Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
KKC–2008–V–08–08–33 Vállalkozói ismeretek fejlesztése az élelmiszer-gazdaságban ÖNELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
2
1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis
3
1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis Megoldás: hamis
4
2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis
5
2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis Megoldás: igaz
6
3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek.
igaz hamis
7
3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek.
igaz hamis Megoldás: hamis
8
4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő?
Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses
9
4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő?
Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses Megoldás: expanziós
10
5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül
11
5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül Megoldás: Á
12
6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes
13
6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes Megoldás: V
14
7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól
15
7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól Megoldás: V
16
8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek
17
8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek Megoldás: Á
18
9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését?
aktív passzív
19
9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését?
aktív passzív Megoldás: aktív
20
licensz-értékesítés franchise
10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise
21
Megoldás: licensz-értékesítés
10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise Megoldás: licensz-értékesítés
22
11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak?
• nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen
23
11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak?
• nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen Megoldás: közvetett
24
12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek.
igaz hamis
25
12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek.
igaz hamis Megoldás: igaz
26
13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy.
igaz hamis
27
Megoldás: hamis 13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy.
igaz hamis Megoldás: hamis
28
14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak.
igaz hamis
29
14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak.
igaz hamis Megoldás: igaz
30
15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak.
igaz hamis
31
Megoldás: hamis 15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak.
igaz hamis Megoldás: hamis
32
16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása.
igaz hamis
33
16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása.
igaz hamis Megoldás: igaz
34
17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis
35
17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis Megoldás: hamis
36
18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• versenynyomás proaktív reaktív
37
18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• versenynyomás proaktív reaktív Megoldás: reaktív
38
19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• telített hazai piac proaktív reaktív
39
19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• telített hazai piac proaktív reaktív Megoldás: reaktív
40
20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• technikai előny proaktív reaktív
41
20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi?
• technikai előny proaktív reaktív Megoldás: proaktív
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.