Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!"— Előadás másolata:

1 Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!

2 Magomobil truck 1914

3 Weiss Manfred teherautó, 1927

4 Rába Krupp locsolóautó, 1928

5 Csere-felépítményes teherautó a MAVART számára…

6 Rába L40-es teherautó

7 MÁVAG-Mercedes-Benz teherautó

8 A négyhengeres és hathengeres diesel motorokat a Rába Super D és a Rába Speciál D típusokba illetve a budapesti 50 személyes „trambuszokba” építették.

9 MÁVAG teherautó a Közlekedési Múzeum raktárában

10 Rába tűzoltóautó, 1923-ból. Prága-licenc alapján készült alig húsz példányban, a végsebessége 40 km/h. Csonka-féle motor hajtotta.

11 a RÁBA-AFI alapján megjelennek a RÁBA Super 2,5 tonnás, majd a Speciális 3,5 tonnás, 5 fokozatú, (gyorsító menetes) sebességváltós tehergépkocsik és autóbuszok, első ízben alkalmazva hegesztett acélszerkezetet a faváz helyett. A korszak legsikeresebb járműcsaládjából 1951-ig mintegy 2500 készült.

12 RG-104 Rába vonuló kocsi

13 A jobb sorsra érdemes volt legendás Rába Botond

14

15 A 38 M. Botond a Magyar Királyi Honvédség 1,5 tonna teherbírású személy- és teherszállító járműve, melyet a győri Magyar Waggon és Gépgyár Rt. (MWG) fejlesztett ki a Rába AFi tehergépjármű alapjain, de 6×4 hajtásképlettel.

16 Rába Botond

17 Történelmi pillanat: kézi összeszereléssel készülnek az első D-350-esek április 4-én, délelőtt 11 órakor Bíró Ferencné Rákosi Mátyás sógornője az első vezérigazgató vezette ki az első Csepelt a gyárudvarra…

18 Alaptípus, magas oldalfalú platóval, a dízel típusjele D-350, a benzinesé B-350 volt.

19 350B jelzéssel futott a billenőplatós kivitel, ennek hossza a rövidebb hátsó túlnyúlás miatt 6700 helyett csak 6353 mm

20 Csepel és Mávag B5

21 Az 500. Csepel 1950. augusztus 20-ra, az 1000. november 7-re, a 10000
Az 500. Csepel augusztus 20-ra, az november 7-re, a augusztus 20-ra, a pedig augusztus 20-ra készült el. A dátumok aligha véletlenek, az akkori propagandának megfelelően.

22 Csepel 350

23 Csepel D-344

24 Csepel D344 EZF

25 Csepel Cs-800

26 Csepel D420

27 A HD-420 hegyi dízel fényes, de rövid pályát futott be.

28 Ma is működő Csepel D-352 Csehországban

29

30 Csepel 130 híradós kocsi

31 Csepel 450

32 Csepel D450

33 Ikarus Csepel D 710 tűzoltóautó

34 Csepel D740 Ikarus Csepel D 710 mosó, locsoló autó

35 A „Csepel autó” típus családok:
D-452 D-462 D-566 B-130 D-464 D-588 D-750 B-300 D-465 D-754 Cs-800 D-469 D-700 D-752 D-352 D-705 D-744 D-420 és HD-420 D-344 D-706 D-755 D-717 D-445 D-707 D-708 D-450 D-710 Csepel-Volvo C 202 Laplander D-455 D-711 D-564 Csepel - MIM tűzoltó

36 Csepel D706, 1969

37 Csepel L 566

38 Csepel Kilimandzsaro expedció, 1969
Csepel D566 6x6

39 darus katonai gépkocsi
Csepel D-566 autómentő darus katonai gépkocsi Csepel D 588 (1974)

40 Csepel D 750

41 A Volvo L 3314 Laplander, a Volvo-kooperációval készült terepjárók nyitott és csukott változata áll a Csepel Autógyárban.

42 RÁBA 831 „ az EDE”

43 Egy korabeli kép a Rába 832-esről
Egy korabeli kép a Rába 832-esről. A győri gyártmányoknál jellemző volt, hogy a hűtőrács feletti sávot általában fehérre fényezték.

44

45

46

47

48 Rába Man H9 4x4 Határőrség

49 MAN F90 fülkés RÁBA tehergépkocsik 1993-1998

50 Rába vontató, busz-, és kamion mentő.

51 DAF F231 fülkés RÁBA tehergépkocsik 1998-2002

52 H18.240DAEL-102 terepjáró tgk.

53

54 Billenőplatós teherautó DAF RABA 2500 Turbo 6X4

55

56 védett zárt felépítmény
RÁBA Honvédségi védett zárt felépítmény

57 Akármilyenek is voltak,
de a mienk volt… DE VOLTAK!!!!

58 A Rába újra ott van a szeren…?
A Renault-motoros és –fülkés, Rába - Heros fecskendő, 2015-ben őszén megkezdték a sorozatgyártás. Hosszú szünet után ismét hazai gyártmányú szerkocsik vehetik fel a harcot a lángokkal.


Letölteni ppt "Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések