Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar."— Előadás másolata:

1 A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

2 A tehetség  Az emberek nem tudják magukról, hogy miben ügyesek?  Nagyon sokszor nem tudják. Mással foglalkoznak, mint amihez tehetségük van.  Nekem például mihez van tehetségem?  Majd ha megnősz, kiderül.  És most semmi tehetségem nem derül ki?  De igen. Nagyon jókat tudsz kérdezni. Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika

3 Tehetség és lehetőség  Mindenki lehet tehetséges  nem függ  a társadalmi helyzettől  a lakhelytől  az életkortól  a nemtől  A tehetség kibontakozását azonban döntően befolyásolja a szociokulturális háttér  a szülők iskolázottsága  egzisztenciális biztonsága  a család stabilitása  az eltartottak száma  a kisebbségi etnikai helyzet  a lakóhely szerinti különbségek

4 Hátrányt jelentenek  A szociokulturális háttérből adódó hiányosságok  anyagi javak  ingergazdag környezet  tudás képességek  verbális – szekvenciális-elemző gondolkodás hatékonysága  sikeres tanulás  a tanulás-tudás értéke  konstruktív megküzdési stratégia (Gyarmathy, 2010)

5 A tehets é ggondoz á s r é sztvevői  A tehetségcsíra – a tehetséges gyermek  A tehetséggondozók - mentorok  szülők,  pedagógusok,  mindenki, aki képesítetten vagy képesítés nélkül, de szívvel lélekkel segíti a tehetségek kibontakoztatását

6 A tehetségfejlesztés célja  boldog, életvidám, kiegyensúlyozott, kreatív gyermekek, fiatalok nevelése  esélyegyenlőség biztosítása minden TEHETSÉG számára  KULCS – PEDAGÓGUS - MENTOR

7 A hátrányos helyzetű fiatalok tehetséggondozása  esélyegyenlőség biztosítása  a motiváció megteremtése és fenntartása  tehetségsegítő programokhoz a hozzáférés lehetőségének növelése  felkészült mentorok, oktatók és kortárssegítők biztosítása  a tehetségbarát környezet kialakítása  a feltételek megteremtése

8 Czeizeli modellen alapuló tehetségsegítés  A négy környezeti változó pozitív hatása  Család  értékadó funkció pozitív hatása  hallgatói törekvések támogatása  Kutatási háttér biztosítása  Intézmény  OTDK  Hazai és nemzetközi konferenciák  Műhelyek  Kortársak  Hallgatói tájékoztatók, élménybeszámoló  Társadalom  Társadalmi elismerés

9 Czeizel féle +1 faktor  Egészséges életmód kialakítása  sportolás  tudatos napirend  rövid és hosszú távú tervezés

10 Tehets é gfejleszt é s sz í nterei  Kaposv á r-Somogy Megyei Tehets é gseg í tő Tan á cs  KE Tehets é gpont  Csokonai Hallgatói Tehetséggondozó Műhely  Csokonai Vitéz Mihály Szakkollégium  KE kutatók éjszakája

11 A mentor szerepe  kiemelkedően fontos a tehetségsegítő mentor támogatás  mentor oktató  kortárs mentor  Beszélgető kör  kötetlen beszélgetések,  tudományos előadások  viták

12 A KE PK esélyegyenlőségi kapcsolathálója

13 Eredmények

14 K öszönöm szépen a figyelmet! fekete.andrea@ke.hu


Letölteni ppt "A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések