Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Katona Megváltozta több, mint 6 éve
1
Az információs infrastruktúra pénzügyi - üzemgazdasági kontrollja
Véry Zoltán mérnök – közgazdász
2
Az informatika expanziója
Computing Control Commu-nication Data Centrum Digital Nervous System
3
A vállalati vezetők dilemmái
Változik a piac, Változik az technológia, Változnak a vevői igények, Változik a menedzsment, Változnak az emberek, Változik az üzleti stratégia
4
Az információs-infrastruktúra feladata
megfelelő forrásból megfelelő időben megfelelő személyekhez megfelelő mennyiségű és tartalmú ADATOT és INFORMÁCIÓT Begyűjteni (elérni, validálni, tisztítani) Tárolni (rendszerezni, védeni, megőrizni) Előállítani (átalakítani, aggregálni, számítani) Eljuttatni (elosztani, eljuttatni, áramoltatni) Tálalni (megjeleníteni, csomagolni, kommentálni)
5
Infrastruktúra komponensek
Szerverek & Operációs rendszerek Munkahelyek (desktops, workstations) Hálózatok Adatbázisok Alkalmazások Címtárak (LDAP, NDS, Active Directory, ..) Felhasználók (Users)
6
IT - KONTROLL KOMPLEXITÁS-kontroll VÁLTOZÁS-kontroll
BIZTONSÁG-kontroll KOCKÁZAT-kontroll KÖLTSÉG- és TELJESÍTM.-kontroll NÖVEKEDÉS-, FEJLŐDÉS-kontroll Plusz: „szakadék-áthidalás”-kontroll
7
A „digitális szakadék” áthidalása
C Menedzsment Pénzügy Számvitel Auditors Felhasználók IT vezetők IT személyzet Szakértők Administrators Terjesztők BUSINESS Business Focus iTechnology Focus
8
Az infrastruktúra új szereplői
Irányítás IT-Controller Elemezés, tervezés IT-Controller Beruházásgazd IT-Controller Finanszírozás Informatikus + Pénzügyes Elszámolás Informatikus + Auditor eBusiness Informatikus + Menedzser eCommerce Informatikus + Marketinges eCasting Informatikus + PR szakértő Komplex megoldásokhoz, komplex szakértelem !
9
Költség-hajtóerők KÖLTSÉG IDŐZÍTÉS FOLYAMAT KAPACITÁS Mikor ? Hogyan ?
Mivel ? KÖLTSÉG
10
A kontroll alapkérdése: Mi mennyi ??
Teljesítmény Költség &
11
A kontroll perspektívája
Amikor a tulajdonosi szemléletben és az információkban, a jövő és a múlt is jelen van Előirányzat, Elvárás,Előírás Követelmény TERV Jövő Jelen Eltérés, Várható, Potenciál, Mi lenne ha….. TÉNY Múlt
12
Alkalmazott módszerek és eszközök
WACC ROI Total Cost of Ownership IRR Real Cost of Ownership NPV Lowest Cost of Ownership Z.E.N, ZAK Total Value of Ownership IT-Control Cost of Ownership IT-Balance Activity Based Costing IT Benchmark IT Scorecard CIM
13
TCO elemek Capital (közvetlen költségek, Hw / Sw beszerzés, rezsi költségek, stb) Technical Support (Hw / Sw karbantartás, Help Desk, új termék bevezetése, stb) Administration (menedzsment költsége, staff költségek, office költségek, stb) End-User activity (személyes technikai költségek, adatkezelés, képzés, stb)
15
Total Cost of Ownership: TCO
Előnyei Hátrányai Beszerzési dönt.hez Teljes életciklusra Összes költség Egyszerű kezelés Erőforrás-követő Elterjedt Az irányításhoz nem használható No link performance No link cost-drivers Nem rugalmas Sokféle értelmezés
16
Cash-Flow menedzsment
IT Kontrollház® Modell iBSC Eszköz_gazd. Költs_gazd. Cash-Flow menedzsment C intézkedés intézkedés Vezetői Jelentési Rendszer BIZTONSÁG SZOLGÁLTATÁS BERUHÁZÁS, K+F CÍMTÁR-menedzsment INTEGRITÁS Központi felügyelet ALKALMAZÁS-menedzsment ADATBÁZIS-menedzsment CIM HÁLÓZAT-menedzsment Intelligens ágensek SERVER-menedzsment DESKTOP-menedzsment ÜZEMELTETÉS (veryz)
17
IT-Kontroll megoldás-mix
ü Területi tagoltság Komplexitás Heterogén eszközök, megoldások Többféle érdek ü Változások Eszköznyilvántartás Esemény-felügyelet ü Biztonság Problémakezelés (Help Desk) Kapacitás- és teljesítménymérés ü Hozzáférés-védelem Kockázatok Adatvédelem, adatbiztonság ü Kockázatkezelés Költségek Erőforrás-felhasználás Vezetői beszámoló rendszer ü Innováció Beruházás-gazdaságosság Innováció-gazdaságosság
18
IT – Szolgáltatások kontrollja
Szolgáltatási szintek és díjak Outsourcing / Insourcing Költség- és teljesítményszámítás Tevékenységalapú költségszámítás (ABC) Számlázás, chargeback
19
Beruházás, Fejlesztés kontroll
Szolgáltatás-bővítő beruházások Mely üzleti-folyamatot támogatunk ? Infrastruktúrális beruházások Milyen alapvető elvárást támogatunk ? Zöldmezős-beruházások Nem kell alkalmazkodni adottságokhoz ! Fejlesztés, Felújítás Beszerezzem vagy készítsem ? (Make or Buy ?)
20
ÜZEMELTETÉS: Esemény Menedzsment
Rendszer- felügyeleti szerver Mobil telefon, pager Help Desk Egyéb logs
21
ÜZEMELTETÉS: Teljesítmény Menedzsment
Hardver / szoftver erőforrások Adatbázisok Processzek Hálózat, hálózati protokollok stb... On-line teljesítmény felügyelet Trend analízis Erőforrás gazdálkodás Naplózás Riasztások stb...
22
Help Desk ÜZEMELTETÉS: Probléma Menedzsment
Automatikus problémafelvétel Automatikus értesítés Automatikus eszkaláció Garanciális feltételek és service level agreement-ek kezelése Telefonközpont-integráció és Web integráció Tudásbázis Nyomonkövethetőség Riasztások Statisztikák stb... Problémák Hibák Igények Kérdések Telefon
23
IT-menedzsment szemléletek
West-kultúra East-kultúra A stratégia szolgálata Stratégiai ösztön Értéket a pénzünkért Teljesítménynövelés Technológiai megoldások Megfelelő technológia IR – Felhasználói kapcsolatok Szervezeti kötődés Rendszertervezés Humán tervezés
24
IT-CONTROL® projekt Követelmények Keretek Rendszerterv Megvalósítás
Contact Meeting Követelmények Keretek Rendszerterv Megvalósítás Dokumentálás Bevezetés Képzés
25
Q & A ?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.