Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ásotthalom Község Önkormányzata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ásotthalom Község Önkormányzata"— Előadás másolata:

1 Ásotthalom Község Önkormányzata
Önkormányzati vagyon változás bemutatása

2 Működési és felhalmozási kiadások alakulása 2006-2010.
Működési kiadások: A működési kiadásoknál tól ig növekedést mutatkozik re 6,82 %-kal, 2008-ra 19,54 /%-kal növekedett a működési kiadás. A évi jelentős csökkenés oka, hogy a szociális feladat ellátása átkerült a kistérségi szintre, így a költségvetésünkben már csak az Önkormányzati kiegészítés összege jelentkezik csak. Csökkenés jellemzi a évi tervezett működési kiadást is az előző évhez képest. A csökkenés oka egyrészt, az oktatási kiadások nagy mértékben csökkentek (létszám leépítés, egyéb takarékossági intézkedések), valamint a 2009-es évet terhelte az Ásott-Telszo Kft. végelszámolása, melyet május 6-án töröltek a cégjegyzékből ben a végelszámolással kapcsolatban már kiadás nem merült fel. Felhalmozási kiadások: A bemutatott időszakban jelentős eltérések mutatkoznak az egyes évek között. 2006-ban a os Nemzeti Fejlesztési Terv pályázatai kerültek befejezésre, az útépítési és felújítási beruházások teszik a felhalmozási kiadások 75,87 %-át. 2007-es évben az ÚMFT pályázati kiírásai elkezdődtek, de itt még az NFT pályázataiból a HEFOP pályázatok keretében történő számítástechnikai eszközök teszik ki a felhalmozási kiadások 7,8 %-át, míg belföldi pályázati forrásból megvalósuló strandfürdő felújítás 36,32 %-át.

3 Felhalmozási kiadások alakulása 2006-2010. között
2008-ban a kiugróan magas felhalmozási kiadást a ,- Ft-os felhalmozási hitel törlesztése eredményezte. Jellemzően még itt is a belföldi pályázati forrásból támogatott pályázatok teszik ki a beruházások és felújítások jelentős részét. Az Ásotthalmi Óvoda bővítés LEKI támogatással valósult meg, míg az Öttömösi Óvoda és Általános Iskola felújítása (felújítás tervezett összege ,- Ft) Önkormányzati Minisztérium támogatásával valósult meg. 2009-ben törlesztettük az Óvoda bővítéshez felvett rövidlejáratú felhalmozási hitelt, ez a teszi ki felhalmozási kiadások 35,08 %-át. Ebben az évben elindultak az Európai Uniós forrásból finanszírozott pályázatok. A DAOP pályázat keretében megvalósult Polgármesteri Hivatal akadálymentesítése, valamint az EMVA forrásból finanszírozott IVECO midibusz beszerzése, ez a felhalmozási kiadások 20,6 %-a. LEKI forrásból felújításra került a HKTT Integrált Gyermekjóléti és Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézménye, valamint befejeződött az Öttömösi Óvoda és Iskola felújítása. 2010-ben már jellemzően ÚMFT támogatással valósulnak meg beruházásaink és felújításaink. DAOP keretében az Orvosi Rendelő bővítése, valamint a Közösségi terek kialakítása. A Homokháti Kistérség Többcélú Társulása bonyolítja le a Közösségi Közlekedés fejlesztése, valamint a Homokháti Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézménye bővítésével kapcsolatos pályázatot, mely az Önkormányzat költségvetésében mint felhalmozási célú pénzeszköz átadás jelenik meg. Az Ásotthalmi Általános Iskola nyílászáró felújítása belföldi pályázati támogatással valósult meg.

4 Beruházási és felújítási kiadások megoszlása
Megnevezés 2006. 2007. 2008. 2009. 2010. I. félév Összesen Oktatás 23 150 2 840 69 337 13 192 9 029 Szociális feladatellátás 7 550 393 - 33 146 41 089 Egészségügy 5 948 501 133 23 397 29 979 Közművelődés 220 284 634 6 449 7 587 Polgármesteri Hivatal 180 2 257 4 178 10 117 16 732 Egyéb feladatok 23 391 26 873 8 068 8 373 ebből: Strandfürdő 2 000 16 680 19 442 38 122 ebből: Közösségi terek 2 106 4 050 7 956 14 112 ebből: Településrendezési terv 3 625 1 425 200 5 250 ebből: Utak 3 241 35 113 71 105 40 799 A beruházási és felújítási kiadások feladatonkénti megoszlását figyelembe véve azt állapíthatjuk meg, hogy minden terület folyamatos a fejlesztés. Az Oktatás területén a 2006-ban a villamos hálózat került felújításra (LEHI e Ft), 2008-ban az Óvoda bővítés (LEKI e Ft), játszótér kialakítás e Ft, ben Öttömösi Iskola felújítás e Ft, Öttömösi Óvoda felújítás e Ft, 2010-ben Ásotthalmi Általános Iskola nyílászáró csere. HEFOP és HEFOP keretében számítástechnikai fejlesztés valósult meg között, e Ft. Szociális feladatellátás területén 2006-ban a VW Transporter e Ft , 2009-ben IVECO midibusz e Ft növelte az Önkormányzati vagyont ben konyhai eszköz, valamint a HEFOP keretében számítástechnikai eszköz került beszerzésre ben az intézmény épületének felújítása valósult meg e Ft-os LEKI támogatással. 2010-ben a DAOP pályázati támogatással valósul meg a Homokháti Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézményének bővítése (tetőtér beépítés) és akadálymentesítés. Ezt a beruházást a Homokháti Kistérség Többcélú Társulása bonyolítja le, így az Önkormányzatnál az önrész átadott pénzeszközként jelenik meg, melynek összege e Ft. Egészségügy fejlesztése 2007-ben a Fogászat területén valósult meg, fogászati kezelőegység és monitor került beszerzésre e Ft értékben, és az Orvosi Rendelő tervének részletét 800 e Ft fizettünk ki. 2008-ban EKG készüléket vásároltunk alapítványi támogatásból ben a Tanácsadóba számítástechnikai eszközöket vásároltunk. 2010-ben az Orvosi Rendelő felújítása és bővítés valósul meg. Az épület műszaki átadása megtörtént, az eszközök beszerzése szeptember hónap folyamán valósul meg. Közművelődés területén a pályázati forrásokból a hangosítás, számítástechnika eszközök és berendezések pótlása, cseréje folyamatos volt. 2009-ben a Könyvtár felújítása valósult meg KÖZKINCS pályázati támogatással (belföldi forrás) ben a Csutri Egyesület közreműködésével, LEADER Falumegújítási keretéből a Művelődési Ház nyílászáró cseréje és külső felújítása készült el. Polgármesteri Hivatal esetében a számítástechnika eszközök, programok beszerzése, riasztó felújítása történt, valamint 2009-ben az Akadálymentesítés valósult meg DAOP pályázati támogatással. Egyéb feladatok közé tartoznak a községgazdálkodással kapcsolatos feladatok, ezek közül a Strandfürdő kismedence és főépület felújítása valósult meg LEKI támogatással között ban a hrsz. elkerülő út épült meg, belterületi utcák aszfaltozása, valamint a Kiss Ferenc körút újra aszfaltozása történt meg ben a Móra és Kinizsi utcák építés végszámlája került kifizetésre. A Közösségi terek esetében ban a tervek, az ingatlanok vásárlása történt a beruházás ben valósul meg.

5 Mérleg főösszeg változása
A mérleg főösszege 2002-ről 2003-ra több mint duplájára növekedett. Ezt a kiugróan magas növekedést az eredményezte, hogy az eddig érték nélküli külterületi földutak felértékelésre kerültek és bekerültek a vagyonba. 2003-tól a növekedés 2007-ig folyamatos tól egy kisebb visszaesés figyelhető meg. Ennek oka, 2008-tól egy kisebb, 3,22 %-os visszaesés figyelhető meg. Ennek oka, hogy a lakosság által Víziközműszámlára befizetett hozzájárulás összegéből visszafizetésre került a 108 millió Ft-os hitel. 2008-tól ismételten kisebb mértékű növekedés jellemzi az Önkormányzati vagyont.

6 Mérleg összetételének alakulása
A mérleg eszköz oldalát jellemző befektetett és forgó eszközök aránya azt mutatja, hogy milyen arányú az Önkormányzat immateriális javakban, tárgyieszközben és (ingatlanok, gépek, berendezések, járművek) befektetett pénzügyi eszközökben megtestesülő vagyona a könnyebben mobilizálható forgóeszközökkel szemben. Ez az arány 2008-ban volt a legkedvezőtlenebb, azóta ismételten javuló tendenciát mutat. A forrásodalt jellemző mutatók a saját tőke arányának növekedését mutatják az idegen tőkével (hitel, szállítói tartozás, stb. ) szemben, ez az Önkormányzat számára kedvező.

7 Önkormányzat likviditási mutatóinak alakulása
Egy gazdasági szervezet pénzügyi stabilitását, erősségét általánosságban az alapján ítélik meg, hogy képes-e a hosszú és rövid lejáratú kötelezettségeinek időben és folyamatosan eleget tenni. A legáltalánosabban használt, a pénzügyi teljesítőképességet rövid távon visszatükröző aránymutatók azoknak a hitelezőknek a kockázatát mérik, akik rövid távra nyújtanak hitelt a vállalkozásnak. A likviditási ráta a rövid lejáratú fizetőképesség általánosan elfogadott mérőszáma. A likviditási gyorsráta esetében a 0,7 a hazai mérce, a likviditási ráta elfogadott értéke 1,3. Az Önkormányzat esetében a évi visszaesést követően a mutatók évi javulása figyelhető meg, azonban ez az Önkormányzatok esetében. Általánosságban elmondható, hogy az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai alapján az Önkormányzatok likviditási mutatói évek óta folyamatosan romlottak, az utóbbi évben tapasztalható javulás.

8 Eladósodási és esedékességi mutató alakulása
Az eladósodási mutató csökkenése azt jelenti, hogy csökken a kötelezettségek (jelentősen a hitelek) aránya az összes forráshoz viszonyítva. Az esedékességi mutató az összes kötelezettségen belül a rövidlejáratú kötelezettségek arányát jelenti. Ez 50 % körül ingadozik. Az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai alapján országos viszonylatban az a jellemző, hogy a eladósodási mutató növekvő tendenciát, míg az esedékességi mutató csökkenő tendenciát mutat.

9 Hitel állomány alakulása
Az Önkormányzat hitelei 2006-tól folyamatosan csökkenek ban a pénzügyi szolgáltatásokra kiírt közbeszerzést követően, év elején került aláírásra az átalakított hitelszerződés. Az Önkormányzat az előző évek működési hiányát, melyre hitelt kellett felvennie, december 31-ig, középlejáratú hitel szerződés keretében törleszti.

10 Elszámolt értékcsökkenés
Ásotthalom Község Önkormányzata I. félévi eszközállományának alakulása Ssz. Megnevezés Bruttó érték Elszámolt értékcsökkenés Nettó érték Haszálhatóság foka Megoszlás %-a 1. Ügyvitel és számítástechnikai eszközök állománya 30,21% 12,91% 2. Teljesen 0-ig leírt ügyvitel és számítástechnikai eszközök állománya - 0,00% 87,09% 3. Ügyvitel és számítástechnikai eszközök összesen 3,90% 100,00% 4. Egyéb gépek, berendezések 43,50% 73,80% 5. Teljesen 0-ig leírt egyéb gépek, berendezések 26,20% 6. Egyéb gépek, berendezések összesen 32,10% 7. Járművek 56,57% 43,39% 8. Teljesen 0-ig leírt járművek 56,61% 9. Járművek összesen 24,54% A táblázat azt szemlélteti, hogy az Önkormányzat számítástechnikai eszközeinek, egyéb gépeinek, járműveinek milyen a használhatósági foka, illetve milyen a teljesen 0-ra leírt eszközök aránya a teljes eszközön belül. Az Önkormányzatnál használt számítástechnikai eszközök 87,09 % már 0-ra leírt eszköz, amely azt jelenti, hogy több mint 3 éve van az intézményeknél használatban. Különösen az oktatáshoz használt gépek elavultak, bár az intézmény folyamatosan pályázik informatikai fejlesztésre. Jelenleg a még el nem bírált TIOP pályázat tartalmaz számítástechnikai fejlesztést. Az egyéb gépek esetében az arány fordított, itt az eszközök ¼-e haladja meg a 8 évet, íródott 0-ra. A járművek esetében az arány közel 50 %-os, bár itt is már az 5 év felett lévő gépek (ennyi idő alatt íródnak 0-ra a járművek) aránya a magasabb.

11 Ingatlanok forgalomképesség szerinti megoszlása vagyonrendelet alapján
Az ingatlanok esetében a korlátozottan forgalomképes ingatlanok növekedése 4 %-os. Ezt a törvény alapján korlátozottan forgalomképes ingatlanok esetében az Általános Iskola nyilászáró cseréje, az Orvosi Rendelő felújítás, bővítése és a HKTT Integrált Szociális és Gyermekjóléti Központ Ásotthalmi Tagintézményének felújítása eredményezte. A helyi rendelet alapján kortátozottan forgalomképes ingatlanok esetéen csak átcsoportosításról van szó. A Kissori és Gátsori Közösségi terek beruházása elkezdődött, és az 5 éves fenntartási kötelezettség miatt az ingatlanoka forgalomképes ingatlanok köréből a korlátozottan forgalomképes ingatlanok közé kerültek. Ez az forgalomképes vagyon esetében 1,5 %-os csökkenést eredményezett. A forgalomképtelen vagyon 0,02 %-os növekedését a kerékpárúthoz vásárolt földterületek eredményezték. Ezek a változások az Önkormányzati vagyon 1,92 %-os növekedését, és arányainak csekély változását eredményezték.

12 VÉGE Közmeghallgatás szeptember 1.


Letölteni ppt "Ásotthalom Község Önkormányzata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések