Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Továbbképzések az ELTE Tanító- és Óvóképző Karon
Szakirányú és műveltségterületi részismereti képzések
2
Élményt nyújtó környezeti fenntarthatóságra nevelés szakirányú továbbképzési szak
Kiknek szól a képzés? Mindazoknak az Óvópedagógus és tanító végzettségű pedagógusoknak, akinek fontos a környezeti nevelés és a fenntarthatóságra nevelés, akiket érdekel: a környező világ megismerésének és a környezettudatos életmód kialakításának módszertana, a természettudományos, ökológiai szemléletű környezeti nevelőmunkájuk hatékonyságának fokozása, a gyermekeket körülvevő élőlények világának gyakorlatorientált megismerése, a környezettel való tudatos együttélés kialakítási lehetőségeinek megismerése a fenntarthatóságra nevelés változatos helyszínei által nyújtott tevékenységformák, módszerek megvalósítása, a terepen való biztonságos mozgás A képzés időtartama: 2 félév A képzés kreditszáma: 60 kredit
3
Környezeti nevelő óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak
Kiknek szól a képzés? Azoknak az óvópedagógus végzettséggel rendelkező pedagógusoknak, akiket érdekel: a gyermekeket körülvevő világ élettelen és élő alkotóinak tevékenységorientált ismerete, a környezettel való tudatos, harmonikus együttélés kialakítási lehetőségeinek megvalósítása a mindennapi óvópedagógiai munkában, a környezetorientált gondolkodás és környezettudatos életmód-alakítás módszereinek bővítése, az óvodáskorú gyermekek környezettudatos gondolkodását és viselkedését segítő módszerek hatékonyan alkalmazása, a terepmunka előkészítésére, megszervezésére, balesetmentes lebonyolítására és az ott szerzett élmények, tapasztalatok, ismeretek komplex óvodai felhasználására. A képzés időtartama: 3 félév A képzés kreditszáma: 90 kredit
4
Pedagógus szakvizsga és választható moduljai
Mint Önök előtt is ismert, a megújuló köznevelésben némileg megváltoztak a pedagógusok to vábbképzésének szabályai és lehetőségei is. Felértékelődött a pedagógus egyéni felelőssége életpályája tervezésében és alakításában. Ebben kíván segítséget nyújtani az ELTE Tanító-és Óvóképző Kara. A pedagógus előmeneteli rendszer követelményrendszerében a pedagógus szakvizsga jelentősen felértékelődött, ezért is ajánljuk figyelmükbe Karunk pedagógus szakvizsgát adó képzéseit. A Kormányrendelet alapján szakmai megújító képzés lehet a munkakör ellátásához szükséges Gyakorlatvezető óvodapedagógus (pedagógus életpályamodellben mesterpedagógusi szinthez beszámítható) és Gyakorlatvezető tanító (pedagógus életpályamodellben mesterpedagógusi szinthez beszámítható), Játékszakértő. A jogszabály alapján a köznevelési intézmény vezetőjének olyan továbbképzésben kell részt vennie, amely hozzájárul a vezetői ismeretek megszerzéséhez, a vezetői jártasságok elsajátításához. Vezetőképzés lehet minden olyan képzés, amely biztosítja a köznevelési intézmények vezetéséhez szükséges tanügy-igazgatási, korszerű pedagógiai szervezési, korszerű pedagógiai taneszköz alkalmazási ismeretek elsajátítását. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító-és Óvóképző Kara is elkötelezett a magyar köznevelés szakmai megújulása, a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése iránt. Választható moduljaink: játékszakértő, gyakorlatvezető óvodapedagógus, gyakorlatvezető tanító
5
Pedagógus szakvizsga és választható moduljai gyakorlatvezető óvodapedagógus
A képzés elvégezhető pedagógus szakvizsgához kapcsolódóan modulként, de meglévő szakvizsga esetén önmagában is (2 félév). Célja az óvodapedagógus kollégák felkészítése a mentori szerepre, az óvójelöltek fogadására, a gyakorlati munkájuk támogatására a teljes óvodapedagógus alapképzés idejében. A képzés nem csak azoknak ajánlott, akik óvodapedagógus hallgatók mentorálását vállalják, hanem segítséget, támpontokat ad a gyakornokok mentorálása során felmerülő feladatokhoz, kihívásokhoz is. A „mentoróvodapedagógus képzés” felkészítést ad a következő területeken: gyakorlatvezetés, mentorálás alapvető szereplői, ismeretei, módszerei, dilemmái területén az értékelés, visszajelzés témájában a csoportos hallgatói gyakorlatok vezetése terén felfrissíti a módszertani tudást (az óvodai tevékenységi területeken) esetmegbeszélés keretében lehetőséget ad a tapasztalatok megosztására, a reflexióra fejleszti az ön- és társismeretet tréningek formájában kitekintést ad a serdűlő- és fiatal felnőttkor pszichológiai kérdéseire
6
Pedagógus szakvizsga és választható moduljai gyakorlatvezető tanító
A hallgatók gyakorlatának vezetését az 1 – 6. évfolyamon tanító szakemberek végzik. A gyakorlatvezetés speciális feladatokat ró a tapasztalt pedagógusokra is, ezért szükséges felkészíteni a pedagógus végzettséggel már rendelkező kollégáinkat azokra az elméleti és gyakorlati ismeretekre, amelyek felhasználásával a tanító-jelöltek pályára való felkészítésének, pályaszocializációjának eredményes támogatását végezhetik.
7
Pedagógus szakvizsga és választható moduljai „rólunk mondták”
„Nagyon sok gyakorlati és elméleti tudásra tettünk szert. Átfogó képet kaptunk a gyakorlati képzés minden résztvevőjéről. Új kapcsolatokra tettünk szert, melyekből barátságok alakultak. Segítőkész, nagy tudású, szakmailag elkötelezett tanárokat ismerhettünk meg. Változott /pozitív/ szemléletmódunk sokkal tudatosabbak lettünk. Önmagunkról képet kaptunk erősségeinkről, gyengeségeinkről. Nem utolsó sorban jót tett az önbecsülésünknek.” „Szerintem aki komolyan gondolja, hogy szeretne hallgatókkal foglalkozni, annak feltétlenül el kellene végezni a mentor képzést. Én 2011-ben végeztem és már számomra is volt új dolog a hallgatók elméleti képzésében…” „A gyakorlatvezető óvodapedagógus szakot azért jó elvégezni, mert hasznos tudással gazdagodtunk, például a kommunikációs gyakorlatokkal, fiatalkor pszichológiájával és még sok mással, amelyek a mindennapi munkánkhoz is sok segítséget, támogatást adnak. Kedves tanárok és jó hangulat vár Titeket!” „…Nagyon jó tanáraink voltak, akiktől rengeteg segítséget, támogatást kaptunk. Széles skálán megújíthattuk és feleleveníthettük "betokosodott" tudásunkat, pedagógiai és módszertani ismereteinket és nem utolsó sorban a mi gyakorlati példáinkra, eredményeinkre is kíváncsiak voltak az oktatók. Megtapasztaltam, hogy mennyire fontos a képző intézménynek az, hogy ha kikerülnek a hallgatók az iskola falai közül, akkor a gyakorlatban is jó kezekbe kerüljenek, megkapják a megfelelő támogatást...” Választható moduljaink: játékszakértő, gyakorlatvezető óvodapedagógus, gyakorlatvezető tanító „Óvodapedagógusként szeretném magamban megőrizni a megújulás iránti igényt, mentorálásom során szeretnék olyan példát mutatni a leendő óvodapedagógusoknak, melyben látják hivatásunk minden szépségét, kihívását és elkötelezetté válhatnak a hivatásuk iránt.”
8
Csecsemő- és kisgyermeknevelés gyakorlatvezető mentora
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karán 2010 szeptembere óta folyik csecsemő- és kisgyermeknevelő alapszak (BA). A hallgatók gyakorlatának irányítását bölcsődékben, gyermekintézményekben dolgozó szakemberek végzik. A tapasztalatok azt igazolták, hogy azokra a speciális feladatokra, amelyeket a hallgatói gyakorlatok vezetése, támogatása igényel, szükséges felkészíteni a pedagógus végzettséggel már rendelkező bölcsődei szakembereket, hogy az alapképzésben résztvevő hallgatók megfelelő színvonalú gyakorlati képzésben részesülhessenek. A szakirányú továbbképzésben részt vevők a megszerzett elméleti és gyakorlati ismeretek alapján a csecsemő- és kisgyermeknevelő jelöltek pályára való felkészítésének, pályaszocializációjának eredményes támogatását végezhetik. Tapasztalataink azt igazolják, hogy a bár a képzés a csecsemő- és kisgyermeknevelő alapszak hallgatóinak gyakorlati mentorálását kívánja előkészíteni megszerzett szaktudás alapvetően, a végzett mentorok sikeresen tudják alkalmazni a képzés során megszerzett ismereteiket a pályakezdő csecsemő- és kisgyermeknevelő kollégák gyakornoki mentorálása során is.
9
Óvodapedagógusi, tanítói gyógytestnevelés
A jelentkezés feltétele: A szakirányú továbbképzésben f óvodapedagógus, tanító, illetve táncpedagógus vehet részt. Az oklevélben szereplő szakirányú végzettség: Pedagógus gyógytestnevelés szakirányon A képzés célja: Olyan óvodapedagógusok és tanítók szakirányú továbbképzése, akik az alapképzésben szerzett pedagógiai, pszichológiai, testnevelési műveltségtartalmak ismeretében képesek az óvodás és a kisiskolás korú gyermekek könnyített és gyógytestnevelési feladatainak ellátására. Főbb tanulmányi területek: Anatómia, Élettan, Ortopédia, Belgyógyászat, Gyermekgyógyászat, Gyógytestnevelés módszertana, Funkcionális gimnasztika, Gyógyúszás, Természetgyógyászat, Gyakorlatvezetés, Mozgásterápia elmélet és gyakorlat, Mozgáskommunikációs tréning.
10
Játékmentor Olyan szakemberek képzése, akik pedagógiai- pszichológiai és játékmetodikai ismereteik birtokában, képesek a játékot a 3–18 éves gyermekek igényeihez, gondolkodásmódjához, motivációihoz igazítva hatékonyan alkalmazni. Ennek feltételeként a résztvevők képesek beépíteni pedagógiai munkájukba a játékot, amely az életkori sajátosságokhoz és nevelési célokhoz igazodva hatékonyan szolgálja a gyermekek testi és mentális fejlődését és beilleszkedésüket a társas környezetbe; képesek az életkornak, az egyéni érdeklődésnek és érettségnek megfelelő játéktevékenységek kiválasztására, megtervezésére, a fejlesztő folyamat felépítésére; képesek a játékhagyományt a modern pedagógia eszközeként tekinteni, és mindennapi munkájukban, az adott gyerekközösségben megfelelően alkalmazni; ismerik a dramatikus játékok, a zenei játékok, a vizuális játékok és báb-és tárgyjátékok integrálásának lehetőségeit az óvodai és iskolai fejlesztési területekbe; ismerik a játékszertípusokat, a történeti és technikai jellemzők mellett a nevelésben való felhasználhatóságukat; képesek a játszás önálló szervezésére és az élményszerű továbbadásra. módszertani kultúrájuk fejlesztésével párhuzamosan képesek tanácsadás vagy játékmetodikai továbbképzések formájában mentori feladatokat ellátni a szakmai közösségekben
11
Művészettel nevelés a legkisebbeknek
Olyan pedagógus szakemberek képzése, akik szakszerűen, tudatosan használják pedagógiai munkájukban a 0-3 éves gyermek tanulási folyamatainak támogatásához, személyiségének fejlesztéséhez a művészettel nevelés komplex tevékenységrendszerét. A művészettel nevelés komplex folyamatát átfogó minőség- és felelősségtudat. Tudatosság a művészettel nevelés eszköztárának pedagógiai felhasználásában a differenciált fejlesztés megvalósításához.
12
Innovative early childhood education postgraduate specialist training course (Innovációk az óvodai nevelés gyakorlatában pedagógus szakirányú továbbképzés) Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Karán új, angol nyelvű képzést kínál az érdeklődőknek. A képzés során célunk, hogy megvalósuljon a résztvevők ismereteinek bővítése, megújítása, az alkalmazás gyakorlati képességeinek alakítása az óvodai integrált tevékenységek értelmezésének, komplex és differenciált tervezésének, szervezésének, irányításának módszertani kérdései körében. A módszertani kultúra megújításával életkor-specifikus tevékenységrendszer struktúrájának tudatos, pedagógiai-pszichológiai-módszertani szempontból helyes kialakítása a differenciált tevékenységszervezés eredményeként a gyermekek fejlődéséhez optimális feltételek biztosítása. A szakirányú továbbképzési szakon oklevelet szerzett pedagógus – a pedagógiai- pszichológiai, tantárgypedagógiai és nyelvi ismereteinek birtokában – képes az egyes tevékenységeket – a 3–6 éves gyermekek igényeihez, motivációihoz, gondolkodásmódjához igazítva – hatékonyan alkalmazni. A továbbképzésben részt vevők megszerzett elméleti és gyakorlati ismeretek felhasználásával - a mindenkor érvényben lévő nevelési, oktatási dokumentumokhoz illeszkedve - gyermekközpontú, a személyiség kibontakozását segítő, a differenciált fejlesztést szolgáló, a gyermeki tanulás folyamatait támogató, folyamat jellegű pedagógiai tevékenységek megtervezését, a tevékenységek eredményes irányítását végezhetik.
13
Vezető óvodapedagógus szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő
A képzés célja a szakmát és a törvényi előírásokat jól ismerő intézményvezetők képzése, akik felkészülnek munkatársaik közös tevékenységének, szakmai fejlődésének irányítására, a legkorszerűbb óvodapedagógiai irányelvek gyakorlati alkalmazásának szervezésére, intézményüknek a köznevelés rendszerébe való integrálására. A képzés fő tárgyai a vezetői feladatkörökhöz kapcsolódnak: Óvodák szakmai irányítása, Óvodaigazgatás és gazdálkodás, Emberi erőforrás menedzsment, Család és intézmény együttműködése, Vezetéslélektan, Szervezetfejlesztés és Pályázatírás. Tréningek segítik az intézményvezetéshez szükséges készségek fejlesztését: Kommunikációs tréning, Vezetői készségfejlesztés, Informatikai lehetőségek a vezetői munkában. Néhány tárgy pedig az óvodai nevelés szervezését segíti új szempontok, megközelítések megismerésével: Alternatív pedagógiai koncepciók és gyakorlatok, Pedagógiai terek. Képzésünk minőségét, a tanultak gyakorlati alkalmazhatóságát gyakorló óvodavezetők bevonásával biztosítjuk. Szakvizsgázott óvodapedagógusoknak a képzési idő két félévre rövidíthető.
14
Vezető óvodapedagógus szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő „rólunk mondták”
„Nagyon örülök, hogy ilyen sokrétű, nagy területet magába foglaló képzésen vehetek részt…. Értékes, nagy tudású emberektől, pedagógusoktól tanulhatok.” „Sok új ismeretet, információt sajátíthattunk el és építhettünk bele a későbbi vezetői munkába!” „…igényes, felkészült tanárokat ismerhettem meg… Nagyon pozitív, hogy a hallgatótársaim is kiváló, őszinte pedagógusok.” „Sokkal többet kaptam, mint amire számítottam. Olyan tudásra, gyakorlati tapasztalatokra tettem és teszek szert, melyek segítenek jó vezetővé válnom.” „A szakvizsgát is itt végeztem, az ott szerzett pozitív tapasztalatok után választottam ezt a képzést. Azt kaptam, amit vártam, szívesen fogom továbbra is a képzés jó hírét erősíteni.”
15
Angol nyelv az óvodában
A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Angol nyelvű óvodapedagógus A képzés hossza: 4 félév A képzés során megszerzendő kreditek száma: 120 kredit A képzés nyelve: angol A képzés célja: óvodapedagógusok felkészítése angol nyelvi és angol nyelven történő óvodai nevelésre A felvétel feltételei: óvodapedagógus oklevél és B2 (korábban középfokú) szintet megközelítő angol nyelvtudás Az Angol nyelv az óvodában szakirányú továbbképzési szakon oklevelet szerzett óvodapedagógusok elméletileg megalapozott idegennyelvi és kétnyelvűségi ismeretek, készségek és képességek, szóbeli és írásbeli szaknyelvi, valamint tantárgy-pedagógiai kompetenciáik birtokában képesek az óvodában az angol nyelven történő nevelésre, foglalkozások célnyelven történő tartására.
16
Matematika műveltségterületi részismeret
Műveltségterületi továbbképzések Matematika műveltségterületi részismeret Kiknek ajánljuk? Tanítóknak, akik 5-6. évfolyamon is szeretnének matematikát tanítani A képzés célja Az ismeretek bővítése, értő, kritikus feldolgozása és alkalmazása Matematikai gondolkodásmódok megismerése és elsajátítása A gyermeki személyiség- és gondolkodásfejlődés pszichológiai tényezőire alapozott matematikamódszertan bemutatása A tapasztalatokra alapozott strukturált matematikatanulás fejlesztési folyamatának megismerése Tapasztalatszerzést támogató taneszközök gyűjtése, alkotása és alkalmazása, ezek előnyei és hátrányai A képzés időtartama 1 tanévben 2 havonta csütörtöktől szombatig 60 kredit
17
Természetismeret műveltségterületi részismeret
Kiknek szól a képzés? Mindazoknak a tanító végzettségű pedagógusoknak, akiket érdekel: a korszerű természettudományos és tantárgypedagógiai ismeretek alkalmazása, a természet megismeréséhez szükséges kompetenciák fejlesztése, a 6-12 éves gyermekek természettudományos fejlesztését, tanulását biztosító megismerő tevékenységek játékos, életkornak megfelelő megoldása, az egyéni tanulói különbségek által megkívánt módon alkalmazott tevékenységek tervezése és szervezése, a korszerű órák elemzésének és az óravázlatok-és tervezetek készítésének speciális szempontjai, természettudományos megismerő tevékenységek alkalmazása a fenntarthatóságra nevelés, valamint az egészségfejlesztés terén. A képzés időtartama: 2 félév A képzés kreditszáma: 60 kredit
18
Angol idegen nyelvi műveltségterületi részismeret
Olyan pedagógusok képzése, akik alkalmasak a kisiskoláskorú gyermekek idegen nyelvi és idegen nyelven történő oktatására az alapfokú oktatás bevezető illetve kezdő szakaszában (1-4. osztály), illetve az idegen nyelv oktatásra alapozó szakaszban (5-6. osztály), A jelöltnek olyan nyelvi szinten kell lennie, hogy a tanulmányait angol nyelven képes legyen elvégezni. A képzés időtartama: 2 félév A képzés kreditszáma: 60 kredit
19
Magyar nyelv és irodalom műveltségterületi részismeret
A képzés célja: A tanítói oklevél birtokában részismereti képzés keretében megszerezhető az 5-6. osztály magyartanítására való jogosultság is a magyar műveltségi terület elvégzésével. Akik ezt a kiegészítő műveltségi területet választják, azok a két félév folyamán az anyanyelvi és irodalmi ismeretek, a pszicholingvisztika, a helyesírás, az anyanyelvi tantárgypedagógia, a retorika, valamint a drámapedagógia területén bővíthetik szakmai tudásukat. Elsősorban azoknak a jelentkezését várjuk magyar részismereti műveltségterületi képzésre, akik a középiskolában "jó magyarosok" voltak, kedvet éreznek az irodalmi szövegek több szempontú megközelítésére, s elhivatottak a magyartanítás iránt.
Hasonló előadás
© 2025 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.