Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A tehetséggondozás rögösebb útján
Dr. Gyarmathy Éva
2
Egy gyorsan változó világban az egyetlen stratégia, amely garantáltan vesztes az, ha nem kockáztatunk. Mark Zuckerberg
3
A tehetség fejlődésre és fejlesztésre irányuló természeti erő,
belső hajtóerő Nem érdekel, hogy lehetetlen képesség ötletek amely sajátos attitűdben jelenik meg.
4
Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS
Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény
5
Kihívás Fejlődés Teljesítmény Álmodozás Öntörvényűség GYAKORLÁS
Talentum, avagy a teljesítményben megjelenő tehetség Tehetség, mint lehetőség GYAKORLÁS külső/belső katalizátorok x x Kihívás Tökéletességre törekvés Tevékenységvágy x x Fejlődés Teljesítmény
6
Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
A számolási műveleteket megtanulni képtelen gyerekből lehet matematikus. Vandál destruktív gyerekből válhat konstruktív gondolkodó. Érzelmi zavarokkal küzdő gyerekből kiemelkedően teljesítő egyén lehet.
7
Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
A társaktól elhúzódó gyerekből jó társas helyzetű gyerek lehet. Rajzolni nem akaró gyerekből lehet képzőművész. Értelmi fogyatékosnak ítélt gyerek válhat kiváló intellektusú egyénné.
8
Teszt: „Nagyszerű tehetséggondozó vagyok?”
Diszlexiás kisdiák olvasó emberré válhat, lehet színész, író, költő, ügyvéd, orvos, tábornok, programozó és tanár is akár. Lehet zenei tehetség a hamisan éneklő figyelem zavart mutató gyerekből.
9
1. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
a fejlődés szokatlan útjait hibának tekintjük, és ezt az attitűdöt átadjuk a gyerekeknek.
10
A tehetség az önmagával való küzdelemből is előnyt faraghat
A különlegesség kihívás, és így a bátrak terepe a fejlődésre
11
Válasszad a kihívást, és sikeres leszel
12
2. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
a gyerekek képességeinek csak töredékét használjuk, és így csak a töredéke fejlődik ki a lehetőségeknek.
13
A SOKFÉLE TEVÉKENYSÉG SOKFÉLE ÚT A FEJLŐDÉSHEZ
vakon gépírni siketnéma jelelést megtanulni mandalát hajtogatni filmezni számítógépet programozni sakkozni meditálni tanulási technikákat kipróbálni vitakörben részt venni klubot alapítani zongorázni madárhangokat felismerni versben beszélni regényt írni
14
A fejlődéshez tevékenységre van szükség
A sokféleség érték, a túlélés eszköze
15
3. Gátakat állítunk a fejlődés elé, ha
folyton tanítjuk a gyerekeket, és alig hagyjuk tanulni, így levesszük a gyerekekről a fejlődésükért viselendő felelősséget.
16
Játék vagy tanulás?
17
A tanulás a szabad kalandozással kezdődik
„A játék a kutatómunka legmagasabb formája” Albert Einstein A tanulás a szabad kalandozással kezdődik
18
A nagyszerű nevelő bízik
a változás képességében, a sokféle út erejében, önmagában és a gyerekekben.
19
A zavarokat a hiányok hozzák létre
hiányzó bizalom hiányzó szabályok hiányzó szabadság hiányzó kihívás A zavarokat a hiányok hozzák létre
20
A tehetséget a kihívás hozza létre
fejlődés érdeklődés, játék, feladat tehetség fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 2 2 2 kiemelkedő fejlődés érdeklődés, játék, kihívás 3 3 3 átütő-kivételes fejlődés érdeklődés, játék, kihívás x Kihívás x x Fejlődés Teljesítmény
21
Változni nehéz. Nem változni végzetes.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.