Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt"— Előadás másolata:

1 Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Sport és Üzlet Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt sportagak/228-sport-es-uzlet

2 A sportfinanszírozás története

3 Vissza a múltba Ókori pánhellén játékok
19. sz. közepéig csak hobbisport 1870-es évektől szervezett sport -egyesületek -szakszövetségek -sportági szabályok -a kultúra szerves része

4 1896 újkori olimpiai játékok
-a sport és gazdaság találkozása klasszikus amatőr sport -önfinanszírozó -egyesületi tagdíj -sportlétesítmények építése

5 Versenysport anyagi bázisa
-jegyeladások, hírdetések -labdarúgás és más csapatsportok Szocialista sport -állami pénzek -direkt támogatás -ingyenes használat

6 Új beruházások -Népstadion, Tatai edzőtábor -Dunavarsányi vízitelep Kiemelt sportágak -Labdarúgás, vízisportok, vívás -Torna, atlétika, küzdősportok

7 Bázisvállalatok, minisztériumok
-közvetlen pénzügyi források -”sportállás” -jellemzően egyesületek -központi pénzek 1960-tól a sportgazdaság fejlődése -fogyasztói szokások átalakulása -megnövekedett szabadidő

8 Televízió megjelenése
-reklámok, hírdetések -közvetítési jogok -világversenyek felértékelődése -infrastruktúra fejlesztés

9 Új erőforrások a sportban
Reklámeszközök széles választéka -bajnokság, csapat elnevezése -stadion, szektor elnevezése -logó, márkanév marketing -mindenféle hírdetőtábla -közösségi média

10 Bevételek, kiadások, jövedelmezőség
-eladható sportágak -horribilis költségvetés -”keleti tulajdonosok” -110 sportág a világon -98% amatőr -önköltséges finanszírozás

11 Hazai viszonyok -100 sportág, 78 szakszövetség -3500 egyesület, versenyző -a lakosság 2,8%-a mozog rendszeresen -építési programok -köz és magánfinanszírozás kombinációja -település költségvetésének 0,2-0,8%

12 A hazai sportfinanszírozás háttere
A sportipar üzletszerű működése -tőkebefektetés mértéke -fogyasztóorientált szemlélet -üzleti intézményrendszer A sportipar működési modelljei a leépülés -2010 a sport nemzetstratégiai ágazat

13 Nonprofit -tulajdonos: tagsági jellegű -a sport : tevékenység -a fogyasztó: mellékes -forma : civil szervezet -jellemző cél: költségek csökkentése

14 Állami modell -tulajdonos : képviseleti -a sport : presztízs -a fogyasztó : mellékes -a forma : vegyes -jellemző cél : társadalmi

15 Üzleti modell -tulajdonos : valós -a sport : szolgáltatás -a fogyasztó : a legfőbb -a forma : gazdasági társaság -jellemző cél : értékteremtés

16 A sportfinanszírozás elméleti háttere
-egyéni sportolás, fizikai aktivitás -a sport szervezetrendszere -a sport intézményrendszere A sportfinanszírozás struktúrája -Nonformális sport -Formális magánfinanszírozású sport

17 Részvételi finanszírozás
-a sportoló szolgáltatást vásárol -a sport klasszikus esete Külső finanszírozás -külső piaci szereplők -közönségsport -marketingsport -médiasport

18 Vegyes magánfinanszírozás
Közösségi finanszírozás

19 Az Unió sportrendszerei
Bürokratikus -Franciaország,Finnország -közhivatalok aktív szerepe Küldetéstudatos -Németország, olaszország -civilek szerepe -döntési önállóság

20 Vállalkozási -Egyesült Királyság -gazdasági kereslet Szociális -Hollandia -szociális partnerek együttműködése

21 A magyar gyakorlat -sportágazat részesedése 0,7-1% -az uniós átlag 1,5-2,5% -bázisalapú finanszírozás -állam, önkormányzat, vállalat % -1%-os tagdíjbevétel – Unió 25-40% -MOB


Letölteni ppt "Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések