Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIgnác Mészáros Megváltozta több, mint 6 éve
1
A szakma és az egészségpolitika kapcsolata a nemzetközi gyakorlatban
2
Németország Az ellátórendszer működtetésének felelőssége megoszlik a szövetségi állam és az egyes államok, valamint a szakmai szervezetek és finanszírozók között. A kötelező és a privát biztosítási rendszer elkülönül. Federal Joint Committee: fő javaslattevő szerv Institute for Quality and Efficiency Institute for Quality and Transparency Federal Association of SHI Physicians German Hospital Federation Federal Association of SHI Dentists
3
Hollandia Ministry of Health’s inkább felügyelő („safeguard”) jellegű, mint direkt menedzseri Health Council: javaslatokat tesz evidencia alapú ellátási formákra és népegészségügyi teendőkre. National Health Care Institute: javaslatok ellátás minőségére, a képzésre és továbbképzésre, valamint a finanszírozásra Medicines Evaluation Board: ellátás hatékonyság, biztonság és minőség ellenőrzése Dutch Health Care Authority: ellenőrző funkció: biztosítási rendszer, kiadások megfelelő működésére vonatkozóan
4
Anglia Department of Health and the Secretary of State for Health: az egészségügy egészéért felelős National Health Service (2012 óta): Teljes pénügyi felügyeletet gyakorol, Felügyeli a Clinical Commissioning Groups (CCGs), Felelős a DRG-arányok elosztásáért NHS-en belül National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE): irányelveket dolgoz ki a klinikailag hatékony kezelésekre vonatkozóan és dönt új technológiák befogadásáról (szakmai és cost-benefit analízis) Care Quality Comission: alapvető ellátási és betegbiztonsági standardokat dolgoz ki és ellenőrzi azok teljesülését az ellátórendszer egészében, folyamatosan monitoroz. Jogosítványa van az engedélyek visszavonására.
5
Svédország National Board of Health and Welfare:
Ellenőrzi az egészségüggyel kapcsolatos teljes személyzet tevékenységét, Normákat és standardokat dolgoz ki és közzéteszi az információkat Rendszeres adatgyűjtést és adatelemzést végez, melyek alapján: ellenőrzi, hogy a standardok teljesülnek Engedélyez, vagy visszavon tevékenységeket
6
Norvégia Ministry of Health and Care Services Directorate for Health:
Új technológiák, guideline-ok és egészségpolitikai irányok meghatározása Ellátási standardok meghatározása és fejlesztése, IT bevezetése és lehetőségeinek bővítése DRG alapú finanszírozási rendszerrel kapcsolatos javaslattétel Öt éves periódusra kidolgozott minőség-alapú finanszírozási terv készítése.
7
Svájc Decentralizált (kanton alapú) szerveződés
Swiss Conference of the Cantonal Ministers of Public Health koordináló szerepe A(z országos alapú) szakmai szervezetek által megfogalmazott irányelvek/elvárások teljesüléséért a kanton alapú minisztériumok a felelősek
8
Magyarország EMMI Egészségpolitika OEP ANTSZ/OTH OGYI GYEMSZI- ÁEEK
Átalakulásban: keresik a helyüket a szereplők
9
SZAKMAI KOLLÉGIUM SZAKMAI KOLLÉGIUMI TANÁCS
ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI KOLLÉGIUM Szakmacsoportonként 3-3 fő alkot egy tagozatot Gyors feladatmegoldásra képes Interdiszciplináris kérdésfelvetés esetén több tagozat összehívható Véleményalkotó és döntés előkészítő funkció SZAKMAI KOLLÉGIUMI TANÁCS Szakmacsoporttól függően 5-15 fő Tagjait a szakmai társaságok jelölik Szakmai előkészítő funkció és adatgyűjtés
10
És ami az egészségpolitika céljait, eszközeit és módszertanát meghatározza
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.