Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárta Farkasné Megváltozta több, mint 8 éve
1
Pályaválasztási tájékoztató 2011. szeptember
2
Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások képvielőivel valamint az iskolákkal Vállalkozások munkaerő-igényének és az iskolák képzési lehetőségeinek szinkronizálása 125 szakma gondozása Szakmai záróvizsgákra vizsgabizottsági elnök, illetve tag delegálása Tanulószerződések kötése, módosítása, megszüntetése Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése Szakma Kiváló Tanulója Verseny (SZKTV) szervezése Pályaválasztással kapcsolatos információk nyújtása
3
Nehéz a választás… A saját élményen alapuló tapasztalás megléte szükséges a döntéshez – testhez álló e az adott munka/munkakör Léteznek pályaválasztást könnyítő programok: önismereti munka, pályaorientációs konzultációk, valós munkahelyzetekben történő önkéntes részvétel Figyelembe kell venni az alkalmasságot, képességeket, és a hozzáértést
4
A tanuló társadalmi környezete Szülők Iskola (tanulótársak, pedagógusok) Kortársak, barátok Média Pályaorientációt segítő segítők
5
Iskolaválasztás 10-12 éves valamint 14 éves korban válik aktuálissá a középfokú oktatási intézmény választás Elkezdődik a pályák iránti érdeklődés, próbálgatja a tanuló a pálya és a saját képességstruktúrája (adottságok, jellemvonsáok, érdeklődés, szívesen végzett tevékenységek) közötti megfelelést Az első szakképesítés megszerzése nem egész életre szóló döntés Fontos ismerni a választható szakképesítéseket
6
Gimnázium Inkább elméleti beállítódás jellemzi -> befejezése után a többség felsőoktatásba megy, vagy szakmát tanul Az általános műveltség mély és részletes fejlesztése a cél
7
Szakközépiskola Valamely pálya mellett való elkötelezettség Átlagos mélységű általános műveltség fejlesztése mellett szakmai tárgyak tanulása -> kimenete szintén a felsőoktatás, újabb szakma, vagy ráépülés elsajátítása
8
Szakiskola Gyakorlati tevékenységekhez való vonzódás Elvégzése után jogosultság az elsajátított szakma gyakorlására A súlypont a szakmai ismeretek és készségek elsajátítására helyeződik A tanulók hirtelen a felnőttek világába csöppennek és elkezdenek ismerkedni azokkal a sajátosságokkal, amik a dolgozó emberek hétköznapjait jellemzik
9
Tanulószerződés Tanuló és a gyakorlati képzőhely között jön létre Havi pénzbeli juttatás a minimálbér minimum 20%-a (kiegészítő juttatás, ha hiányszakmmát tanul +20%), minden jól teljesített fél év után emelkedik Biztosítotti jogviszony (táppénz, szolgálati idő) Tisztálkodási eszközök, egyéni védőfelszerelések, munkaruha Étkezési hozzájárulás (kedvezményes vagy természetben) Napi 7-8 órás valamint nyári gyakorlat teljesítése
10
Sikerélmény biztosítása Adottságok Jellemvonások Hozzáértés Alkalmasság Képesség Tévhit, hogy rossz tanuló = szakiskolát végzett tanuló
11
Információ, segítség http://eletpalya.munka.hu/ http://www.diakkapu.hu/ http://www.eduline.hu/kezdolap.aspx http://www.sulinet.hu/tart/kat/S http://www.palyanet.hu/ http://site.nive.hu/okjmodulterkep/index.php?page=f_mterkep&teljes= 1 ORSZÁGOS MODULTÉRKÉP A VÁLASZTHATÓ SZAKMÁKHOZhttp://site.nive.hu/okjmodulterkep/index.php?page=f_mterkep&teljes= 1 Szakiskolák Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara (2400 Dújv, Latinovits Z. u. 10. ; 25/502-060)
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.