Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei"— Előadás másolata:

1 Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei
]

2 Iskolánk ökoeseményei a tanév során
Iskolánk már 3. éve ökoiskola keretein belül is működik, a munkaterv kialakítása során ügyeltünk arra, hogy ne csak havi szinten próbáljunk megfelelni az elvárásoknak, hanem legyenek folyamatos tevékenységeink amelyet egész évben végzünk, illetve hogy iskolánkban minden munkaközösség valamilyen szinten részt vegyen az egészséges és környezettudatos nevelésben. Folyamatos tevékenységeink: Az iskola honlapján az Ökoiskola hírek létrehozása, karbantartása Környezeti szempontból előnyös beszerzések kivitelezése, környezetbarát termékek használata. Komposztáló működtetése. Az iskolaudvar zöld felületeinek gondozása. Beltéri növényzet ápolása. A fenntarthatósággal összhangban lévő dekoráció kialakítása a jeles napok alkalmából. Együttműködés a vállalkozókkal (Főkert). Gondnokság vállalása a környezetünkben lévő természeti és épített környezeti érték felett (szemben lévő játszótér). Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában; műanyagkupak, PET palack, elem, papír gyűjtése. Iskolai konyhakert gondozása.

3 Szeptember pillanatképei, ökoeseményei
Ökoiskola 3. éve… Minden évben 2-szer papírgyűjtést tartunk ahol az alsó és felső tagozatot külön értékeljük, a legtöbbet gyűjtő osztályok (1-3. helyezett) pénzjutalomban részesül. A papírból befolyt összeggel az iskolai rendezvényeket támogatjuk. Minden év szeptember 2. hetében az alsó tagozatos osztályok akadályversenyen vesznek részt, több állomáson kell versenyezniük, az idén a Kamaraerdőben került megrendezésre, ahol nem csak ügyességi hanem egészséges életmóddal kapcsolatos kérdésekre is kellett a gyerekeknek válaszolniuk.

4 Október ökoeseményei Októberben megemlékeztünk az állatok világnapjáról az aulában. Plakátokat készítettek a 4. évfolyam tanulói magyar és idegen nyelven egyaránt. Az iskolai büfével együttműködve a „Vitamindús egészséges ételek” címmel egészség napot rendeztünk. Ezt a kis filmet ajánlottuk a felsős gyerekeknek, amiből tesztet készítettünk, így ellenőrizve, hogy megnézték-e. Az alsó tagozaton osztály szinten, a felső tagozaton akadály versenyszerűen több állomást érintve foglalkoztunk a témával. Az aulában gyümölcsszobrokból kiállítást szerveztünk.

5 November ökoeseményei
November elején rendkívül eredményesen és jó hangulatban telt iskolánk „zöldülj” akciója. Szülők, diákok, tanárok, technikai munkatársak közös munkája eredményeként megújult előkertünk ill. játszóudvarunk egy szeglete, 880db lágyszárú évelőt és 810db hagymás növényt ültettünk a komposzttal feljavított földbe. Az akció anyagi hátterét az előzően megrendezett jótékonysági vásár bevétele biztosította. Márton-napi hagyományok felelevenítésével lampionos felvonulást tartott iskolánk Kelenföldön a nyelvi munkaközösség szervezésében. Ebben a hónapban az új madáretetők kihelyezése is megtörtént.

6 December ökoeseményei
Minden évben felkeressük a kerületi önkormányzat által működtetett idősek otthonát, ahová egy diákjaink által készített adventi koszorút viszünk egy kis műsor kíséretében. A kerületi önkormányzat szervezésében karácsonyi díszeket is készítenek a tanulóink a kerület időseinek. A Főkert által támogatott Környezettudatos fenyőfa készítés versenyében már 3. éve részt veszünk 6 alsós osztállyal, idén külön díjat nyertünk. Az idén is megrendezésre került alsó tagozaton adventi vásár, idén IKT eszközeinket szeretnénk bővíteni, illetve a „Zöldülj” programunk keretében az iskola fájára gyűjtünk.

7 Január ökoesemények Ebben hónapban tartjuk az iskolánkban a biológiai és földrajz házi versenyeinket. Iskolánkban hagyomány, hogy a Hermann Ottó biológia és a Teleki Pál földrajz-földtan versenyen részt vesznek 7-8. osztályos tanulóink, az idén igazán jó eredménnyel zártunk kerületi 3-4. hely 7. osztály, 5-6. hely 8. osztály. A Bolyai természetismeret versenyein is részt vesznek tanulóink, akik a Dél-Budai régióban tavaly 3. évfolyamon 7. helyezést értek el, az idén felsősök és alsós évfolyamaink is szép eredményeket értek el. Ebben a hónapban is fontos volt számunkra a madarak etetése.

8 Februári ökoesemények
Ez a hónap kicsit a szórakozás hónapja is, ekkor kerül megrendezésre a farsang, a nyelvi farsang, alsó és felső tagozaton egyaránt, ahol igyekszünk a saját készítésű jelmezeket díjazni, illetve felső tagozaton az osztályok saját osztálytánccal készülnek. A hónap végén készítik el az osztályok konyhakertjük terveit, ahol megrajzolják, és leírják, ebben az évben mit fognak ültetni.

9 Március ökoesemények Ebben a hónapban megünnepeltük a víz világnapját, plakát versenyt és kiállítást rendeztünk az aulában. Minden évben megrendezésre került „Zöld nap” amelyen bolhapiacot tartottunk, ennek bevételéből iskolánkban bicikli tárolót szeretnénk kialakítani, mivel nagyon sokat járnak kerékpárral és rollerrel az iskolába. Konyhakert beültetése is megtörtént a hónap végén. Minden alsós osztály napköziben délután zöldségeket (borsó, retek, zöldhagyma, poréhagyma, sárgarépa), ültetett a kiskertjébe, ezeket a gyerekek fogyasztják el az uzsonnájuk mellé a napköziben, ezzel is próbáljuk tanulóinkat az egészséges étkezésre nevelni.

10 Április ökoesemények A tavaszi papírgyűjtést április elején tartottuk, ami 2 hétig tartott, nagyon sok papírt gyűjtöttek a gyerekek, több, mint 7 tonnát. Most is mint az előző félévben a legügyesebbek pénzjutalomban részesültek, ami egy-egy osztályprogram anyagi hátterét segíti (pl. kirándulás, múzeum). Minden évben az idén is megtartottuk a tavaszi nagytakarítást az iskola környékén, ahol a napközis gyerekek összeszedték az eldobott szemetet. Virágosodott az iskola bejárata Domokos Pál Péter rózsával, amit iskolánk névadójáról neveztek el. Iskolánk az idén is részt vett a kerület által rendezett Föld világnapja és a Földért futó versenyen, a Bikás parkban, mintegy 70 tanulók vett részt a rendezvény, akik valamilyen korcsoportban díjazottak voltak, de sokkal többen küldtek be ennél pályázatokat (természetjárás, plakát-és rajzverseny és kiállítás).

11 Május ökoesemények Májusban a madarak és fák világnapja alkalmából az első osztályosoknak plakátverseny és kiállítását nézhették meg az érdeklődők az aulában. A hónap végén a felső tagozaton tanulmányi kirándulásokat tartunk, osztályaink évfolyam szinten valamely történelmi városba, természetvédelmi területre, vagy nemzeti parkba látogatnak el. Erről beszámolókat készítenek. Ebben az évben is több osztály vesz részt interaktív környezet- órán az alsó tagozaton a Főkert támogatásával. A program célja hogy kint a szabadban, „testközelből” láthassák a gyerekek azokat az értékeket, szépségeket, érdekességeket, melyeket egy-egy növény, park nyújt az embereknek.

12 Június ökoesemények A tanítási év utolsó hónapjában környezetvédelmi világnap alkalmából alsósoknak plakátversenyt és kiállítást rendezünk az aulában, ahol a legszebb plakátokat díjazzuk évfolyamonként. Ekkor takarítjuk be az utolsó tavaszi növények terméseit, nagyon népszerű a borsó ebben a hónapban. Ilyenkor kerülnek megrendezésre az alsó tagozaton a tanulmányi kirándulások. A tanítási év utolsó napjaiban alsó tagozaton 3-4-es és felső tagozatos diákjaink erdei iskolába vannak, melyről beszámolót írnak.

13 Zárszó A környezettudatos nevelés során fontos diákjaink egészséges fejlődése és fejlesztése. A gyerekek és fiatalok hosszú éveket töltenek az iskolákban. Ebben az időszakban érdemi hatást lehet gyakorolni a személyiségfejlődésükre, mely nagyban meghatározza az életmódjukban később kialakuló szokásaikat, az életideálokat, preferenciák kialakítását. Az iskola a családi környezet mellett a szocializációnak azt a színterét jelenti, amelyben mód nyílik az egészségesebb életvitel készségeinek, magatartásmintáinak kialakítására és begyakorlására. A magatartásmintákat a család és a pedagógusok együtt adják a gyereket számára, amit megtapasztalnak a való életben, azok lesznek számukra a legfontosabbak, azokat fogják igazán életük során alkalmazni, példaértékűnek tartani. Ezért nagyon fontos, hogy iskolánk ökoiskolaként működjön, ahol a diákjaink tapasztalatokat szerezhessenek az egészséges és környezettudatos magatartáshoz.


Letölteni ppt "Domokos Pál Péter Általános iskola, 3 éves pillanatképei, ökoeseményei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések