Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Bemeneti kompetencia mérése
Problémamegoldás Eredmények 2009. január 28. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit
2
A mérés célja: vizsgálni az általános iskolát befejező tanulók problémamegoldó képességét, annak vizsgálata, hogy a diákok valós, életszerű, hétköznapi helyzetekben hogyan találják meg a számukra fontos információkat, milyen megoldási lehetőségeket javasolnak, átfogó képet kapni a problémamegoldás területén az alapképességek fejlettségi szintjéről, és meg tudjuk határozni konkrétan a következő évek fejlesztési feladatait, a mérés tapasztalatai segítsék kialakítani a fejlesztés irányait tanulói, osztály és intézményi szinten egyaránt.
3
A problémamegoldás lépései:
- A probléma (szöveg, diagram, képlet vagy táblázatos formában adott információk) megértése, a probléma megoldása szempontjából releváns információk kiszűrése, azonosítása. (A probléma megértése) Az információk közötti kapcsolatok, összefüggések keresése saját ismereteinek, tudásának mozgósításával. (A probléma jellemzése, reprezentálása) A megoldási utak keresése, a megoldáshoz vezető stratégiák kidolgozása, a probléma megoldásához megfelelő stratégia kiválasztása. (Stratégia) A probléma megoldása. A megoldás felülvizsgálata és további információk keresése; a megoldás több szempontból való értékelése; esetleg egy jobb megoldás érdekében a megoldás újrastrukturálása, valamint a megoldás indoklása, alátámasztása. (A megoldás felülvizsgálata, ellenőrzés) A megoldás bemutatása, közvetítése.
4
A probléma megoldási feladatlap értékelése
„A” A probléma megértése: 1. szint: Egy forrásból minden explicit információt azonosít, átkódol. 2. szint: Két vagy több forrásból minden explicit információt azonosít, átkódol. 3. szint: Egy forrásból minden információt azonosít, átkódol, lényegeset kiemel. 4. szint: Több forrásból minden információt azonosít, átkódol, lényegeset kiemel.
5
A probléma megoldási feladatlap értékelése
„B” A probléma jellemzése, reprezentálása: 1. szint: Felismeri és a megfelelő formában bemutatja az információk közötti egyszerű kapcsolatokat. 2. szint: Felismeri és a megfelelő formában rejtett összefüggéseket is.
6
A probléma megoldási feladatlap értékelése
„C” A probléma megoldása, stratégia: 1. szint: Tudatosan használja a feltételeket, szűkíti a próbálkozást, keresi a leginkább megfelelő megoldási utat. 2.szint: A megoldás során a választott stratégiát követi. „D” Képes a választ logikusan kommunikálni.
7
Mérések
8
Mérés jellemzése 9. évfolyam bemeneti mérés az előző évihez hasonlóan
10. évfolyam követő mérés. Volt feladat, ami megmaradt, mások helyére ekvivalenset készítettünk.
9
A feladatlap szerkezete 10. évfolyam
Feladat Feladat Választás w1. Nyári tábor Kórház Ekvivalens w2. Allergia Pályaválasztás Ekvivalens w3. Logisztika Logisztika Marad w4. Zenelista Zenelista Marad w5. Táborozás Bankett Ekvivalens w6. Útvonalterv(térkép) Útvonalterv(térkép) Ekvivalens w7. Sportnap Iskolanap Ekvivalens Megbízhatóság 0,83
10
9-es feladat
11
10-es feladat
12
Javítási útmutató
13
1. feladat megoldottsága
14
1. feladat megoldottsága
15
2.feladat 9. évfolyam 2. Allergia
Napjainkban egyre többen allergiásak a gyomnövények és a nyírfa virágporára. Milyen lehetőségek vannak arra, hogy az egész osztály részt tudjon venni és jól is érezze magát az osztálykiránduláson? Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget a pontozott vonalra!
16
Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget!
2. feladat 10. évfolyam Milyen lehetőségek segítenek abban, hogy megtaláld a megfelelő szakmát? Írd le az ábrák alapján az összes lehetőséget!
17
Javítási útmutató
18
2. feladat megoldottsága
19
2. feladat megoldottsága
20
6. feladat 9. évf. Útvonalterv
Várpalotáról Balatonföldvárra kell utaznod személygépkocsival. Melyik útvonalat választanád, ha a lehető legrövidebb idő alatt szeretnél odaérni? - Autóúton (7-es, 8-as, 71-es, 72-es és 73-as utakon) a megengedett sebesség 110 km/h. - Az autópályán 130 km/h sebességgel haladhatsz (pl. az M7-en). - Az alsóbbrendű utakon 90 km/h, a lakott településeken 50 km/h sebesség a megengedett. A Balatonon Tihany és Szántód között kompjárat közlekedik. Jól látható folytonos vonallal húzd meg a térképen azt az útvonalat, amelyiket megkell tenni! Írd le a választott útvonalad jellemző állomásait a térkép alapján! 6. feladat 9. évf.
21
6. feladat 10. évfolyam Tatáról Dunaszerdahelyre (Szlovákia) kell utaznod személygépkocsival. Melyik útvonalat választanád, ha a lehető legrövidebb idő alatt szeretnél odaérni a legolcsóbban? - Az autópályán 130 km/h sebességgel haladhatsz (pl. az M1-en). - Az alsóbbrendű utakon 90 km/h, a lakott településeken 50 km/h sebesség a megengedett. A Dunán Esztergomnál, Komáromnál vagy Vámosszabadinál tudsz átkelni. Jól látható folytonos vonallal húzd meg a térképen azt az útvonalat, amelyiket meg kell tenned! Írd le a választott útvonalad jellemző állomásait a térkép alapján!
22
Javítási útmutató
23
6. feladat megoldottsága
24
6. feladat megoldottsága
25
Eredmények
26
Eredmények
27
A 9-ES ÉS A 10-ES EREDMÉNYEK ÖSSZEVETÉSE
28
10-es eredmények
29
9-es eredmények
31
Köszönöm a figyelmet, a segítő munkát
Köszönöm a figyelmet, a segítő munkát. További kitartó, eredményes fejlesztő munkát kívánok. Ruzsinszkiné Lukácsy Margit
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.