Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között"— Előadás másolata:

1 R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITOR TOVÁBBKÉPZÉS 2017. június 16. R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között tervezési tapasztalatok közúti biztonsági auditor szemmel Nádasdy Tamás Irodavezető-helyettes Uvaterv Zrt.

2 A szakasz áttekintő térképe

3 Az R76 számokban Tervezési sebesség: 110 km/h (K.II.A.)
Koronaszélesség: m Forgalmi sávok: m 3 db különszintű, 5 db körforgalmi csp, 30 db műtárgy Az R76 számokban

4 R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott
KBA szempontok: - Meddig tart az R76 gyorsút? - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott

5 R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok:
- Megosztott főirány a körforgalomban - Szerencsére nem keresztezi egymást R76 – M7 ap. csomópontja

6 R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok:
- Két gyorsforgalmi útnak különszintű csomópontja legyen. - Közlekedéspolitikai szempontok ezzel nem egyeznek. R76 – M7 ap. csomópontja

7 75101 j. úti (Téglagyári) csomópont
KBA szempontok: - Szükséges ez a csomópont? - Ha igen akkor miért nem teljes értékű? - Két alcsomópont különbözőségét mi indokolja? 75101 j. úti (Téglagyári) csomópont

8 Balatonszentgyörgyi csomópont
KBA szempontok: - Alcsomópontok távolsága. - Magassági és helyszínrajzi vonalvezetés, azok összhangja. - Helyi kötöttségek erősek. Itt van a legjobb helye a csp-nak? Balatonszentgyörgyi csomópont

9 R76 – M75 elválási csomópontja
KBA szempontok: - Ütemezett építés miatti kialakítások. - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó, vagy nem? R76 – M75 elválási csomópontja

10 R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás
KBA szempontok: - Útszámozás kérdése R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás

11 R76 – 75 sz. főút végcsomópontja
KBA szempontok: - Meglévő állapot csatlakoztatása R76 – 75 sz. főút végcsomópontja

12 Hogyan tekintünk a gyorsút forgalomtechnikai rendszerére?
Egyszerűsített gyorsforgalmi út? Bővített főút?

13 Burkolati jelek kialakítása
Jelek szélessége 15/12 cm – gyorsút, főút 20/15 cm – gyorsf. út Terelővonal ritmusa 4/8 m – gyorsút, főút 6/12 m – gyorsforgalmi út Rázóoptika mindkettő esetén van KBA szempontok: - Gyorsforgalmi útnak tekintjük? A sebesség miatt célszerűen igen, de mégsem jelezzük annak megfelelő felfestésssel. Burkolati jelek kialakítása

14 Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége
„R” gyorsút „M” gyorsút Autóút Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége kell, nem kell? 1000 m-es útirány-előjelző táblák Útirányjelzés sajátosságai

15 Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei

16 Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei

17 Középső elválasztó sáv
„M” gyorsút, autóút, autópálya KBA szempontok: - Ütközés esetén a korlát „mögötti” tér. - Fényvédelem szükségessége. „R” gyorsút, főút Visszatartó rendszer kialakítása

18 Műtárgyak visszatartó rendszere
KBA szempontok: - egységes kialakítás legyen úton - hídon Visszatartó rendszer kialakítása

19 Visszatartó rendszer kialakítása
Padkában: „Külterületi főúti előírásoknak megfelelő korlát-rendszer alkalmazandó” KBA szempontok: - Miért? Akkor ez gyorsforgalmi út vagy sem? Visszatartó rendszer kialakítása

20 Gyorsút tervezési útmutató 1.12. pont
„Nem kell a megállási látótávolság érdekében az előrelátás biztosítására elválasztó sáv szélesítést alkalmazni.” Feltételek: Egysoros vezetőkorlát 110 km/h – min R=800 m 90 km/h – min R=500 m KBA szempontok: - Fényvédő háló alkalmazása esetén, az elválasztó sáv szélesítése nélkül az előrelátás nem biztosított. Látómező, fényvédelem

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között"

Hasonló előadás


Google Hirdetések