Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Helga, Aleva István

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Helga, Aleva István"— Előadás másolata:

1 Magyar Helga, Aleva István
Újra túra! Irány a PiramisTM OHE Konferencia Balatonfüred Magyar Helga, Aleva István Szakmai prezentáció L-SOFT KFT 2008. május 28.

2 Cool túra a PiramisTM -ban
A tegnap eseményei… Munkavállalói életgörbe elemzés HR feladatok vs HR IT támogatás feltárása A HR motor teljesítmény jelleggörbéje Erőforrás optimalizálás / racionalizálás Rutin feladatok erőforrás igényének csökkentése Hatékonyság növelés

3 HR működésével szemben támasztott elvárások
Előadás áttekintés HR működésével szemben támasztott elvárások Szükséglet vizsgálat Vállalati életgörbe elemzés HR feladatok vs HR IT támogatás feltárása Vállalati információ és adatáramlás átvilágítása SOM elemzés Összegzés

4 A HR szervezet működésével szemben támasztott elvárások
Munkajogi és hatósági megfelelés Pontos és gyors kiszolgálás Az erőforrások racionális felhasználása „Láthatatlan üzemmód”- önjáró és önfenntartó Menedzsment döntések előkészítése Vállalati, társosztály elemzések támogatása input adatokkal Vagyis: Minimális ráfordítás – maximális információ áramlás

5 Vállalati életgörbe a HR feladatok összefüggés rendszerében
Növekedési fázis Átalakulási fázis Megszűnési fázis

6 Szervezeti életgörbe Növekedési fázis Átalakulási fázis
Megszűnési fázis

7 Vállalati növekedésből következő változások – HR feladatai
Kapacitás bővülés, új termékvonal bevezetése, új szolgáltatás indítása Humán erőforrás igény feltárása Esetleges szervezeti és/vagy folyamatátszervezés koordinálása Toborzás – kiválasztás Munkavállalói felvétel kezelése* Személyügyi nyilvántartás bővítés* Előzetes oktatások szervezése, lebonyolítása* Munkaköri alkalmassági vizsgálatok szervezése, lebonyolítása* Munkajogi dokumentálás*

8 Vállalati növekedésből következő változások – HR IT támogatása
EPK modul Jelöltek nyilvántartása, kezelése EÜV modul Előzetes orvosi alkalmassági vizsgálat Oktatás modul Előzetes oktatások kezelése Bér modul Felvett dolgozók adatainak kezelése Cafeteria modul Új munkavállalók jogosultságának kezelése VH modul új szervezeti ábrák előállítása, vállalati kapcsolatok frissítése

9 Vállalati növekedés HR IT támogatása

10 Vállalati növekedés HR IT támogatása

11 Vállalati növekedés HR IT támogatása

12 Szervezeti életgörbe Növekedési fázis Átalakulási fázis
Megszűnési fázis

13 Szervezeti átalakulás – HR feladatai
Szervezet szétválás – összeolvadás – beolvadás Változás menedzselése Munkafolyamat átszervezés támogatása Létszám átcsoportosítás koordinálása* Létszámleépítés elvégzése* Belső oktatás szervezése (igény esetén)* Kommunikáció, dolgozói tájékoztatás Munkajogi változások átvezetése*

14 Szervezeti átalakulás - HR IT támogatása
Bér modul Munkaszerződések módosítása, analitikus adatok változtatása Esetleges leépítések adminisztratív feladatainak elvégzése Cafeteria modul Csomagátvezetések leképzése, csomag megszüntetés, időarányos elszámolás Tanulmányi szerződés Még futó szerződések átvezetése, módosítások rögzítése EÜV Előírt vizsgálatok rögzítése, eredmény kezelése VH modul A szervezeti változások átvezetése a vállalati hierarchián

15 Szervezeti átalakulás - HR IT támogatása

16

17 Adatok automatikus átvezetése
Szervezeti átalakulás - HR IT támogatása Adatok automatikus átvezetése Kézi karbantartás csökkentése migrációval A változásban érintett adatok körének megfeleltetése új – régi viszonylatban

18 Szervezeti életgörbe Növekedési fázis Átalakulási fázis
Megszűnési fázis

19 Szervezet megszűnés, felszámolás – HR feladatai
Létszám átcsoportosítás koordinálása Átlépések kezelése* Munkajogi változások átvezetése* Személyügyi nyilvántartás aktualizálása* Vállalati orgchart frissítése* Elbocsátás kezelés Függőben lévő munkajogi, munkaügyi folyamatok lezárása Dolgozói elszámolás * Cafeteria, tanulmányi szerződés, dolgozói költségek, vállalati kölcsön Outplacement Elhelyezkedés támogatás Átképzés támogatás

20 Szervezet megszűnés, felszámolás - HR IT támogatása
Bér modul A szervezeti egység tagjainak kiléptetése, áthelyezése A szükséges dokumentumok előállítása, elszámolás Dolgozói juttatás Juttatások lezárása, elszámolása Cafeteria modul Dolgozói igénylések lezárása, csomagátvezetés kezelése Tanulmányi szerződés Megállapodás elszámolása, költségátvezetés Adatszolgáltatások Kilépési adatszolgáltatások elvégzése Bértervezés Áthelyezések elemzése

21 Szervezet megszűnés, felszámolás - HR IT támogatása

22 Szervezet megszűnés, felszámolás - HR IT támogatása

23 Vállalati életgörbe vizsgálat
Növekedési fázis Átalakulási fázis Megszűnési fázis beolvadás jogutód nélkül beolvadás jogutóddal csődeljárás

24 „Elágazás kezelés” - HR feladatai
Jogi személyek beolvadása, összeolvadása, szétválása, jogutód nélküli megszűnés, munkáltató személyében bekövetkező változás Változás menedzselése Vállalati orgchart frissítése Létszám átcsoportosítás koordinálása Létszámleépítés* Dolgozói elszámolás* Munkafolyamat átszervezés támogatása Belső oktatás szervezése (igény esetén)* Kommunikáció, dolgozói tájékoztatás Munkajogi változások átvezetése* Személyügyi nyilvántartás aktualizálása

25 „Elágazás kezelés” - HR IT támogatása
Migráció Adott rendszeren belül Adatváltozás körének meghatározása Megfeleltető táblák létrehozása Rendszerek között A régi rendszerből az adatok átemelése az újba Konszolidált adatgazdálkodás Adatmegfeleltetés kezelése

26 HR- rel szemben támasztott általános követelmények
Ismerje és támogassa a vállalat célkitűzéseit. Aktív tanácsadó szerepet vállaljon a humánerőforrás gazdálkodásra vonatkozóan a vezetés számára. Naprakész információkkal rendelkezzen saját munkavállalóiról és a munkaerőpiacról. Folyamatosan gyűjtse és elemezze a humánerőforrásra vonatkozó információkat, visszacsatolással ellenőrizze a HR irányelvek betartását. Folyamatosan tájékoztassa a vezetést, elősegítve azt, hogy ez által az adott döntések az irányelvek keretein belül legyenek meghozva. Állandó és folyamatos információ - és adatszolgáltatási kötelezettség!!

27 Rutin jellegű feladatok kezelése –HR vállalati adatszolgáltatás
Éves szintű feladatok Bértervezés, szabadságtervezés Bérváltozás kezelése Havi szintű feladatok Beosztás tervezés Adatszolgáltatás (belső, külső) Vállalati juttatás kezelése Jóléti alap kezelése Egyéb költségek elszámolása Jogszabályi változás kezelése Heti szintű feladatok Munkaidő kihasználtság, hiányzás kezelés Biztosítottak kezelése, jelentése Jelenlét adatok kezelése, beléptető rendszer adattisztítása

28 Éves szintű feladatok – HR IT támogatása

29 Havi szintű feladatok – HR IT támogatása

30

31 Heti szintű feladatok – HR IT támogatása

32 Ad hoc információ igények kiszolgálása
Vállalati döntések előkészítése Humán tőke gazdálkodáshoz kapcsolódó mutatószám elemzés Üzleti célkitűzések alátámasztása számokkal, elemzéssel Szervezeti átalakítás HR vizsgálata Társosztályok felé adatszolgáltatás Vezetői információs igények kiszolgálása Tulajdonos, anyavállalat felé információ továbbítás

33 Belső erőforrásból megoldható
Riport tipológia Belső erőforrásból megoldható Informatikai tudást nem igénylő Beégetett listák Szabadformátumú Informatikai tudást igénylő Ad hoc listák Külső erőforrásból megoldható Fejlesztést igénylő riportok

34 Crystal riport

35 MET-es technológia

36 Pivot megjelenítés

37 Jogosultság kezelés – adathozzáférés szabályozása
Adattartomány vezérlés Elérhető munkavállalói kör meghatározása Funkció jogosultság Elérhető tevékenységek meghatározása Elvégezhető feladatok meghatározása Adatszintű jogosultság Elérhető információk meghatározása

38

39

40 Adatváltozás nyilvántartása Felhasználó szintű logolás
Naplózás Adatváltozás nyilvántartása Hisztorika – időbeli történetiség Felhasználó szintű logolás Jogosultság vizsgálat Ki?, Mikor?, Mit?, Hol?

41 Naplózás

42 Adatkapcsolatok vállalaton belül – Integráció és interfész

43 A HR a vállalati teljesítmény motorja?
Stratégiai Operatív feladatMátrix teljesítmény HR nincs IT Belső sziget Külső sziget Belső össze-kapcsolt Külső össze-kapcsolt Külső integrált

44 A HR a vállalati teljesítmény motorja!
IGEN, tud az lenni! A mód, ahogyan ez elérhető és erősíthető: Rutin feladat időráfordítás csökkentés Erőforrás racionalizálás/optimalizálás Sebesség – Minőség ezáltal Hatékonyság növelés Megoldás eszköze? HR informatika Piramis integrált humánügyviteli rendszer

45 Helyzeti előnye a nemzetközi rendszerekkel szemben
Miért a PIRAMISTM? Helyzeti előnye a nemzetközi rendszerekkel szemben Magyar jogszabályi háttér teljes körű ismerete Magyar munkavégzési folyamat sajátosságok ismerete Gyors hibajavítás Rugalmas ügyfélszolgálat A programnak nemcsak egy része a humánügyvitel feladatok kezelése

46 Saját rendszer kontra vásárolt termék
Közvetett módon nem jelentkezik költség (?) Vállalati sajátosságok alapos ismerete (+) Belső igények teljes körű kiszolgálása (+) Egyszerűbb működtetés (+) Kevés törvény kezelési tapasztalat (-) Vásárolt termék Fejlesztési rutin (+) Széles körű vállalati tapasztalat integrálása (+) Profi csapat (+) Nagyobb költségvonzattal jár (-) Többlet erőforrás igénye van (-)

47 Belső – külső erőforrás igénybevétel
Folyamat menedzselés vizsgálat Belső kolléga kontra tanácsadó Belső kolléga: mélyebb saját vállalati ismeret, belső folyamat rutin, de csekély rálátás más vállalati folyamatokra, kevés rendelkezésre álló idő plusz feladat végzésre Tanácsadó: projektmenedzsment szemlélet, szélesebb körű vállalati tapasztalat, nagyobb bevezetési rutin, de kevesebb információ a vállalat folyamatairól Feladat végrehajtás Házon belül kontra kiszervezésben Házon belül: kisebb ráfordítás, nagyobb erőforrás felhasználás Outsourcing: hatékonyabb feladat meghatározás, koncentráltabb igény definiálás, határozottabb ügymenet

48 Köszönjük figyelmüket!
L-SOFT Kft. PIRAMISTM humán szakértői rendszer


Letölteni ppt "Magyar Helga, Aleva István"

Hasonló előadás


Google Hirdetések