ki lehet hagyni, ha a vezössz-ból világos! A szöveg kezdőmondatainak alapinformációkat kell tartalmazniuk. (De nem copy-paste a vezetői összefoglalóból!) A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából a bevezetés a második legfontosabb!!!
19
Vezetői összefoglaló elkészítése
A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, mit miért teszünk. Célja, hogy a vezető kapjon egy átfogó képet a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá.
20
A vezetői összefoglaló
A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, hogy mit, miért teszünk. Célja, hogy a vezető egy átfogó képet kapjon a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv megoldja a problémát, átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá. A terv legfontosabb 1 oldala! Független, önmagában értelmes egysége az anyagnak. Gyakran a vezetők (és mások is) csak ezt olvassák, és ez alapján döntenek a projektről!!! A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából az összefoglaló a legfontosabb!!!
21
A vezössz. tartalmi elemei
A alapinformációkat kell tartalmaznia. (Az alábbiak közül csak az, ami kell.) A vezetői összefoglaló elemei: Mi volt a feladat? (1mondat) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a feladatból nem magától értetődő). (1m) Mi az általunk javasolt megoldás a feladatra. (1m) Milyen kutatásokat végeztünk, melyek a legfontosabb eredmények, amelyekre a tervet alapozzuk. (3m) A kommunikációs terv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) A médiaterv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) Várható ráfordítások, várható eredmények, bemutatva, hogy az általunk javasolt terv végrehajtásával a kiadott feladat megvalósítható. Milyen plusz értéket ad az általunk javasolt megoldás, milyen előnye van..(3m)
22
Prezentáció A projekt meggyőző bemutatása a megrendelőnek Tényezők:
Idő Áttekinhetőség Relevancia Közös munka Eredményorientáció
23
Projektetek megbeszélése
Nov 10. terv megküldése a kiadott instrukció alapján Hol tartunk? Megfelel-e az ütemezésnek? Lesz-e mit beadni és prezentálni? Hol kell korrigálni, kiegészíteni! Saját kutatás (értékteremtés!)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.