Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Berényi Eszter – Damásdi Judit

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Berényi Eszter – Damásdi Judit"— Előadás másolata:

1 Berényi Eszter – Damásdi Judit
Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 1

2 „1999 óta tanítok magyar nyelvet külföldieknek és 2010 óta tanítok a Globusnál. Diákjaim elsősorban cégek és üzleti vállalkozások közép- és felsővezetői, valamint diplomaták. Nagy tapasztalatot szereztem már a magyar mint üzleti nyelv tanításában, különböző nyelvi szinteken. Nagyon élvezem, hogy a munkám során számtalan remek emberrel ismerkedhettem már meg, sokat tanulhatok én is tőlük. Az óráimon nagy szerepet kap a kreativitás és a humor.” „Közel öt éve tanítok a Globus csapatában, angol- és magyartanárként. Számos tréninggel, intenzív, üzleti és általános tanfolyammal a hátam mögött még mindig lelkesedéssel és élvezettel nézek az újabb órák, tanulók elé. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a munkám a szenvedélyem és a szenvedélyem a munkám, ami nagyban hozzásegít ahhoz, hogy folyamatosan új pedagógiai megoldásokat és szakmai kihívásokat keressek.” Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 2

3 Honnan hova tart a mai MID mint üzleti nyelv oktatása
Honnan hova tart a mai MID mint üzleti nyelv oktatása? Mit használhatunk a múltból a jövőben? Magyar mint üzleti nyelv oktatásának történeti áttekintése: kevés a forrásanyag A1/A2 szinten Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 3

4 ezért kitekintés az általános MID tanítás irányába
3 általános témakör közelebbi vizsgálata: 1. Szókincs: A magyar ételek és éttermi nyelvezet tanítása 2. Nyelvtani: A határozott igeragozás tanítása jelen időben 3. Üzleti: ezés tanítása Források: 1991 óta napjainkig megjelent tankönyvek és az interneten fellelhető segédanyagok Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 4

5 Források vizsgálatának szempontjai:
1. Bemutatja-e a magyar konyhára jellemző ételeket a forrás? Ha igen, milyen szövegkörnyezetben teszi ezt? 2. Bemutat-e autentikus magyar éttermi étlapot a forrás? 3. Találunk-e valamilyen szöveget, dialógust, ami összefügg az étteremmel vagy a magyar konyhával? Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 5

6 Konklúzió: a MagyarOK tankönyvben a legjobb a bemutatott szókincs és a bemutatás módja több könyv használható szókincset vagy étlapot tartalmaz, és online elérhető anyagokat is találunk források kiegészítése autentikus anyagokkal, pl. létező éttermi étlapok legfontosabb szituációs gyakorlatok: terepgyakorlatok a diákokkal kultúraközvetítés kiemelkedő szerepet kap Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 6

7 számos kérdést felvet a tanítása
legkomplexebb nyelvtani szerkezet ezen a szinten, diákok előismerete változó számos kérdést felvet a tanítása tanítás során a legfontosabb lépések: • határozott és határozatlan tárgy oppozíciójának megértése és gyakoroltatása (névelők és tárgyrag használatának gyakoroltatásával) • a kétféle igeragozás különbségének bemutatása, a kétféle igeragozás használatának gyakorlása • határozott igeragozás ragozási sorának megtanítása Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 7

8 hasznos lehet például egy időpont-egyeztető e-mail ezen a szinten...
eket elsősorban olvasási szövegértés feladatként találhatunk pár tankönyvben műfaj sajátosságairól semmi nincs a forrásokban, pedig mind az általános, mind az üzleti nyelvoktatás területén nagy szükség lenne rá megoldás lehet, ha mi magunk – már a kezdetektől – részben magyarul írunk t a diákunknak, illetve ha építünk a diák saját céges jeire később teljesen magyar nyelven írhatunk és elvárhatjuk a (részben) magyar nyelvű választ is. hasznos lehet például egy időpont-egyeztető ezen a szinten... Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 8

9 hasznos lehet például egy időpont-egyeztető email ezen a szinten...
Műfaj sajátosságairól semmi nincs a forrásokban, pedig mind az általános, mind az üzleti nyelvoktatás területén nagy szükség lenne rá. eket elsősorban olvasási szövegértés feladatként találhatunk pár tankönyvben. Megoldás lehet, ha mi magunk – már a kezdetektől – részben magyarul írunk t a diákunknak, illetve ha építünk a diák saját céges jeire Később teljesen magyar nyelven írhatunk és elvárhatjuk a (részben) magyar nyelvű választ is. hasznos lehet például egy időpont-egyeztető ezen a szinten... ......valahogy így: Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia 2016. november 12. 9

10 Globus Vállalati Nyelvoktatás Konferencia
2016. november 12. 10


Letölteni ppt "Berényi Eszter – Damásdi Judit"

Hasonló előadás


Google Hirdetések