Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
2007.nov.4-11. Készítette:Kálmán Györgyi
2
Néhány jellemző Dániáról
o 5,4 m lakos o Modern jóléti állam ( az adók révén) o A munkanélküliség alacsony :3% o Az EU-hoz képest magas az iskolázottság o Flexicurity modell: rugalmas+biztonságos o A kormány törekvései között szerepel, hogy 2010-re a lakosság 85%-a, 2015-re pedig a 95%-a rendelkezzen valamilyen szakmai végzettséggel (manapság ez 80%)
3
A dán oktatási rendszer
4
A szakképzés kettős szerkezete
Alapozó kurzus 10-60 hét pályaorientáció jellegű szakterületet választ elmélet és gyakorlat vegyesen Főkurzus egy szakmát tanul iskolai és elméleti blokkok a gyakorlóhellyel szerződést köt
5
A dán értékelési rendszer
1. tesztek, vizsgaeredmények 2. hányan fejezik be az iskolát, és mennyi idő alatt 3. mekkora a lemorzsolódás aránya, és mennyi idő után következnek be ezek (Dániában 30-50%, ezért az állam pénzt ad, ha valaki sikeresen befejezi a tanulmányait) 4. hányan mennek továbbtanulni 5. hányan helyezkednek el
6
Kompetenciák értékelése
Hallott már róla Nagy segítséggel elvégzi Kis segítséggel elvégzi Tudja,szakértő
7
Dán Értékelési Központ(EVA)
1999-ben alakult törvényi rendelkezésre Fő céljai: Fejleszteni és hangsúlyossá tenni a minőségi oktatást Minden szinten értékelni Tantárgyi és intézményi értékelést végezni
8
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.