Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Unplugged játékok, játékos programozás
Kőteleki Andrea Éva
2
Programozni jó! fejleszti a logikus gondolkodást,
a problémamegoldó készséget és a kreativitást. XXI. század! (együttműködés, alkotás/produktivitás, valós problémák) MIKOR és HOGYAN kezdjük el?
3
A programozás „előszobája” avagy kódolás 6-10 éves korig
Tanulás vagy játék? Irányított forma vagy a kreativitás? Egyéni vagy csoport? Eszközökkel vagy anélkül?
4
Unplugged játékok (szabadtéri)
Robotjátékok 3D (térben, folyosó vagy aula kockakövén játszva; többféle variáció, nehézségi fok, akár csoportok közötti versenyig) Live Games – Gyereknapra, rendezvényekre ajánlom (Live Angry Birds, Amőba, Békavágta)
5
Unplugged játékok (tanteremben)
Algoritmikus gondolkodás fejlesztése Rendezések Folyamatábra Kockajátékok Barchoba 1:0 Csoportmunka, együttműködés (építés: pohártorony, robotkar, stb) Érzékenyítés ( környezetvédelem /robot építése - papírhulladék) Logikai fejtörők, játékok Csapatépítő (warm-up) játékok (babzsák, körjáték) A klasszikus „Játszd el a Teknőcöt!” (irányjáték, robotjáték) Iránykártyák (CodyRoby, BeeBot, stb.) Modern megjelenési formái: BeeBot, LightBot (mobilapp is), stb.
6
LightBot
7
BeeBot
8
Robotcsámborgás - BeeBot
Különböző típusú feladatok útvonaltervezés állatkert (LOGO versenyfeladat) adott pályán
9
Rendezések Számokkal Ábrákkal (történet)
Folytasd a sort! (sorozatok adott formákkal) Megadott szempontok szerinti sor kialakítása (pl. születési dátum, névsor)
10
Folyamatábra élőben Klasszikus feladat alapján Szemléltetés
Közös cselekvés, manualitás
11
Kódfejtés (titkosírás)
Kapcsolódás a magyar nyelv, a történelem és az informatika órákon tanultakhoz A kód lehet kép, szám, valamilyen egyezményes jelrendszer eleme, vagy saját, a csoport által megbeszélt Verseny, nagyobb tömegeket is megmozgathatunk
12
Gyerekjáték – avagy a kódolás órája szülőknek
1. alkalom - CodeWeek KODU program készítése, Ode to Code videoverseny 9.hely módszertani leírás: 2. alkalom – The Hour of Code A code.org AngryBirds kihívás közös megoldása, egyéni jutalom oklevél
13
KODU
14
1.
15
code.org 2.
16
Szent Péter @sernyője - Digitális olvasónapló
Digitális Témahét 2016 megvalósított projekt Microsoft Office Challenge I.hely, jutalomút Leírás:
17
Digitális olvasónapló
18
Magyar Science on Stage 2016 Debrecen
19
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.