Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felnőttképzés a közművelődésben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felnőttképzés a közművelődésben"— Előadás másolata:

1 Felnőttképzés a közművelődésben
HUMÁN-TÁR-HÁZ intézményesülése: széleskörű szakmai és intézményi együttműködésen alapuló felnőttképzési centrum létrehozása című pályázati projekt záró konferenciája Időpont: március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ, Szombathely Pordány Sarolta

2 Pordány Sarolta

3 A tudás értelmezése a közművelődésben
techné / mesterség episztemé / tudomány szófia/ bölcsesség phronézisz / okosság Pordány Sarolta

4 A tudás értelmezése a közművelődésben
Az okosság fogalma: Arisztotelésznél „Jól meg tudja fontolni mindazt, ami neki jó és hasznos, ... mi válik javára a jó élet szempontjából.” „ … erkölcsi cél érdekében alkalmazza a helyes mérlegelést, oly dolgokban, amelyekkel kapcsolatban mesterségről nem beszélhetünk.” „Általános értelemben is azt mondhatjuk okos embernek, aki mindent jól megfontol.” Pordány Sarolta

5 A tudás értelmezése a közművelődésben
Kérdés: Milyen tudásra tesz szert, milyen típusú tudását gazdagítja az a felnőtt, vagy fiatal, aki részt vesz a közművelődési intézmény, szervezet programján? Pordány Sarolta

6 A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai
A fő baj nem a régi típusú közösségek felbomlása, hanem, hogy helyükben nem tudnak kialakulni újak … Pordány Sarolta

7 A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai
A közösség „hisz valamiben”, tekintéllyel, nem pedig formális hatalommal rendelkezik, hierarchikus felépítésű, s tagjait bizonyos szolidaritás fűzi össze. (Egedy Gergely idézi Robert Nisbet amerikai szociológust, 2012.) Pordány Sarolta

8 A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai
Az egyénnek szüksége van a közösségre: ha az embert kiemelik a közösség keretéből, annak a következménye nem a teljes szabadság lesz, hanem az elszigeteltségből fakadó kiszolgáltatottság, a szenvedélyektől és a félelmektől való függőség. Pordány Sarolta

9 A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai
A nem individuális alapon szerveződő programok, tevékenységek támogatása Minden csoportélményt adó, önszerveződést segítő program igen hasznos: fesztiválok, bálok, ünnepségek, szüreti mulatságok, tanulókörök, művészeti tanfolyamok stb. Pordány Sarolta

10 A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai
Kérdés: Erősödik-e a kapcsolatrendszere, szakmai csoportokhoz való kötődése a hozzánk forduló lakosnak, ha részt vesz a közművelődési rendezvényünkön, tanfolyamunkon? Pordány Sarolta

11 Tanuló térségek, városok innovációs modell
Hogyan értelmezzük? a makro-folyamatok térbeli eredménye mikro-szintű egyvelege a szervezetek tanulásának mezo-szintű elméleti regionális fejlesztés Pordány Sarolta

12 Tanuló térségek, városok innovációs modell
A széttöredezett anyagi és szellemi erőforrások összefogásával segíteni lehet az egész életen át tartó tanulás ügyét, és ezzel a városok, térségek gazdasági és társadalmi fejlődését is elő lehet mozdítani. Pordány Sarolta

13 Tanuló térségek, városok innovációs modell
A közművelődési intézmények részvétele a helyi innovációs folyamatokban továbbra is fontos. HUMÁN-TÁR-HÁZ Pordány Sarolta

14 Köszönöm a figyelmet! Pordány Sarolta


Letölteni ppt "Felnőttképzés a közművelődésben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések