Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kápia paprika lehetőségei az export piacokon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kápia paprika lehetőségei az export piacokon"— Előadás másolata:

1 A kápia paprika lehetőségei az export piacokon

2 Friss zöldség-gyümölcs piacok Alapvető jellemzők
Szabad piacok visszaszorulása Üzletláncok előretörése, térnyerése Mi jár ezzel? - A PIAC mint fogalom megváltozása - Természetes piaci egyensúly felbomlása

3 Szabad piacok jellemzői
felaprózott / sok kis vállalkozás jelentősége visszaszorulóban van Szürke / fekete gazdaság szerepe Szereplők bizonytalan gazdasági helyzete Rossz fizetési morál Kiszámíthatatlanság

4 Üzletláncok Nagy gazdasági erő összpontosul egy kézben
Néhány hálózat lefedi a kiskereskedelem jelentős részét Piaci folyamatok közvetlen befolyásolása Beszerzés / értékesítés néhány ember kezében

5 Következmények Információ áramlás átalakulása
Nagy gépezet / körülményes döntések Közvetett információk - Hibás helyzetértékelések Nagy ingadozások Egy – két rossz döntés nagy hatással tud lenni

6 Mit tehetünk? Üzletlánci értékesítés előtérbe helyezése - mennyiség
- folyamatosság - megbízhatóság Szabad piacok kiegészítő jelleggel Tervezés - fontosabb, mint korábban - mit, hogyan, mikor, mennyit? - vevői kör - előrejelzés

7 Kápia Paprika Trendek Európában
Téli időszak: Spanyolország, Marokkó, Törökország Nyári időszak: Magyarország Jellemzők - hegyes paprikák közül a legnépszerűbb - általában 500g csomagolás - Németország – Barbecue Paprika - California típushoz képest kedvezőbb ár

8 Németország – a legfőbb piac
Üzletláncok által uralt piac Heti programok Közvetlen beszerzés Közvetett beszerzés / fix beszállítók Állandó mennyiségek Nagyobb tételek levezetése – akciók Élet az üzletláncokon kívül

9 Ha fejlődni szeretnénk az export piacokon
Mi a cél? Tömegben olcsó vagy prémium termék értékesítése Innováció a csomagolás területén Előrelépés a minőség területén Mennyiségi lehetőségek megteremtése Árualapok koordinációja

10 Mit tehetünk? Stratégia - piackutatás / vevői visszacsatolás
Együttműködés - termelés / értékesítés / üzletláncok Célzott termelés arányának növelése


Letölteni ppt "A kápia paprika lehetőségei az export piacokon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések