Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tervezési folyamat
3
A tapasztalati tanulás 4 szakasza John Dewey szerint
2. Tervezés 3. Cselekvés 4. Tanulság levonása 1. Megfigyelés
4
Tapasztalati tanulás
5
IKSZ – HÁRMAS EGYSÉG és tapasztalati tanulás
TERVEZÉS TEVÉKENYSÉG - cselekvés ÉRTÉKELÉS – tapasztalatok ÚJRATERVEZÉS - megfigyelés
6
IKSZ folyamata TERVEZÉS: ALAPELVEK – CÉLOK – ERŐFORRÁSOK SZÁMBAVÉTELE
TEVÉKENYSÉG: FELADATOK – ESZKÖZÖK, ERŐFORRÁSOK FELHASZNÁLÁSA – PEDAGÓGIAI CÉLOK MEGVALÓSÍTÁSA ÉRTÉKELÉS, REFLEXIÓ: INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS – DIÁKOK FEJLESZTÉSE
7
A tervezés szempontjai
Célok Alapelvek Adottságok, lehetőségek, tapasztalatok Tevékenységek, fogadóintézmények Humán erőforrás a szervezésben, a lebonyolításban és a dokumentációban
9
Önkéntességre nevelés
IKSZ – célok Érzelmi intelligencia Önbizalom Felelős döntéshozatal Önkéntességre nevelés Közösségépítés Aktív állampolgárságra nevelés Személyiség fejlesztés Pályaorientáció Felelősségvállalás Kritikus gondolkodás Vezetői készségek Szociális érzékenység Állampolgári kompetencia Kommunikációs készség Konfliktuskezelés Együttműködés Problémamegoldás Társadalmi felelősségvállalás Empátia
10
FENNTARTHATÓSÁG SZERVEZETT KERETEK ANYAGI ÉRDEKTŐL FÜGGETLENSÉG
KÖLCSÖNÖSSÉG FENNTARTHATÓSÁG ARÁNYOSSÁG KÖZVETLENSÉG KETTŐS CÉL: SZOLGÁLAT/TANULÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS SZERVEZETT KERETEK VÁLTOZATOSSÁG RÉSZREHAJLÁS ELLENESSÉG
11
IKSZ – érintett személyek
Intézményvezető, iskolavezetőség Pedagógusok: IKSZ koordinátor, IKSZ munkacsoport, osztályfőnökök, szaktárgyi pedagógusok Iskolatitkár Diákok Szülők Fogadó szervezet képviselői: mentor, kapcsolattartó
12
FELKÉSZÍTÉS, ÉRZÉKENYÍTÉS
KAPCSOLATTARTÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS KOMMUNIKÁCIÓ FELKÉSZÍTÉS, ÉRZÉKENYÍTÉS ÉRTÉKELÉS, REFLEXIÓ
17
A tanulók bevonása a tervezésbe
18
A tanulók bevonása a tervezésbe, újra tervezésbe
Milyen szerepekre alkalmas egy tanuló? megfigyelő kreatív megoldásokat kereső döntéshozó szervező egymást nevelő értékelő TAPASZTALATI TANULÁS!
19
A tanulók bevonása a tervezésbe – értékelésük, reflexióik felhasználása
CÉLJA: Az aktív állampolgári szerepre nevelés Demokráciára nevelés Együttműködésre nevelés Felelősségvállalásra nevelés Hosszú távú nevelő hatás elérése összhangban az IKSZ CÉLJAIVAL
25
PDCA szemlélet és ciklus
26
A bevezetés nehézségei TERVEZÉS ?
az IKSZ főbb problémái tisztázatlan célok felkészítetlen pedagógusok, fogadó intézmények pedagógus, fogadó szerv, diák motivációjának hiánya magas diákszám, elhelyezési problémák kommunikációs, adminisztratív hiányosságok valós feladat hiánya, "papírozás"
27
Van MEGOLDÁS a problémákra?
MEGFELELŐ CÉLOK KIJELÖLÉSE – INTÉZMÉNYI ARCULATHOZ IGAZÍTVA ÁTGONDOLT TERVEZÉS – SZABÁLYZAT, ÜTEMTERV, ERŐFORRÁSOK ALAPELVEK BETARTÁSA – PEDAGÓGIAI PROGRAM, SZABÁLYZAT GONDOS FELKÉSZÍTÉS – ÉRZÉKENYÍTÉS, MOTIVÁLÁS VALÓS, ÉRTELMES FELADATOK KIJELÖLÉSE - PROJEKTEK FOLYAMATOS KÍSÉRÉS – REFLEXIÓ, ÉRTÉKELÉS DOKUMENTÁLÁS - MEGFELELŐ MÓDSZEREK KIVÁLASZTÁSA HATÉKONY, ŐSZINTE KOMMUNIKÁCIÓ
28
IGEN A TOVÁBBKÉPZÉS SORÁN IGYEKSZÜNK SEGÍTENI, HOGY A FELMERÜLŐ KÉRDÉSEKRE KÖZÖSEN MEGTALÁLJUK A VÁLASZT.
29
FELADAT IKSZ SZABÁLYZATOK ÁTTEKINTÉSE CSOPORTOKBAN
Mit tartalmaz? – szükséges / felesleges elemek Megfelelő mélységben tárgyalja az egyes témaköröket? Mit szabályoz? Tevékenységek Illeszkednek az intézmény arculatához? Milyen területeken szervezi az iskola az IKSZ-et? Szabályozza az intézményen belül végezhető feladatokat? Hogyan? Ki miért felelős a szervezetben? Tartalmazza az intézményben alkalmazott dokumentummintákat? Mit tartalmaznak a dokumentumok? Alkalmazott záradékok megtalálhatók?
30
SZABÁLYZAT Jogszabályok - csak lista, nem ismétlés
Célok, alapelvek – inkább PP Iskola feladatai Résztvevők / szereplők – kinek mi a feladata (szülő, tanár, of., diák, koordinátor, iskola vezetősége) Fogadóintézmények teljes köre – nem ide, inkább honlapra Helyszínek – külső / belső Időkeretek Dokumentáció, záradékok – mellékletben minták
32
PDCA szemlélet és ciklus
PDCPDCAA szemlélet és ciklus PDCA szemlélet és ciklus Check- ellenőrzés- értékelés Act- beavatkozás Do- megvalósítás Plan – tervezés IKSz több szinten diák- iskola- fogadó intézmény Tevékenység Kísérés - reflexió Visszacsatolás - korrekció
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.