Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Borosné Megváltozta több, mint 7 éve
1
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont feladatai
XV. kerületi tanévnyitó értekezlet Budapest 2005. augusztus 29. Marekné dr. Pintér Aranka igazgató
2
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont
az OM központi közigazgatási szervezete egy központi és hét (a statisztikai régiók szerinti) regionális igazgatóság, központi, állami hivatal igazgatási-hatósági jogkörökkel az oktatási miniszter egyes közigazgatási feladatainak hatékonyabb ellátását szolgálja.
3
Az OKÉV szerepe az ágazati irányításban
az ellenőrzési, értékelési feladatok irányítása, szervezése, koordinálása, országos, térségi, megyei szintű szakmai ellenőrzés, értékelés megszervezése a miniszter intézkedése alapján, mérési, értékelési és minőségbiztosítási feladatok koordinálása, a vizsgarendszer működtetése, hatósági tevékenység.
4
Az OKÉV szerepe a fenntartói irányításban
intézményi szintű szakmai ellenőrzés megszervezése a fenntartó megkeresésére, szakértők ajánlása fenntartói ellenőrzéshez (kötelező igénybevétel átszervezéskor), szakmai segítségnyújtás a fenntartóknak, a maximális csoport- és osztálylétszám túllépésének engedélyezése, a fenntartói - kötelező eszköz- és felszerelési jegyzék - ütemtervben foglaltak végrehajtásának ellenőrzése, az átütemezés engedélyezése.
5
Az OKÉV hatósági feladatai
hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja a nevelési-oktatási intézményekben: a maximális osztály-, csoportlétszámra, a gyermek- és tanulói balesetvédelemre, a tanulói óraterhelésre, a hátrányos megkülönböztetés tilalmára vonatkozó rendelkezésekben és a minimális (kötelező) eszköz- és felszerelési jegyzékben foglaltak megtartását, E körben gyakorolja a szabálysértési hatósági jogköröket.
6
A vizsgaközpont elsőfokú hatósági határozatot hoz:
az országos szakértői és az országos vizsgáztatási névjegyzékbe történő felvételről, illetve törlésről; a szomszédos államokban élő magyar diákok diák-igazolványának, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatók pedagógus-igazolványának és oktatói kártyájának kiadásáról; a tankönyvvé nyilvánításról; a maximális csoport- és osztálylétszám túllépésének engedélyezéséről;
7
A vizsgaközpont másodfokú hatósági határozatot hoz:
az érettségi és a szakmai vizsga vizsgabizottságának döntése, intézkedése vagy intézkedésének elmulasztása ellen benyújtott törvényességi kérelmekről; a szakképzést folytató intézményben, valamint a felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányoknak a szakképesítést nyújtó szakképzésben előírt követelményének teljesítésébe történő beszámítása iránti kérelem esetében a szakképzést folytató intézmény vezetőjének döntése ellen benyújtott fellebbezés tárgyában
8
Országos mérés a) az alapkészségek meglétét vizsgáló mérés a negyedik, a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően, b) a kisebbségi nyelvismeret alapozó mérés a kétnyelvű nemzetiségi iskolák negyedik évfolyamán.
9
Országos mérés:2006. május 31. Teljes körű kompetenciamérés a 4., 6., 8. és 10. évfolyamon - kötelező olvasás-szövegértés matematikai eszköztudás véletlenszerű mintavételi eljárás súlyozási módszerrel országos standard adatrendszer képzése saját iskolai minta összevethetősége az országos standarddal
10
Miért van szükség mérésekre?
Országos kép a közoktatás rendszerének működéséről Összehasonlítási lehetőség különböző szinteken Tükör az iskola és a pedagógus számára A hozzáadott érték kimutatása
11
Országos vizsgálat a) a két tanítási nyelvű középiskolák feladatellátásának szakmai és tanügy-igazgatási feltételrendszere a kiválasztott intézményekben. b) az általános iskolai napközis és iskolaotthonos feladatellátás szervezésének, tanügy-igazgatási feltételrendszerének és a hatékony működés követelményeinek vizsgálata a kiválasztott intézményekben. c) a nem állami, nem helyi önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények normatív állami hozzájárulása és támogatása igénylésére, folyósítására, elszámolására vonatkozó rendelkezések megtartása.
12
Vizsgák szervezése, lebonyolítása
A független vizsgabizottságok működtetése 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi írásbeli felvételik Középfokú beiskolázás OKTV Érettségi
13
KIFIR A középiskolai felvételi rendszer (KIFIR) működtetésének, valamint a felvételi vizsgákkal kapcsolatos szervezésnek és tervezésnek felelőse az OKÉV. Az operatív feladatok elvégzése az EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. feladata. A szakmai feladatellátásra az OKÉV Központi Főigazgatóságtól külső megbízás keretében a SULINOVA Kht. kapott megbízást.
14
Az oktatási minisztérium által meghirdetett és finanszírozott versenyek szervezése
OKTV Kiírás előkészítése Szervezési munkák Első (második) fordulók lebonyolítása regionálisan Döntők - országosan
15
A kétszintű érettségi vizsgák szervezése
Érettségi szoftver, logisztika - központi Szervezés, hatósági feladatok: regionális A tanév rendjéről szóló 11/2005. (IV. 8.) OM rendelet módosítása [a 21/2005. (VII. 25.) OM rendelet] az őszi írásbeli érettségi első napja okt. 21. (péntek) az őszi írásbelik utolsó napja nov. 5. (szombat) emelt szintű szóbeli vizsgák nov között középszintű és hagyományos szóbeli vizsgák nov között
16
Országos adatok a tavaszi érettségiről
2005 május-júniusában érettségi vizsgát tett: fő Az összes értékelt tantárgyi vizsga: középszintű tantárgyi vizsga emelt szintű tantárgyi vizsga hagyományos tantárgyi vizsga
17
A 2005/2006. tanév őszi érettségi vizsgái
A vizsgaidőszak néhány jellemzője: a lehetséges vizsgafajták: rendes, előrehozott, pótló, javító, ismétlő utoljára lesz hagyományos típusú érettségi vizsga utoljára nyílik lehetőség az idegen nyelvi érettségi vizsga nyelvvizsga bizonyítvánnyal történő kiváltására (Az írásbeli vizsgaidőszak kezdetéig teljesíteni kell a helyi tantervi követelményeket, legkésőbb az érettségi vizsga záróértekezletéig pedig be kell mutatni a nyelvvizsga- bizonyítványt) a feladatlap-csomagok kibontásának új rendje a körzetközponti jegyzők közreműködése
18
Az önkormányzatok (fenntartók) kiemelt szerepe
A középiskolák működésének törvényességi ellenőrzése Az érettségi vizsga előkészítésének, megszervezésének, lebonyolításának ellenőrzése Az intézményi érettségi eredmények értékelése A körzetközponti jegyzők szerepe az írásbeli feladatlapok őrzésében, átadásában
19
Az Országos szakértői és vizsgáztatási névjegyzékek kezelése
A feladatot az OKÉV Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság látja el országosan (+2 fő köztisztviselővel!) Országos szakértői névjegyzék: fő Országos vizsgáztatási névjegyzék: fő Országos szakképzési szakértői névjegyzék: 550 fő 31/2004. (XI.13.) OM rendelet
20
Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására
Az OKÉV 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési tanfolyamokat tart. A tanfolyamokat régiónként folyamatosan szervezzük! Jelentkezés az OKÉV regionális igazgatóságain.
21
Egyedi érettségi tárgyak akkreditációja
érettségi tárgyként az akkreditálást követő második évtől lehet bevezetni az akkreditált vizsgatárgy követelményeinek központi vizsgakövetelményként történő kiadását is lehet kérni, melyről az OKÉV, az Országos Köznevelési Tanács (az Országos Kisebbségi Tanács) javaslata alapján a miniszter dönt a kérelem minden év január 15. és február 15. között nyújtható be (a minimálbér négyszereséért)
22
A Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok működtetése
28 fős testületek Regionális szakképzés-fejlesztési stratégiák MPA képzés-fejlesztési decentralizált részének felosztása, javaslattétel az oktatási miniszternek
23
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont
Személyi feltételek: Régiónként 9 köztisztviselő Igazgató Igazgatási referens Hatósági referens Közoktatási referens Szakképzési referens Vizsgáztatási referens Titkársági referens Pénzügyi referens Informatikai referens +2fő Közép-Magyarország és Közép-Dunántúl
24
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.