Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MI Tematikus Házi Feladat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MI Tematikus Házi Feladat"— Előadás másolata:

1 MI Tematikus Házi Feladat
Fejeket betenni, utalás a tanfolyamokra, hallgatói vélemények a versenyről reklám szövegnek, agentgame demót előkészíteni

2 A feladat Célkitűzés: Kétfős csapatokban egy szabadon választott MI területet mélyebben és gyakorlatiasan megismerni Ütemezés: 1. hét: témák közzététele 2. hét: témákra jelentkezés 3-4. hét: témacsoportok közös konzultációja 5-12. hét: opcionális konzultációk munkaterv leadása után 12. hét vége: előzetes leadás, visszajelzés 1 héten belül hét: végleges leadás, eredmények pótlási héten Pótlási hét: pótleadás, eredmények a vizsgaidőszak elején

3 Témaválaszték, jelentkezés
Témák megtekintése, feladatra jelentkezés, vázlatok és végleges megoldások beadása, értékelés: A feladat pontos kiírása megtalálható a tanszéki weben:

4 AgentGame 2015 a verseny Eredics Péter (eredics@mit.bme.hu)
Fejeket betenni, utalás a tanfolyamokra, hallgatói vélemények a versenyről reklám szövegnek, agentgame demót előkészíteni Eredics Péter

5 AgentGame – A világ Az AgentGame egy ágenskörnyezet, mely a Java alapú, Jason nevet viselő reaktív tervkészítőn belül definiál egy világot: 60 x 60 cellás játéktér Két, legfeljebb 5 fős ágenscsapat 2 darab kvázi véletlenszerűen megjelenő ennivaló a pályán A mozgást nehezítő vízzel elárasztott zónák a pályán A feladat a saját ágenscsapat programját elkészíteni AgentSpeak nyelven Java kiegészítésekkel. A verseny során a cél több energiát gyűjteni az ennivalók elfogyasztásával, mint az ellenfél csapata.

6 AgentGame – Jason

7

8 AgentGame – Érzékelés Érzékelés Leírás myname(N) Az ágens neve.
mypos(X,Y) Az ágens pillanatnyi pozíciója. inwater Az ágens pillanatnyilag vízben van. mydir(D) Az ágens pillanatnyi látási orientációja. myenergy(E) Az ágens pillanatnyi energiája. teammates([T]) Az ágens csapatársai. time(T) Az aktuális (virtuális) idő a játékon belül. lastattacker([Id,X,Y]) Az ágenst legutóbb megtámadó másik ágens lekérdezése. food([[D,V,X,Y],...]) Az által látott ennivalók listája. agent([[D,Id,T,E,X,Y,O],...]) Az ágens által látott más ágensek listája.

9 AgentGame – Cselekvés Cselekvés Leírás Költség wait()
Várakozás, az adott körben az ágens nem tesz semmilyen külső cselekvést - számításokat természetesen végezhet ezt megelőzően. turn(D) Az ágens a D irányba fordul. 2 step(D) Az ágens a D irány be tesz egy lépést. 5 eat() Az ágens eszik a pillanatnyi pozícióján található ennivalóból. Körönként legfeljebb 200 egységet tud egy ágens megenni. transfer(T,A) Az ágens a vele azonos cellán tartózkodó T csapattársának átad A (5% tranzakciós veszteséggel csökkentett) energiát. attack(Id) Az ágens látóterében tartózkodó Id azonosítójú ágens megtámadása. 300

10 AgentGame – Random ágens
+time(_): food(Food) & .min(Food,[0,V,X,Y]) <- eat. +time(_): .random(R) & mypos(X,Y) & (R>0.95 | lastpos(X,Y)) <- -+lastpos(-1,-1); !randomTurn. +time(_): mypos(X,Y) & mydir(Direction)<- -+lastpos(X,Y); step(Direction). +!randomTurn <- .random(R); turn(R*4).

11 AgentGame – Random ágens
DEMÓ

12 AgentGame – Díjazás I. A félév során 4 fordulót tartunk, a fordulókat a félév elejére sűrítve. Az első két fordulóban a csapatok még a mintaágens ellen játszanak. A harmadik fordulótól kezdve minden csapat megmérkőzik egymással. Vereség / lefagyás = 0 pont Döntetlen = 1 pont Győzelem = 3 pont A forduló végén az adott fordulóban résztvevők közül az első 30. helyezett 0-15 pont közötti egyenletes eloszlású pontot kap, amit a félév végén, minimum elégséges vizsga esetén a jegy számításánál írunk jóvá. Egy hallgató legfeljebb 25 pontot szerezhet a versenyből. Ezt követően a versenyben továbbra is részt vehet, de a pont osztásnál nem vesszük figyelembe.

13 Megajánlott jelest kap.
AgentGame – Díjazás II. A verseny végén az összesített ranglista első három helyezettje: Megajánlott jelest kap. (A megajánlott jegy feltétele az érvényes aláírás.)

14 A félév ütemezése

15 Első forduló Egyfős csapatot lehet beadni a mintaágens ellen.
Minden beadott csapat ötször mérkőzik a mintaágenssel, az így szerzett átlagpontszám alapján áll elő a rangsor. Minden információ kint van már a weboldalon: A beadó és élő kiértékelő rendszer ma indul.

16 AgentGame – A mintaágens
DEMÓ


Letölteni ppt "MI Tematikus Házi Feladat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések