Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErika Farkas Megváltozta több, mint 8 éve
1
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila 2011.05.11.
2
1.Bevezetés Az E-portfolió komplex fogalom, definíciója még nem kristályosodott ki szakmailag. Általában: mire vagyok képes? Mit mutatok ebből elektronikusan másoknak? Az ILIAS-ban az E-portfóliót több éve fejlesztik a Mahara interfész integrálásával, alapfunkciók a 4.2-es verziótól működnek. Fejlesztése nem lezárt folyamat, például 4.3 verzióban már lesz CCS Support, és többfajta megosztási lehetőség lesz a blogok és az e-portfólió objektumok számára.
3
2. Az E-portfolió fogalma Példák: Állás elnyerése érdekében egy hallgató portfoliójában bemutatja a főiskolán szerzett szaktudását és nyelvtudását (Prezentációs portfolió). Pályázati projekt dokumentálása (Process portfolió). Digitális gyűjteménye olyan elektronikus teljesítményeket, alkotásokat bemutató dokumentumoknak, tudást igazoló tényeknek, melyek személyek, csoportok, intézmények szaktudását, kompetenciáit reprezentálják.
4
3.Az E-portfolió elemei az ILIAS 4. 2-ben Munkaterületem (My Workspace) Blog (Process portfolió) Portfolió (Prezentációs portfolió) Kompetenciák (Skill/Competences) Gyakorlat, teszt stb. igazolások
5
4.Munkaterületem (My Workspace) Munkaterületén egy felhasználó olyan dokumentumokat gyűjthet, melyeket később egy portfolióhoz, vagy egy kompetencia igazolásához becsatolhat. Nem része a Taneszköztárolónak, nem kezeli az ILIAS jogosultsági rendszerre, memóriaigény A munkaterületre felvehető: Blog Fájl Tanúsítvány (teszt, gyakorlat megoldásáról) Weblink
6
5. Folyamat (Process) E- portfolió vagy blog A folyamat E-portfolió lehetővé teszi a forgatókönyvszerű tervezést, az események online naplószerű dokumentálását, a bejegyzések kommentálását, illetve javítását. Példa egy tantárgy tanulása, tanári felügyelete, a hallgatói kompetencia fejlődésének követése. Ehhez a felhasználó munkaterületén blogot vezet, mely kronológiailag rendezett bejegyzések (Posting), és reflexiók összessége. A bejegyzések bármilyen médiaobjektumot, csatolt fájlt tartalmazhatnak és ezek más felhasználókkal megoszthatók.
7
6. Portfolió A Portfolió objektum egy Prezentációs Portfolió létrehozását teszi lehetővé, azaz egy felhasználó egy meghatározott cél szerint csoportosított kompetenciáit mutatja be. A Munkaasztalon létrehozható Portfolió objektum szerkeszthető lapokból épül fel, csatolhatók fájlok, fájllisták, multimédia elemek, blogok. A Portfolió lapjaira a felhasználó vagy a rendszergazda által definiált kompetenciákat lehet feltölteni. A Portfolió tulajdonosának nyilvános személyi adatait kérésre a rendszer automatikusan átemeli a lapra. Beállítható, hogy az ILIAS felhasználók közül ki lássa a Portfoliót, az ILIAS-on kívüli hozzáférést egy permanens link biztosítja.
8
7. Kompetenciák (Competences, Skill) A kompetencialisták (mátrixok) például egy tanulási- tanítási forgatókönyvhöz használhatók fel, ami szerint a tanulónak a kompetenciáit igazolni vagy fejlesztenie kell (pl. egy kurzus követelményei, EU nyelvtudás, egy munkaadó elvárásai egy állás betöltésénél). Az ILIAS a kompetenciamenedzsmenthez egy területet rezervál. A tanulók kompetencialistákat vehetnek fel (kompetencia kategória, kompetencia, szint) és ezekhez anyagokat (pl. házi dolgozat) és önértékelést rendelhetnek hozzá. A kompetencialistákat intézményi szinten a rendszeradminisztrátorok is előállíthatják.
9
8. Tesztelési tapasztalatok, bemutatás Munkaterület feltöltése: fájl, blog, tanúsítvány (nem működik), webcím, mappa. Megosztás lehetősége. Kompetenciamenedzsment: kompetencia kategória, kompetencia, szint létrehozása. Kompetencia menüben anyagok hozzárendelése, önértékelés. Portfolió: lapszerkesztés az ILIAS editorral, kompetencia és személyes adat beiktatása.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.