Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás"— Előadás másolata:

1 Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
Magyar Mária - BME MVT 1

2 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
A mai anyag… Direkt marketing Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

3 Megvett egy vidéki házat, és éppen azon volt, hogy hotelt nyit benne.
„Egy nap egy férfi besétált egy londoni reklámügynökségbe, a főnököt kereste. Megvett egy vidéki házat, és éppen azon volt, hogy hotelt nyit benne. Tudna-e az ügynökség vendégeket szerezni neki. 500 dollárt szánna rá. Talán nem meglepő, hogy a főnök a kifutófiú gondjaira bízta az illetőt, a kifutófiú pedig történetesen nem volt más, mint e könyv szerzője. A férfiú pénzét egypennys levelezőlapokba fektettem, és szétküldtem őket a környék tehetős polgárainak címére. Hat héttel később a szálloda, telt házzal, meg is nyílt. Megízleltem a sikert.” (David Ogilvy, 2008)

4 VONAL FELETTI – ATL KOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI – BTL KOMMUNIKÁCIÓ
REKLÁMOZÁS HIRDETÉS VÁSÁRLÁS-ÖSZTÖNZÉS PUBLIC RELATIONS SZEMÉLYES ELADÁS DIREKT- MARKETING Nyomtatott és elektronikus reklám Versenyek, játékok, sorsolás Sajtóanyagok Árubemutatás Katalógusok Külső csomagolás Ajándékok, jutalmak Beszédek Értékesítési összejövetelek Címre küldött levél Csomagolt mellékletek Minták, kipróbálás Éves jelentések Ösztönző programok Telemarketing Mozgóképek Vásár, bemutató, kiállítás Szemináriumok Áruminták Tv-árusítás Audiovizuális anyagok Kupon, bónusz Mecenatúra Vásár, bemutató Elektronikus értékesítés Brosúrák Engedmények Szponzorálás Szakmai rendezvények Faxküldemény Reklámcédulák Kedvező áruhitel Jótékonysági akció hangposta Visszavásárlási kedvezmény Kiadványok Szaknévsorok Pontgyűjtési akció Lobbizás Plakátok Árukapcsolások Vállalati újság Hirdetőtáblák Események Logó, szimbólumok VONAL FELETTI – ATL KOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI – BTL KOMMUNIKÁCIÓ

5 Direkt marketing fogalma
A direktmarketing olyan interaktív marketingmódszer, amely az egyéni fogyasztóra koncentrál, mérhető közvetlen választ és/vagy vásárlást kíván kiváltani. INTERAKTÍV SZEMÉLYES ÜZENET MÉRHETŐ Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

6 Direkt marketing eszközei
Vevő informálására, a vásárlás ösztönzésére irányul Vevő által történő megrendelésre irányul címre küldött levél (direct mail) katalógusok levél nyomtatott sajtótermékek hirdető lapok, füzetek, újságok (mobil)telefon telefon (hívás, sms, mms) TV shop Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

7 L. L. Bean és a Maine Hunting Shoe csizma
L. L. Bean 1911-ben hideg, vizes lábbal és egy forradalmi ötlettel tért vissza a vadászkirándulásról, Maine-ből… bőr felsőrész a munkások gumicsizmájára: MAINE HUNTING SHOE Ma az L.L.Bean 1,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolít. Jelenleg 49 különböző katalógust készít. A vadászok címlistájára kiküldött egy 3 oldalas szórólapot (termékleírás + teljes körű garancia) 100 megrendelésből 90-et visszaküldtek !! Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

8 AIMRITE tényezők – mik ezek?
Médiumok értékelése közönség hatás üzenet válaszreakció belső menedzsment végeredmény Melyik direkt kommunikációs eszközzel tudjuk a legtöbb válaszreakciót kiváltani, mindezt alacsony költség mellett? Audience Impact Message Response Internal management The End Result Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

9 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Közönség JELENLEGI VÁSÁRLÓK POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓK megcélzott fogyasztói csoport tulajdonságaival, jellemzőivel rendelkeznek DE: még nem állnak kapcsolatban a vállalattal célcsoport paraméterei Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

10 Közönség - operajegyek árusítása
rádió direct mail aktuális előadások árak jegyvásárlási lehetőségek helyi hirdetőlap JELENLEGI VÁSÁRLÓK POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓK NAGYOBB HATÉKONYSÁG, mivel a direct mail célközönsége jobban meghatározott! médiareakciós készségek, ismeretek feltérképezése Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

11 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Direct mail közönsége Rendelkezel címmel?  szegmentumok címlisták vevőkről személyes adatok, vásárlási szokások, érdeklődési körök harmadik fél állítja össze, pl. földrajzi életmódlisták, üzleti listák ÚJ VÁSÁRLÓK lehetséges vásárlók címlistája ÖSSZEÁLLÍTOTT LISTA / VÁLASZADÓI LISTA egy másik vállalat mellékterméke, pl. hetilap előfizetői névsora Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

12 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Hatás 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen hatást fejtünk ki a fogyasztókra? média szerepe (médiahatás) médium birtokolja a fogyasztók figyelmét M. McLuhan: „the medium itself that is the message not the content” a médium maga az üzenet Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

13 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Üzenet 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen médium segítségével juttatjuk el az üzenetet a fogyasztóhoz? minden fogyasztónak/potenciális vásárlónak perszonalizált üzenet nagy mennyiségű információ átadása DIRECT MAIL előnyei Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

14 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Válasz 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen erőfeszítésbe kerül a fogyasztónak válaszolni a felhívásra? FELADAT: minél egyszerűbbé tegyük az üzenetre való válaszolást! személyre szabható egyszerű válaszadás rádió tv plakát Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

15 Belső menedzsment – direct mail esetében
Tudnunk kell (!): hirdetésünk mennyi idő elteltével jelenik meg? Direct mail alkalmazása esetén milyen feladatokkal állunk szemben? megírni a tájékoztatót közreadni példányokat egyeztetni meghatározni a designt borítékok és anyag nyomtatása adatok összegyűjtése boríték tartalmának összeállítása … stb. Közben ügyelni az átfutási időre!! korai tesztelésekre vagy kampány tesztelésekre ad okot Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

16 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Végeredmény „Általában minél több választ generál egy médium a fogyasztóközönségből, annál költségesebb az elérése.” KÖLTSÉG/VÁLASZ EFFEKTUS Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

17 HeartCare Dominicana –”Turn to live”
Vizsgáljuk meg az AIMRITE tényezői mentén! Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

18 Vizsgáljuk meg a szórólapot!
Audience Impact Message Response Internal management The End Result Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

19 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Adatbázis marketing FOGYASZTÓI ADATVÉDELMI JOGOK A direkt marketinghez elengedhetetlen az aktuális adatbázis, mely több, mint egyszerű címlista! a vállalat adatbázis marketing tevékenységének kiindulópontja VEVŐI ADATBÁZISOK Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

20 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing
Vevői adatbázisok Információtartalom szerint eltérő célokat szolgálnak: TÖRZSÁLLOMÁNY meglévő vevők adatait tartalmazza aktív és nem aktív vevőké vevőazonosító infók demográfiai jellemzők pszichográfiai ismérvek tranzakciótörténettel kapcsolatos változók múltbeli reklamációk ügyintézéssel kapcsolatos elégedettség, lojalitás AKVIZÍCIÓS ADATBÁZIS új vevők megszerzésénél alkalmazzák azonosító és demográfiai, pszichográfiai adatokat tartalmaz, amelyek alkalmasak potenciális vevők, fogyasztók megkeresésére KIEGÉSZÍTŐ ADATBÁZIS a törzsállományt és akvizíciós adatbázist egészíti ki további demográfiai, pszichográfiai, tranzakciós adatok információk adatok változására információk vásárolt termékekről Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

21 Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu
Telefon:


Letölteni ppt "Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések