Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ INFORMÁCIÓ FOGALMA Bizonytalanságot oszlat el Továbbítható jel: ABX2/c 12 „eleven” a fogadó (vevő) a meghatározó A kommunikáció szerepe hatékonyság - egységes jelrendszer és azonos értelmezés, - vállalati kultúra része, kommunikációs sémák
2
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
A SZERVEZETEN BELÜLI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK Struktúra szerepe A kétirányú kommunikáció nehézségei
3
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT A vezetési szintek eltérő információ igénye
4
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
5
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ INFORMÁCIÓ JELENTŐSÉGE Alvin Toffler: hatalomváltás, földkorszak föld = hatalom füstkorszak gyár = hatalom infókorszak információ = hatalom infobirtokosok
6
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM - MASUDA Computopolis Theodore Rosak „Az információ kultusza”
7
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
INFORMÁCIÓ LEHET NEM SZÁMSZERŰSÍTHETŐ JELRENDSZER IS! mit kezd ezzel az informatikus? Pl. IQ relációs problémák kemény adatok és puha információk
8
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ INFROMÁCIÓ ÉRTÉKE az információ mennyisége, - túlinformáltság, - alulinformáltság, minősége: - összegezettség, - feldolgozottság, fontosság, időszerűség – aktualitás,
9
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
SZERVEZETEN BELÜLI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK
10
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ IRODA FUNKCIÓJA ÉS TEVÉKENYSÉGE Iroda ≠ egy szoba iroda = egy intézmény és fogalom mely feladatokat testesít meg, iroda = ügykezelés és információ feldolgozás, Első irodák – XVI. század (olasz bankok)
11
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ IRODAI TEVÉKENYSÉGEK MEGOSZLÁSA Tevékenység Vezető Szakértő Titkár Hivatalnok szakértői kommunikáció 60 % 33 % 15 % dokumentumlétrehozás 18 % 23 % 40 % dokumentumkezelés 20 % egyéb 2 % 4 % 5 %
12
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
AZ IRODAI FELADATOK TÍPUSAI Feladat típus Probléma jellege Információ-szükséglet Együttműködő partner Megoldás egyedi nagyon komplex, alig tervezhető bizonytalan, nem meghatározható változó nyitott ügyintézés félig komplex, közepesen tervezhető problémafüggő félig változó, félig meghatározott szabályozottól a nyitottig rutin egyszerű, tervezhető meghatározott változatlan meghatározott
13
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
MIS-VEZETŐI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK Menedzsment támogatás belső információk külső információk önálló szervezet!? Döntéstámogató rendszerek - DSS – adatok, elemzések (Decision Support, Systems) „nagy” számítógép szervezet! intuíció és szubjektivitás?
14
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Végrehajtói információs rendszerek – EIS (Executiv Information Systems) közvetlen kapcsolat személyi számítógép Végrehajtás támogatás – ESS (Executív Support Systems) prognosztizálás és analízis
15
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
16
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
17
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
INFORMÁCIÓS SZEREPEK információ gyűjtés, információ szétosztás, szóvivői szerep,
18
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
VEZETŐI INFORMÁCIÓS TAKTIKÁK Információ visszatartás, Gumicsont - eltereli a figyelmet a lényegről, Forró krumpli - a vezető kapja - (álhír is lehet), Csöpögtetés - részinformációk, Elárasztás - információ dömping, Időzítés - túl későn - sürgősség érzés keltése - túl korán - tompítás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.