Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
2
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk S o ó s G e r g e l y
5
2010 nem a racionalizmus kora
6
2012 A Titok (The Secret) „bevonzás” elmélete szellemtudomány Second Life jóga Mátrix káoszelmélet spiritualizmus virtuális világ mágia pránanadi reiki Feldmár multiverzum
7
OKOK 1 A történelemben természetes váltakozás a gondolkozásmódban képzelet és valóság között: miszticizmus vs. felvilágosodás, romantika vs. realizmus stb.
8
Világválság: szorongás
OKOK 2 Bizonytalanság, elfordulás a valóságtól: Globalizmus: túl sok és feldolgozhatatlan, ezért frusztráló információ. Világválság: szorongás „Keleti-blokk” országaiban először szembefordulás a dialektikus materializmussal, majd csalódás a kapitalizmusban
9
Technológiai fejlődés
OKOK 3 Technológiai fejlődés Virtuális terek létrejötte Digitális forradalom
10
SAJÁT VILÁGOK
11
„BEFORDULÁS” A májá varázsképeit még egy lepellel letakarjuk: virtuális vagy alternatív valóság. Növekvő időráfordítás + (vélt) „fizikai” valóságérzékelés (vajon hány dimenzió van a virtuális térben?...) Szemantikus web, személyre szabott web (Facebook – Open Graph API)
12
MARKETING
13
TERMÉKEK/TERMÉKFEJLESZTÉS TERÉN
Fantáziatotalitások: Számítógépes videójátékok Second Life és egyéb virtuális világok Filmek/könyvek (Avatár, Titok stb.) Szekták, alternatív egyházak tréningjei
14
MARKETING ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ TERÉN
Digitális eszközök vagy (online) közösségre támaszkodó módszerek, megoldások: Holográfia Augmented reality (kiterjesztett valóság) Alternate Reality Game (alternatív valóság-játék) Machinimák iPad interaktív könyvek
15
HOLOGRÁFIA
16
HOLOGRÁFIA
17
Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás
HOLOGRÁFIA Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás
18
AUGMENTED REALITY
19
AUGMENTED REALITY
20
AUGMENTED REALITY Valóságplatformon, de már derivatív világban (képernyőn) vizuális virtualitás
21
ALTERNATE REALITY GAME
Valóságplatformon (a való világ platformján) interaktív (de nem vizuális) virtualitás
22
MACHINIMA
23
MACHINIMA
24
MACHINIMA
25
Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás
MACHINIMA Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás
26
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
27
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
28
Digitális platformon vizuális virtualitás
A PRINT JÖVŐJE (iPAD) Digitális platformon vizuális virtualitás
29
ZÁRSZÓ „Egyelőre a weben még olyasmivel is találkozhat a kedves olvasó, ami neki nem tetszik, élvezze ki, amíg lehet.” Szélessáv.blogter.hu
30
KÖSZÖNÖM.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.