Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsolt Pap Megváltozta több, mint 7 éve
2
Nemzeti parkok szerepe az ökológiai szemlélet megismertetésében és formálásában
Malatinszky Ákos
3
Hétköznapi hasonlatok
Ha a Föld akkora, mint egy alma, akkor a földkéreg tizedolyan vékony, mint az alma héja, a földi élet és a vízburok pedig nem több, mint az alma héján a hamvasság a kéreg alatt forró, izzó óceán: a földköpeny ennek legfelső része kemény, a kéreggel együtt mozog, mint a tutaj a víz színén
4
Hétköznapi hasonlatok
Ha a Föld története egy könyvsorozat, amelynek minden oldalára 1 millió év történetét írták, akkor ez összesen oldal. 9 kötetbe rendezve (kötetenként 500 oldallal) az embert az utolsó kötetben az utolsó előtti lapon találjuk meg először, az emberiség írott történelme pedig az utolsó lapon, az utolsó előtti sorban kezdődik.
5
A szemléletformálás eszközei 1.
Erdei iskolák „Az erdei iskola az anyaiskola székhelyétől különböző helyszínű, a környezet adottságaira építő többnapos tanulásszervezési forma. A terepi ismeretszerzést közös cselekvéshez köti. A tanítás helyszínével szorosan és szervesen összefügg a tananyag, a képességfejlesztés és a közösségi tevékenységekhez kötődő szocializáció.” (Lehoczky J.)
6
Tehát: fontos tanulásszervezési forma, legfontosabb sajátossága a komplexitás a tanulókat a természetes környezet egészével ismertetjük meg, nincsenek tantárgyak, a megismerés célja, hogy a diákok minél inkább elmerüljenek az adott jelenségben és felfedezzék a fontos összefüggéseiket nem csak az oktatás a feladata, fontos, hogy a diákok közösen részt vegyenek a tevékenységrendszer kialakításától kezdve az utólagos értékelésig tartó valamennyi fázisban.
7
A nemzeti parkokban 2012-ben összesen 1,4 millió látogatót regisztráltak, ami az előző évhez képest 10%-kal több vendéget jelent. 2011-ben a regisztrált vendégek 59%-a kifejezetten a nemzeti park meglátogatása céljából kelt útra, többségük (51%) családdal együtt érkezett
8
Az igazgatóságok fenntartásában jelenleg 28 fogadó-, látogató- és oktatóközpont üzemel,
emellett 161 saját fenntartású tanösvény, 8 tájház, 3 arborétum és botanikus kert, 52 egyéb bemutatóhely és 42 turizmus számára megnyitott barlang
9
Duna-Ipoly Nemzeti Park
23
Balaton-felvidéki Nemzeti Park
35
Duna-Dráva Nemzeti Park
42
Kiskunsági Nemzeti Park
48
Duna-Ipoly Nemzeti Park, Nagykőrös
50
Matsalu Nemzeti Park látogatóközpontja, Észtország
51
Museonder: De Hoge Veluwe Nemzeti Park, Hollandia
52
Glacier Nemzeti Park, Kanada
58
Jelenleg erdészeti vállalatok üzemeltetésében 29,
nemzetipark-igazgatóságok fenntartásában 15 erdei iskola működik
59
A szemléletformálás eszközei 2.
Táborok (természetismereti / természetvédelmi) Az egyik legnagyobb múltra visszatekintő és máig egyik leggyakoribb környezeti nevelési forma. MME: három évtizede rendszeresen szervezett ornitológiai és természetvédelmi táborok Göncöl Szövetség és tagszervezetei: húsz éve indított Süni táborok gyerekek általi természetmegfigyeléstől fiatalok természetvédelmi munkavégzéséig, tanösvények kialakításáig élőhely-rekonstrukcióig számos szinten kínálnak programokat, a tábort átívelő keretmese révén egységes rendszerbe foglalva a botanikai, zoológiai, geológiai, csillagászati, néprajzi és gyakorlati túravezetési ismereteket.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.