Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté"— Előadás másolata:

1 Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté

2 A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő…
Vezetői összefoglaló A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő… …termelési folyamatait optimalizálva, az on-trade kereskedelmet erősítve, valamint a szekszárdi bortermelőkkel együttműködve… …kell megőriznie stabil növekedési ütemét és tovább fejleszteni hazai és nemzetközi megítélését.

3 Nagy múlt, ígéretes jövő
A saját tőke és az adósság alakulása Az adósságállomány fedezettsége 35%-ról 134%-ra nőtt 250 éves hagyomány 1758 Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként Prémium portfóliónak megfelelő disztribúciós csatornák Erős kapcsolati háló Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

4 Az iparági körülmények lehetővé teszik a fejlődést
Növekedés mind volumenben és értékben 2 1 Borvidéki társulások szerepe Újra prosperál a magyar borpiac Olcsó külföldi márkák 3 4 Új trendek a keresletben (könnyű borok) Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

5 Az árbevétel stabil növekedése komplex stratégiával érhető el
Megoldási javaslatok A volumen növelése nélkül lehetővé teszi az árbevétel növekedését Az optimalizált termelés nem igényel tőketelepítést és kapacitásbővítést sem Szerkezeti árváltozás Árszabás Áremelés A célközönség kevéssé árérzékeny Fontos a minőség és a borvidék Árbevétel Saját kapacitás A kapacitás bővítése a vállalat tőkeszegénysége miatt csak külső forrás bevonása révén lehetséges Ellentétes a cég filozófiájával Volumen Felvásárlás A továbbiakban kis mértékben szükséges lehet Alacsonyabb árszegmensbe eső borok esetébén Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

6 A termelési faktorok optimális kombinációjával már az első évben 19 millió Ft árbevétel többlet érhető el A kombináció kialakításánál figyelembe vett faktorok: Optimalizáció lépései A folyamat hatásai Vállalati filozófia Elenyésző volumennövekedés mellett rendkívül jelentős bevétel növekedés érhető el Felső Felső közép Termőterületek aránya Alsó közép Borok árazása Termékek népszerűsége A profitábalisabb termékek javára vonunk el kapacitást a kevésbé eredményes termékektől Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

7 Borkóstolók, bortúrák szervezése a legjövedelmezőbb
A legjövedelmezőbb értékesítési típus Kooperáció más pincészetekkel (szállás) A borvidék, a pince megismertetése Partneri kapcsolatok kiépítése A saját on-trade értékesítés maximalizálása hosszú távon is kedvező befektetés Terasz beüvegezése Téli kapacitás növelése Látogatószám maximalizálása A beruházás kumulatív cash-flowja Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

8 Az egyre népszerűbb gyöngyzőbor beemelése a kínálatba
Egyre népszerűbb gyöngyöző borok A magyar bor-export 22%-át teszik ki Adott az alapanyag (fehérbor) A szén-dioxiddal dúsítás kis ráfordítással jár Évek óta tartó erős trend Kis ráfordítással elérhető bővítés 3 000 palack gyöngyöző bor palackozása az első évben Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

9 A termékek árának mérsékelt növelése fedezetet nyújthat az esetleges kockázatok kezeléséhez
A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Az áremelés hatása A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Árérzékenységük alacsonyabb A termékek kollektív, mérsékelt áremelése kedvező hatású Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

10 A hazai piacon a legfontosabb tényező a regionális borklaszter megerősítése
A borvásárlás szempontjainak fontossága (%) A klaszterek célja a borvidék népszerűsítése A borvidék a legfontosabb szempont A márkák népszerűségéhez elengedhetetlen a borvidék népszerűsége A szekszárdi az ország egyik legrégibb borvidéke Erős vörösborkultúra Sok kis pincészet A klaszternek érdeke egy közös stratégia kidolgozása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

11 A stratégia középpontjában egy prémium vörösbor állna
„Select” csomagok összeválogatása a borvidék legjobb boraiból A „grand vin” borházasítás megalkotása Egységes arculat A szekszárdi borvidék imázsának erősítése Pincészetek összefogása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

12 A javaslatok megvalósításával mérséklődnek a kockázatok
Súlya Valószínűsége Javaslat Nem hatékony együttműködés a klaszterben 0,75 0,1 Szorosabb partnerségek Elmaradó turizmusnövekedés 0,25 A újra pozicionálás és az áremelés ellensúlyozza Grand vin nem sikeres 0,33 A már meglévő és sikeres termékpaletta lehetőséget biztosít a helyettesítésre Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

13 A feladatok végrehajtása kidolgozott időtervet igényel
Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

14 A sikeres implementáció meghozza a gyümölcsét
Az árbevétel alakulása 2018-ban 54 millió Forintos többlet realizálható Ezer Ft Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény

15 Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté

16 Árbevétel és profit alakulása (2007-2012)
Mellékletek Árbevétel és profit alakulása ( )

17 Mellékletek A saját tőke és az adósság alakulása
Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként

18 Mellékletek

19 A beruházás kumulatív cash-flowja
Mellékletek A beruházás kumulatív cash-flowja

20 3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva
Mellékletek 3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva


Letölteni ppt "Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté"

Hasonló előadás


Google Hirdetések