Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt"— Előadás másolata:

1 A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Iskolán kívüli háttértényezők hatása a szövegértés-teljesítményre

2 A PISA2015 főbb jellemzői 35 OECD és 37 partnerország
Tizenöt éves tanulók alkalmazásképes tudásának vizsgálata Magyarországon kb. 200 iskola évfolyamos tanulója vett részt. Három állandó mérési terület, alkalmanként egy fő és két mellék Természettudomány Szövegértés Matematika „Innovatív” terület Háttérkérdések - mindig a „fő” mérési területre: Olvasási szokásokra 2000 és 2009

3 Kik vesznek részt? Célérték: legalább 150 iskola, 6300 tanuló
Azért, hogy legalább 5400 megírja a mérést 2015: kiválasztva 6249, megírta 5680 224 feladatellátási hely 62 általános iskola 81 gimnázium 68 szakközépiskola 39 szakiskola Reprezentatív iskolatípusra és évfolyamra, területileg pedig a megyei szintig

4 A 2015-ös minta évfolyam szerinti megoszlása

5 A 2015-ös minta iskolatípus szerinti megoszlása

6 A 15 évesek eredményei

7 PISA2015 – eredmények képzési formánként

8 Gimnázium

9 Szakközépiskola

10 Szakiskola Nem okolhatjuk cask a módszertani változásokat, mert az eredmények gyengülése 2009-’12 között indult meg.

11 Miben más a PISA2015, mint a korábbiak?
Változás az adatfelvétel módjában: teljes digitális átállás csak számítógépes adatfelvétel, kivéve 15 országot, akik a „csak nyomtatott” opciót választották Változás a természettudomány tartalmi keretében és a feladatkészletben interaktív szimulációs feladatok Változás a mérés lebonyolításában Nem lehetséges visszalépni a már érintett feladatokra

12 Digitális és nyomtatott szövegértés

13 2009 – online tevékenységek és teljesítmény

14 Online olvasás – nyomtatott szövegértés

15 Online információkeresés-digitális szövegértés

16 Online közösségi tevékenységek-digitális szövegértés

17 Hatéves korban vagy korábban internethasználó

18 Napi 2-6 órát iskolán kívül internetezők
A magyar 15 évesek átlagosan 43 perccel többet töltenek online iskolán kívül, mint 2012-ben Ezt az időt mire fordítják? 1. Minden nap csevegek online: 42% 2. Minden nap használom a Facebook-ot: 54% 3. Minden nap keresek praktikus információt az interneten: 18%

19 Köszönöm a figyelmet! https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/pisa

20 Az olvasás élvezete 2000-2009 Csak akkor olvasok, ha muszáj
Az olvasás a kedvenc hobbim Szeretek könyvekről beszélgetni másokkal Nehéz dolog egy könyvet végigolvasni Szeretek könyvet kapni ajándékba Olvasni időpazarlás Szeretek könyvesboltba vagy könyvtárba járni Csak azért olvasok, hogy a szükséges információt megszerezzem Képtelen vagyok arra, hogy pár percnél tovább nyugodtan ülve olvassak 2000 29,30 29,10 36,80 24,70 56,50 15,80 46,00 47,10 23,50 2009 32,50 34,80 38,80 20,90 55,40 22,20 46,50 47,40 19,50 Különbség 3,2 5,7 -3,8 6,4 -4


Letölteni ppt "A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések