Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMariska Nagy Megváltozta több, mint 6 éve
1
Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
2
A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő…
Vezetői összefoglaló A Heimann pincészetnek a gyilkos árversenyt elkerülendő… …termelési folyamatait optimalizálva, az on-trade kereskedelmet erősítve, valamint a szekszárdi bortermelőkkel együttműködve… …kell megőriznie stabil növekedési ütemét és tovább fejleszteni hazai és nemzetközi megítélését.
3
Nagy múlt, ígéretes jövő
A saját tőke és az adósság alakulása Az adósságállomány fedezettsége 35%-ról 134%-ra nőtt 250 éves hagyomány 1758 Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként Prémium portfóliónak megfelelő disztribúciós csatornák Erős kapcsolati háló Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
4
Az iparági körülmények lehetővé teszik a fejlődést
Növekedés mind volumenben és értékben 2 1 Borvidéki társulások szerepe Újra prosperál a magyar borpiac Olcsó külföldi márkák 3 4 Új trendek a keresletben (könnyű borok) Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
5
Az árbevétel stabil növekedése komplex stratégiával érhető el
Megoldási javaslatok A volumen növelése nélkül lehetővé teszi az árbevétel növekedését Az optimalizált termelés nem igényel tőketelepítést és kapacitásbővítést sem Szerkezeti árváltozás Árszabás Áremelés A célközönség kevéssé árérzékeny Fontos a minőség és a borvidék Árbevétel Saját kapacitás A kapacitás bővítése a vállalat tőkeszegénysége miatt csak külső forrás bevonása révén lehetséges Ellentétes a cég filozófiájával Volumen Felvásárlás A továbbiakban kis mértékben szükséges lehet Alacsonyabb árszegmensbe eső borok esetébén Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
6
A termelési faktorok optimális kombinációjával már az első évben 19 millió Ft árbevétel többlet érhető el A kombináció kialakításánál figyelembe vett faktorok: Optimalizáció lépései A folyamat hatásai Vállalati filozófia Elenyésző volumennövekedés mellett rendkívül jelentős bevétel növekedés érhető el Felső Felső közép Termőterületek aránya Alsó közép Borok árazása Termékek népszerűsége A profitábalisabb termékek javára vonunk el kapacitást a kevésbé eredményes termékektől Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
7
Borkóstolók, bortúrák szervezése a legjövedelmezőbb
A legjövedelmezőbb értékesítési típus Kooperáció más pincészetekkel (szállás) A borvidék, a pince megismertetése Partneri kapcsolatok kiépítése A saját on-trade értékesítés maximalizálása hosszú távon is kedvező befektetés Terasz beüvegezése Téli kapacitás növelése Látogatószám maximalizálása A beruházás kumulatív cash-flowja Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
8
Az egyre népszerűbb gyöngyzőbor beemelése a kínálatba
Egyre népszerűbb gyöngyöző borok A magyar bor-export 22%-át teszik ki Adott az alapanyag (fehérbor) A szén-dioxiddal dúsítás kis ráfordítással jár Évek óta tartó erős trend Kis ráfordítással elérhető bővítés 3 000 palack gyöngyöző bor palackozása az első évben Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
9
A termékek árának mérsékelt növelése fedezetet nyújthat az esetleges kockázatok kezeléséhez
A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Az áremelés hatása A magyar borfogyasztók 18%-a „gourmet” fogyasztó Árérzékenységük alacsonyabb A termékek kollektív, mérsékelt áremelése kedvező hatású Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
10
A hazai piacon a legfontosabb tényező a regionális borklaszter megerősítése
A borvásárlás szempontjainak fontossága (%) A klaszterek célja a borvidék népszerűsítése A borvidék a legfontosabb szempont A márkák népszerűségéhez elengedhetetlen a borvidék népszerűsége A szekszárdi az ország egyik legrégibb borvidéke Erős vörösborkultúra Sok kis pincészet A klaszternek érdeke egy közös stratégia kidolgozása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
11
A stratégia középpontjában egy prémium vörösbor állna
„Select” csomagok összeválogatása a borvidék legjobb boraiból A „grand vin” borházasítás megalkotása Egységes arculat A szekszárdi borvidék imázsának erősítése Pincészetek összefogása Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
12
A javaslatok megvalósításával mérséklődnek a kockázatok
Súlya Valószínűsége Javaslat Nem hatékony együttműködés a klaszterben 0,75 0,1 Szorosabb partnerségek Elmaradó turizmusnövekedés 0,25 A újra pozicionálás és az áremelés ellensúlyozza Grand vin nem sikeres 0,33 A már meglévő és sikeres termékpaletta lehetőséget biztosít a helyettesítésre Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
13
A feladatok végrehajtása kidolgozott időtervet igényel
Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
14
A sikeres implementáció meghozza a gyümölcsét
Az árbevétel alakulása 2018-ban 54 millió Forintos többlet realizálható Ezer Ft Elemzés Árbevétel-növelés Borvidéki összefogás Kockázatok Eredmény
15
Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
InnoVate Geisz András // Horváth Barnabás // Krőhnung-Székely Károly Máté
16
Árbevétel és profit alakulása (2007-2012)
Mellékletek Árbevétel és profit alakulása ( )
17
Mellékletek A saját tőke és az adósság alakulása
Az árbevétel 15-20%-a realizálódik profitként
18
Mellékletek
19
A beruházás kumulatív cash-flowja
Mellékletek A beruházás kumulatív cash-flowja
20
3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva
Mellékletek 3 éves futamidejű MÁK 2,5%-os kamatával diszkontálva
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.