Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tehetséggondozás rögösebb útján

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tehetséggondozás rögösebb útján"— Előadás másolata:

1 A tehetséggondozás rögösebb útján
Dr. Gyarmathy Éva

2 Egy gyorsan változó világban az egyetlen stratégia, amely garantáltan vesztes az, ha nem kockáztatunk. Mark Zuckerberg

3 A tehetség fejlődésre és fejlesztésre irányuló természeti erő,
belső hajtóerő Nem érdekel, hogy lehetetlen képesség ötletek amely sajátos attitűdben jelenik meg.

4 Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS
Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény

5 Kihívás Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS
Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok x x Kihívás Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény

6 Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
A számolási műveleteket megtanulni képtelen gyerekből lehet matematikus. Vandál destruktív gyerekből válhat konstruktív gondolkodó. Érzelmi zavarokkal küzdő gyerekből kiemelkedően teljesítő egyén lehet.

7 Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
A társaktól elhúzódó gyerekből jó társas helyzetű gyerek lehet. Rajzolni nem akaró gyerekből lehet képzőművész. Értelmi fogyatékosnak ítélt gyerek válhat kiváló intellektusú egyénné.

8 Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
Diszlexiás kisdiák olvasó emberré válhat, lehet színész, író, költő, ügyvéd, orvos, tábornok, programozó és tanár is akár. Lehet zenei tehetség a hamisan éneklő figyelem zavart mutató gyerekből.

9 1. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
a fejlődés szokatlan útjait hibának tekintjük, és ezt az attitűdöt átadjuk a gyerekeknek.

10 A tehetség az önmagával való küzdelemből is előnyt faraghat
A különlegesség kihívás, és így a bátrak terepe a fejlődésre

11 Válasszad a kihívást, és sikeres leszel

12 2. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
a gyerekek képességeinek csak töredékét használjuk, és így csak a töredéke fejlődik ki a lehetőségeknek.

13 A SOKFÉLE TEVÉKENYSÉG SOKFÉLE ÚT A FEJLŐDÉSHEZ
vakon gépírni siketnéma jelelést megtanulni mandalát hajtogatni filmezni számítógépet programozni sakkozni meditálni tanulási technikákat kipróbálni vitakörben részt venni klubot alapítani zongorázni madárhangokat felismerni versben beszélni regényt írni

14 A fejlődéshez tevékenységre van szükség
A sokféleség érték, a túlélés eszköze

15 3. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
folyton tanítjuk a gyerekeket, és alig hagyjuk tanulni, így levesszük a gyerekekről a fejlődésükért viselendő felelősséget.

16 Játék vagy tanulás?

17 A tanulás a szabad kalandozással kezdődik
„A játék a kutatómunka legmagasabb formája” Albert Einstein A tanulás a szabad kalandozással kezdődik

18 A nagyszerű nevelő bízik
a változás képességében, a sokféle út erejében, önmagában és a gyerekekben.

19 A zavarokat a hiányok hozzák létre
hiányzó bizalom hiányzó szabályok hiányzó szabadság hiányzó kihívás A zavarokat a hiányok hozzák létre

20 A tehetséget a kihívás hozza létre
fejlődés érdeklődés, játék, feladat tehetség fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 2 2 2 kiemelkedő fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 3 3 3 átütő-kivételes fejlődés érdeklődés, játék, kihívás x Kihívás x x Fejlődés Teljesítmény

21 Változni nehéz. Nem változni végzetes.


Letölteni ppt "A tehetséggondozás rögösebb útján"

Hasonló előadás


Google Hirdetések