Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITOR TOVÁBBKÉPZÉS 2017. június 16. R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között tervezési tapasztalatok közúti biztonsági auditor szemmel Nádasdy Tamás Irodavezető-helyettes Uvaterv Zrt.
2
A szakasz áttekintő térképe
3
Az R76 számokban Tervezési sebesség: 110 km/h (K.II.A.)
Koronaszélesség: m Forgalmi sávok: m 3 db különszintű, 5 db körforgalmi csp, 30 db műtárgy Az R76 számokban
4
R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott
KBA szempontok: - Meddig tart az R76 gyorsút? - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó R76 – M7 ap. csomópontja - elfogadott
5
R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok:
- Megosztott főirány a körforgalomban - Szerencsére nem keresztezi egymást R76 – M7 ap. csomópontja
6
R76 – M7 ap. csomópontja KBA szempontok:
- Két gyorsforgalmi útnak különszintű csomópontja legyen. - Közlekedéspolitikai szempontok ezzel nem egyeznek. R76 – M7 ap. csomópontja
7
75101 j. úti (Téglagyári) csomópont
KBA szempontok: - Szükséges ez a csomópont? - Ha igen akkor miért nem teljes értékű? - Két alcsomópont különbözőségét mi indokolja? 75101 j. úti (Téglagyári) csomópont
8
Balatonszentgyörgyi csomópont
KBA szempontok: - Alcsomópontok távolsága. - Magassági és helyszínrajzi vonalvezetés, azok összhangja. - Helyi kötöttségek erősek. Itt van a legjobb helye a csp-nak? Balatonszentgyörgyi csomópont
9
R76 – M75 elválási csomópontja
KBA szempontok: - Ütemezett építés miatti kialakítások. - Két gyorsforgalmi út csomópontjáról van szó, vagy nem? R76 – M75 elválási csomópontja
10
R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás
KBA szempontok: - Útszámozás kérdése R76 – M75 elválási csomópontja - útszámozás
11
R76 – 75 sz. főút végcsomópontja
KBA szempontok: - Meglévő állapot csatlakoztatása R76 – 75 sz. főút végcsomópontja
12
Hogyan tekintünk a gyorsút forgalomtechnikai rendszerére?
Egyszerűsített gyorsforgalmi út? Bővített főút?
13
Burkolati jelek kialakítása
Jelek szélessége 15/12 cm – gyorsút, főút 20/15 cm – gyorsf. út Terelővonal ritmusa 4/8 m – gyorsút, főút 6/12 m – gyorsforgalmi út Rázóoptika mindkettő esetén van KBA szempontok: - Gyorsforgalmi útnak tekintjük? A sebesség miatt célszerűen igen, de mégsem jelezzük annak megfelelő felfestésssel. Burkolati jelek kialakítása
14
Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége
„R” gyorsút „M” gyorsút Autóút Gyorsúti táblák alapszíne Csomóponti számok szükségessége kell, nem kell? 1000 m-es útirány-előjelző táblák Útirányjelzés sajátosságai
15
Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei
16
Gyorsút jelzéscsoport kialakításának nehézségei
17
Középső elválasztó sáv
„M” gyorsút, autóút, autópálya KBA szempontok: - Ütközés esetén a korlát „mögötti” tér. - Fényvédelem szükségessége. „R” gyorsút, főút Visszatartó rendszer kialakítása
18
Műtárgyak visszatartó rendszere
KBA szempontok: - egységes kialakítás legyen úton - hídon Visszatartó rendszer kialakítása
19
Visszatartó rendszer kialakítása
Padkában: „Külterületi főúti előírásoknak megfelelő korlát-rendszer alkalmazandó” KBA szempontok: - Miért? Akkor ez gyorsforgalmi út vagy sem? Visszatartó rendszer kialakítása
20
Gyorsút tervezési útmutató 1.12. pont
„Nem kell a megállási látótávolság érdekében az előrelátás biztosítására elválasztó sáv szélesítést alkalmazni.” Feltételek: Egysoros vezetőkorlát 110 km/h – min R=800 m 90 km/h – min R=500 m KBA szempontok: - Fényvédő háló alkalmazása esetén, az elválasztó sáv szélesítése nélkül az előrelátás nem biztosított. Látómező, fényvédelem
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.