Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
2
A kereskedelem a termelés és a fogyasztás közé beépülő közvetítő funkció, amely biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz, illetve a termelő eladhassa eladásra termelt áruját.
3
A szükségletek csoportosítása
A szükséglet kielégítésének sorrendje szerint A szükséglet-kielégítés tárgya szerint A kiváltó ok alapján A szükséglet mennyisége szempontjából
4
A kereslet Fizetőképes Nem fizetőképes Ár
5
A kereslet fajtái Kielégített Nem kielégített Lappangó Nyílt
6
A kereslet nagyságát és szerkezetét meghatározó tényezők
Technikai és tudományos fejlődés Áruk élettartama Jövedelmi viszonyok Árak nagysága és arányai rugalmasság Demográfiai, történelmi, társadalmi tényezők Kínálat nagysága, összetétele
7
Pótalkatrész, javítás, kiegészítők
Fogyasztás Pótalkatrész, javítás, kiegészítők Megelégedettség Fogyasztói szokások Kereslet Új kereslet
8
A kereskedelem feladatai
Disztribúciós (elosztási) funkció Térbeli különbségek áthidalása Időbeli eltérések áthidalása Termelési és fogyasztási szerkezet összehangolása Termeltetés, javító-karbantartó szolgáltatás Fogyasztó és a forgalmazott áru minőségének védelme Fogyasztás befolyásolása (reklám, akciók, stb.) Finanszírozási és hitelfunkció Árukezelési funkció Transzformációs tevékenység Piaci funkció Disztribúciós (elosztási) funkció
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.