Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” A dinamikus stretching és a szivacskézilabdázás helye és szerepe a pedagógus továbbképzésen Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow

2 A stretching elméleti háttere Az ízületi mozgékonyság meghatározói
TÁMOP E-13/1/KONV A képzés tartalma A stretching elméleti háttere Az ízületi mozgékonyság meghatározói A nyújtás típusai Dinamikus nyújtás, komplex nyújtó és izomtónus fokozó gyakorlatok jellemzői

3 Dinamikus stretching gyakorlatok: járás térd-, sarokhúzással
TÁMOP E-13/1/KONV A képzés tartalma Dinamikus stretching gyakorlatok: járás térd-, sarokhúzással támadó járás törzsfordítással, törzshajlítással hátra sumo guggolás kitörés oldalra utánlépéssel, lábkeresztezéssel, kisétálás fekvőtámaszba módosított mérlegállás

4 A szivacslabda előnyei
TÁMOP E-13/1/KONV A képzés tartalma Szivacskézilabdázás A szivacslabda előnyei A szivacslabda alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelés területén Átadás gyakorlatok Feladatok a kapuralövések oktatásához Játékok szivacslabdával

5 Résztvevők véleményei
„Várakozáson felül volt részem az ismeretszerzésben, illetve a hallottak gyakorlatba történő átültetésében. Öröm volt látni az iskola felszereltségét, tanáraiknak sokoldalúságát, felkészültségét és szeretetét a mozgás iránt.”

6 Résztvevők véleményei:
„A képzést vezetők jól felkészült előadók voltak. Igyekeztek élvezetessé tenni még a hosszabb foglalkozásokat is. Ha valami nem volt egyértelmű számunkra, akkor türelemmel elmagyarázták újra és készségesen válaszoltak a felmerülő kérdéseinkre is.”

7 Résztvevők véleményei
„Szerintem a megismert mozgásformák és eszközök közül az általános iskolák alsó tagozatán a legjobban használható a kölyökatlétika, a szivacskézilabdázás és a kötélugrás.”

8 A képzés során szerzett tapasztalatok
Nyitott, érdeklődő résztvevők Mindenki aktívan részt vett a foglalkozásokon A gyakorlatok végrehajtása sikeres volt A játékos feladatok, játékok iránti igény Kevés eszközzel nagy létszámmal végrehajtható feladatok igénye

9 Sok új eszköz-kevés idő a megismerésre
TÁMOP E-13/1/KONV Sok új eszköz-kevés idő a megismerésre Gyakorlati tapasztalatra, szervezési lehetőségekre volt igény Bemutató csoport alkalmazása További képzések szervezése

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések