Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
A szenvedély elsodor. Az ész a gyeplő, amely megfékez” Benjamin Franklin VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
2
KÖZNEVELÉSI MESTER-VEZETŐ
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA KÖZOKTATÁSI VEZETŐ KÖZNEVELÉSI MESTER-VEZETŐ ??? irányítói szint 10-16 év vezetői gyakorlat 30-35 évesek
3
KÖZNEVELÉSI MESTERVEZETŐ
Elmúlt 5 év hazai változásai Nemzetközi tendenciák Új vezetői kompetenciák
4
KÖZNEVELÉSI MESTERVEZETŐ KÉPZÉSI TARTALOM
Vezetői identitás Önismeret szerepe a vezetésben Időgazdálkodás Stresszkezelés Etikett, protokoll Coach szemlélet a vezetésben Együttműködés, kooperáció Vezetői visszajelzés és értékelés Csapatépítési módszerek Köznevelési intézmények élete Jogi környezet változásainak kezelse Értekezletveze-tés Szabályzatké-szítés Digitális média kezelése Medializált terek Multitasking IKT hatékony használata Adatvédelem
5
KÖZNEVELÉSI MESTERVEZETŐ
Az első végzett évfolyamtól kapott vélemények: A képzés során nagyon sokat fejlődtem a vezetés szinte minden fontos területén. Megerősítést kaptam sok tekintetben, új ismereteket szerezhettem olyan területeken, amelyeket a hagyományos továbbképzési rendszerek nem érintettek. Sok mindenben megerősítést is kaptam eddigi vezetői munkámat illetően, de szembesültem azokkal a hibáimmal is, amiken változtatnom kell a jövőben, hogy munkámat professzionálisabban végezzem. Mindenképpen sikerült, mint vezetőnek szembenézni a hibáimmal, illetve, hogyan kell változtatni. Szemlélete formáló volt a képzés, gondolat elindító. Megerősítést kaphattunk abban, hogy mit csinálunk jól és hol kell változtatni. A napi tevékenységemet segítette, frissítettem az addigi ismereteket, megújítottam, más szemlélettel végzem munkámat. A megszerzett tudást rögtön megosztottam kollégáimmal, jó érzés volt, hogy újat tudok mutatni, ami hasznos, napi feladatvégzésünket, munkánkat, együttműködésünket segíti.
6
KÖZNEVELÉSI MESTERVEZETŐ
Javaslat jogszabályi változtatásra 3. Vezetői pályázatnál kötelező (2021-től) Előny vezetői pályázatnál (2020-ig MERRE TOVÁBB ? ? ?
7
A vezetői tevékenységek során –az alábbi tevékenységek fejlesztésére kell fokozott figyelmet fordítani: Cél kitűzése Vezetői munka Problémamegoldó képesség Kommunikáció Képzés és tanácsadás Változás- és konfliktuskezelés Időgazdálkodás Értékelés
8
A vezetői visszajelzés tantárgy oktatásának célja
A közoktatási vezetők saját élményű gyakorlatra és tapasztalatra épülő fejlesztési beállítódásának konkrét helyzetekből, esetekből kiinduló elemzése, kialakítva a Cselekedni – Megtapasztalni – Észlelni – Megérteni – Megoldást találni – Cselekedni folyamat alkalmazását saját vezetői munkájukban, kollégáikkal való kapcsolatok kezelésében.
9
A vezetői tevékenység komplex rendszere
A fejlesztő értékelés felfogása szerint egy oktatási szervezet is csak olyan mértékben képes fejlődni, amilyen mértékben a benne dolgozó munkatársak képesek a fejlődésre. A megfelelő módon közölt visszajelzéssel nagymértékben elő lehet segíteni valakinek a fejlődését. A humán rendszerekben azzal kell szembenéznünk, hogy az alkalmazottaknak különböző a lelkiviláguk, magatartásuk, egymáshoz való alkalmazkodóképességük.
10
Kompetenciák kontaktus kezelés, ezek használata,
az információhiány felismerése, az információ szisztematikus szervezése, az információk gyűjtése, elemzése, feldolgozása, ellenőrzése, tárolása, az információk „visszanyerése”, a feladatok koordinálása, a prioritások megállapítása, feladatok és felelősségek sokféleségével való bánás, az ellenőrző rendszerek kiépítése, emberek viselkedésének megfigyelése, a problémák visszavezetése forrásukhoz, támogató, fejlesztő visszajelzést adása, konfliktuskezelés, kapcsolatépítés, a fejlődés iránti elkötelezettség, a befolyásolás, az eredmény-orientáltság.
11
A szenvedély elsodor. Az ész a gyeplő, amely megfékez”
Benjamin Franklin KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.