Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Bartané Megváltozta több, mint 7 éve
1
A Magyar Természettudományi Múzeum anyaintézménye stratégiai marketingterve 2014–2018
Szem előtt tartva a WWWWH-t WHY, WHAT, WHO, WHEN, HOW WHY – a terv elején jól leírva, bemutatón elhangzott WHAT, WHO, WHEN – ezekkel foglalkozunk az alábbiakban HOW – majd a konkrét munkatervben jelenne meg (de csak azokra a témákra, amit elfogadunk, illetve prioritásnak tartunk)
2
Általánosan Monumentális terv, sok jó ötlet, jól összerakva, de választani kell belőle – nem lehet mindent kapacitás hiány, személyi és anyagi, technikai (informatikai) feltételek hiánya ütemezés gyors vannak már megvalósult vagy megvalósulóban lévő elemek egyes témáknál további igényfelmérés szükséges
3
A készülő gyűjteményi stratégiában is prioritásként szereplő
(pirossal kiegészítések) Múzeum online/ A Nemzeti Természetrajzi gyűjtemény folyamatosan gyarapodó anyagához való online hozzáférés
4
Megvalósult, folyamatban lévő
(pirossal kiegészítések) Múzeum online/Tudományos eredményeink és tudományos adatbázisok közzététele
5
Megvalósult, folyamatban lévő
(pirossal kiegészítések) Tudományos Műhely/ Kutatások, nemzetközi együttműködések Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online; ütemezés!!!
6
Megvalósult, folyamatban lévő
Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online Az új honlap tervében is szerepel, a pontokat össze lehet fésülni (kékkel: a tartalmak létrehozása folyamatban tudománykommunikáció szakosokkal, bolddal marketing terv témáival átfedés) Hogyan lettem természettudós? (munkatársakkal készített interjúk a munkásságukról) Izgalmas közös nemzetközi kutatások (Synthesys interjúk) Múzeumi expedíciók (főleg Balkán, Kelet-Ázsia) Mesélő tárgyak (múzeumi tárgyakról képekben, kutatók kedvenc műtárgyairól – Natural Europe) Kutatóink publikációi közérthetően (Blogról, ismeretterjesztő cikkekből; Bontás: állatok, növények, őslények, ásványok és kőzetek, hajdan élt emberek) Hazai Natura 2000-es és védett fajok képes bemutatása (Pro Vértes-MTM honlapra linkekkel) Az év állata, növénye (Év vadvirága program átvétele 2015-től) Mit találtam? (határozó szolgáltatás tervezés alatt) Mottónk: „Az élővilág védelmére esküdtünk fel, nem a kiirtására.” / „Határozunk és védünk!” A hónap műtárgya (kiállításban is megjelenik – Élő természetrajzi gyűjtemény alatt a marketing tervben)
7
Megvalósult, folyamatban lévő
Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online Az új honlap tervében is szerepel, a pontokat össze lehet fésülni (fekete új honlap tervé, barna – marketing tervé) A hét faja („Tudtad-e?” típusú kérdéssel) Hot topic (Aktuális mindenkit érintő kérdésekről pl. harlekin katica) Videók (gyűjteményi és kutatási tevékenységről) A múzeum kutatásairól összefoglalók (Magyarország növényei - állatai, nemzeti parkok növényei - állatai, őslénytani feltárások) Adott időszaki kiállításhoz kapcsolódó ismeretterjesztő anyagok (pl. múmiák a nagyvilágban – Múmiavilág kiállításhoz kapcsolódóan érdekességek) A közoktatásban szereplő hazai állatfajok és növényfajok képes adatbázisa, rövid leírással. Fényképpel ellátott egészségügyi, gazdasági, oktatási szempontból érdekes, valamint a lakókörnyezetünkben élő fajok listája, rövid leírással.
8
Élő gyűjtemények – Nemzeti Természetrajzi Gyűjtemény/ A gyűjteményekhez való fizikai hozzáférés
9
Igényfelmérés szükséges
Oktatás és képzés/ Meglévő képzéseink Szakmai partnerség/ Válaszd szakmai partnerednek az MTM-et
10
ESSRG (Environmental Social Science Research Group)
Igényfelmérés „A természetvédelem számára legfontosabb kutatási kérdések az elkövetkezendő 5 évben” kiadvány MTA Ökológia Központ, ESSRG (Environmental Social Science Research Group) A már meglévő adatok összefogása, összegyűjtése, az ezeket tartalmazó meta-adatbázisok összeállítása elengedhetetlen Milyen az ismerethiányos és veszélyeztetett közösségi és hazai jelentőségű fajok taxonómiai- és természetvédelmi helyzete, életmenete és ökológiai igényei? Milyen hatása van a biodiverzitásra a gazdálkodással összefonódó különféle természetvédelmi kezelési módoknak (pl. legeltetés, kaszálás, égetés, nádaratás) a sok taxonon értelmezett hatások szisztematikus összehasonlító vizsgálata alapján? Milyen innovatív eszközökkel tehető hatékonyabbá a természetvédelmi szemlélet terjesztése a különböző célcsoportok körében?
11
Oktatás és képzés/ Meglévő képzéseink
Oktatás és képzés/Online képzések ütemezés!!!
12
Marketing eszközök/Kínálat
Általános meglátások csomagonként Múzeum online – informatikai háttér hiányosságai Élő gyűjtemények, Nemzeti Természetrajzi Gyűjtemény – személyi feltételek, anyagi feltételek (kiállítás, infrastruktúra) Tudományos műhely – személyi feltételek Szakmai partnerség – konkurencia, új niche keresése, igény felmérés kell Oktatás és képzés – Oktatásért felelős személy vagy csoport hiánya, igényfelmérés Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online – tudománykommunikáció szakos mts Mindenki Múzeuma/A Hasznos tudás élménye/A felfedezés élménye – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Tematikus évek komplex programjai – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Természetfotózás – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Támogass minket – anyagi feltételek
13
Marketing eszközök/Kínálat
Javaslatok A sokból választani – vezetőségi megbeszélés, majd osztály szinteken is (pontról pontra) Ütemezés felülvizsgálata – előkészítő év 2015 (Informatikai Főosztály rákészül, tárak összerakják anyagaikat, igény felmérések kiegészítése, infrastruktúra lehetőségek áttekintése)
14
Marketing eszközök/Kommunikáció
Kommunikációs eszközök (kékkel ami van) · PR-eszközök – személyi feltételek, kapacitás hiány Az MTM saját online felületeinek együttes, összehangolt használata (Honlap, Közösségi média) elfogadott új honlapterv Az MTM saját nyomtatott anyagai (Szakmai kiadványok, MTM Füzetek-sorozat, ismeretterjesztő kiadványok, Kiállításvezető, Szórólapok, Évkönyv, Mindenki Múzeuma mappa) Tájékoztatási felületek (Tájékoztató táblák, Molinó, Roll-up) Médiakapcsolatok (Pr-cikkek (ismeretterjesztő és tájékoztató cikkek), Sajtóreggelik, Sajtóhírek, sajtóközlemények, sajtóhírlevél, Kapcsolattartás és sajtóadatbázis-építés, Az MTM szóvivője/arca) Partnerekkel való kapcsolattartás (Online hírlevél célcsoportok szerint, Baráti Kör)
15
Marketing eszközök/Kommunikáció
Reklám-eszközök – anyagi feltételek hiánya ATL-hirdetések Kültéri megjelenés – hirdetés, Rádióreklám, Turisztikai kiadványokban való megjelenés BTL-reklámok (Online hirdetések, AdWords hirdetések, Flashmob, gerillamarketing, Roadshow: Az MTM házhoz megy, tudományról mindenkinek; hétköznapi tudomány, Minikiállítások, tematikus vitrinek a bevásárlóközpontokban, Fesztivál-megjelenés Direkt marketing eszközök – személyi feltételek, kapacitás hiány Saját közösségi felületeinken megjelenő hirdetések, Online játékok, versenyek, pályázatok hirdetése, Múzeumi belépőjegy mint ajándék, A hónap gyűjteményi tárgya online szavazás, Célcsoport szerinti direkt , Célcsoport szerinti adatbázis-építés Kommunikációs tevékenység – személyi feltételek, kapacitás hiány Évente három nagy és intenzív kommunikációs kampányt és folyamatos online kampányt tervezünk, változatos eszközökkel, különböző tematikával.
16
Marketing eszközök/Kommunikáció – személyi és anyagi feltételek hiánya
Javaslat: SMF bővítése pl. Csak „A természetről mindenkinek online” oldal felállítása és jó működtetése egy 8 órás tudománykommunikációst igényelne Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.