Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)"— Előadás másolata:

1 Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

2 Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME
A legrosszabb dolog a világon az, amikor a hülyeség szorgalommal párosul. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

3 A növekedést megalapozó stratégiák választéka
Milyen versenyelőnyre támaszkodom a növekedés érdekében? Milyen irányban fejlesztem tevékenységemet a növekedés érdekében? Milyen módon valósítom meg a növekedést? Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

4 Ansoff-féle termék piaci mátrix
JELENLEGI TERMÉK ÚJ TERMÉK JELENLE-GI PIAC PIACI BEHATOLÁS (Visszavonulás) TERMÉK-FEJLESZTÉS ÚJ PIAC PIAC-FEJLESZTÉS DIVERZIFI-KÁCIÓ Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

5 A piaci behatolás stratégiája
A vállalat meglevő termékeire támaszkodva, a már ismert piacon kíván működni, és piaci részarányának bővítése útján kíván növekedni. Növelni a piaci részarányt Növelni a használat gyakoriságát Növelni a termék használatát Növelni a használat minőségét Új alkalmazásokat bevezetni Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

6 A termékfejlesztés stratégiája
Tökéletesíteni a terméket Új terméket kifejleszteni az adott piacra A termékvonal kiterjesztése Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

7 A termékfejlesztés stratégiájának jellegzetességei
Termékfejlesztésük piacorientáltabb, mint kevésbé sikeres versenytársaiké. Termékfejlesztési ötleteik gyakran a fogyasztóiktól indulnak ki. Olyan termékek/szolgáltatások fejlesztésére összpon-tosítanak, amelyek a vállalat alapvető képességeivel és tapasztalataival vannak szoros kapcsolatban. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

8 A termékfejlesztés stratégiájának jellegzetességei (folyt)
Képesek az új termékhez kapcsolódó követelményeket megvalósítani anélkül, hogy ellentétbe kerülnének a meglevő termékek iránti követelményekkel. A fejlesztéseket multidiszciplináris, és szervezetközi csoportok hajtják végre, és tekintettel vannak a vállalaton kívüli szervezetek (vevők, kereskedők, beszállítók) szempontjaira. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

9 A piacfejlesztés stratégiája
Kiterjeszteni a már létező termék piacát Földrajzi terjeszkedés Új piaci szegmens meghódítása Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

10 A piacfejlesztési stratégia jellegzetességei
A piacfejlesztés stratégiáját többnyire a tőkeintenzív iparágak választják, ahol a technológia cseréje csak nehezen és költségesen valósítható meg. Elképzelhető, hogy a vállalat bizonyos versenyelőnnyel rendelkezik (pl. szabadalom, erős marketing szervezet, különleges szakértelem stb.), és ennek kihasználása könnyebb új piaci területek felkutatásával. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

11 A piacfejlesztési stratégia jellegzetességei (folyt)
Fontos lehet a piac-fejlesztés, ha a válla-lat hagyományos piacai már telítődtek, ugyanakkor technológiai befektetései még nem térült meg, és erre csak a piac szélesítése adhat reményt, A piacfejlesztés leggyakrabban alkalma-zott módszere a külföldi piacokra, vagy korábban ki nem aknázott földrajzi régiókba való belépés. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

12 A diverzifikáció meghatározása
A diverzifikáció az a stratégiai fejlesz-tési irány, amikor a vállalat – eltávolod-va már jól ismert piacától, és hagyomá-nyos termékeitől – új terméket kifej-lesztve, azt új fogyasztók számára kínálja fel. A diverzifikáció két alapvető módja: Addigi tevékenységeihez kapcsolódó Addigi tevékenységeihez nem kapcsolódó Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

13 A diverzifikáció lehetséges formái
HÁTRAFELÉ INTEGRÁLÓDÁS Alapanyag-gyártás Részegység-gyártás Berendezés-gyártás Kutatás-fejlesztés Alapanyag-ellátás Részegység-ellátás Berendezés-ellátás Finanszírozás HORIZONTÁLIS INTEGRÁCIÓ Melléktermék gyártás Kiegészítõ-termék gyártás TERMELÕ Versenyzõ-termék gyártás ELÕRE INTEGRÁCIÓ Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME Szolgáltatás javítás Piaci információ Elosztás Szállítás

14 A szinergia meghatározása
A szinergikus hatás az, amikor két vagy több különböző tevékenység összeillesztésével olyan értéktermelő képesség jön létre, amely meghaladja a tevékenységek külön-külön vett értéktermelő képességét. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

15 A megvalósítás módja alapján történő választék-meghatározás
Választékképzés azon az alapon, milyen módon valósítom meg a növekedési stratégiát? A lehetőségek egy spektrumának elemei: Belső fejlesztés, Különböző szorosságú stratégiai szövetség Közös fejlesztés és/vagy közös gyártás Felvásárlás, egyesülés (M&A). Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

16 Olyan nincs, hogy verekedés közben futballmeccs tör ki?
Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME


Letölteni ppt "Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések