Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDóra Réka Dobos Megváltozta több, mint 8 éve
1
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége
2
Jó napot kívánok, hölgyeim és uraim!
3
EACT 2012-ben jött létre Tagjai a brit, német, francia, olasz, svéd, belga, ír és magyar kereskedelmi szövetségekből kerültek ki A buszos turizmust működtető cégek speciális érdekeinek előmozdítása Azon gazdasági előnyök kihangsúlyozása, amiket a buszos turizmus jelent az utasok számára, akiket turista látványosságokhoz, városokba szállít Lobbizás a nemzeti kormányoknál, az Európai Parlament képviselőinél, EU döntéshozóknál
4
195. cikk Lehetővé teszi, hogy az európai turizmus számára kedvező környezet alakulhasson ki 2010-ben az európai turizmus új politikai keretével erősítették meg A világ első számú turista desztinációja
5
A turizmus 4 pillére Stimulálni az európai turizmus-ágazat versenyképességét Támogatni a fenntartható, felelős, magas minőségű turizmus fejlődését Európát még inkább úgy bemutatni, mint a fenntartható és magas minőségű desztinációk otthonát Az EU szakpolitikákban és pénzügyi eszközökben rejlő potenciál maximális kihasználása
6
Mindez hogyan érhető el?
7
....a buszos turizmus arányának növelésével
8
A buszok gazdasági előnyei - 1 Segíti a helyi vállalkozásokat és rávilágít arra, hogy a buszos turizmus hozzájárul a helyben történő foglalkoztatás fenntartásához a : Hotelekben Éttermekben Kávéházakban Színházakban Szórakoztató központokban Turista látványosságoknál Közvetlenül foglalkoztatott sofőrök, idegenvezetők és segítő személyzet esetében
9
A buszok gazdasági előnyei - 2 Buszos turizmusban résztvevő utasok Idősek Iskolás gyerekek Céges utasok Sportcsapatok Beutazó európai turisták Tagállam külső és belső piaca
10
A buszok gazdasági előnyei - 3 Az Egyesült Királyságban 2014-ben 5 millió, éjszakázással kombinált autóbuszos kirándulás az országon belül, illetve külföldre; az erre kiadott összeg £1.6 milliárd Németországban 2014-ben 5.4 millió belföldi autóbuszos kirándulás, ami €3.8 milliárd bevételt jelentett a német gazdaságnak Az Egyesült Királyságban az utasok naponta átlagosan £40-ot költenek enni- és innivalóra, emléktárgyakra Összességében, az Egyesült Királyság és Németország utasszámait figyelembe véve a bevétel meghaladja a €12.5 milliárdot
11
Környezetvédelemmel kapcsolatos adatok Tudatosítani kell a városokban, hogy a busz a levegő minőségének javítása szempontjából a megoldás részét jelenti (nem pedig a problémát!) 1 busz = 30 autó Befektetés az Euro 5 & 6-ba Kibocsátás szintje NOx & CO2 Alternatív üzemanyagok használata - GTL – 80 -90%-kal csökkentheti a NOx and CO2 kibocsátást, az Euro motor típusától függően
12
Autóbuszok promóciója Városok partnersége a turista buszok akció tervének kifejlesztése céljából Városi hatóságok, közlekedési testületek, turista látványosságok, autóbuszos kereskedelmi szövetségek és operátorok
13
‘Busz-barát’ státusz Buzdítsák a városokat, falvakat és a turista látványosságokat arra, hogy busz- barátok legyenek A kritériumoknak megfelelő helyszíneket jutalmazzák
14
Autóbuszok promóciója - 2 Az autóbuszos operátorok kereskedelmi szövetségei fogalmazzák meg a buszokkal járó előnyöket a döntéshozók számára, adjanak ezekről tájékoztatást a számukra Ne felejtsük el, hogy sokan még soha nem utaztak busszal, illetve nem gondoltak arra, hogy a buszos utazást válasszák Hangsúlyozni kell az egynapos buszos kirándulások előnyeit a potenciális utazók számára
15
A jövő Az fog történni, amit az európai buszos operátorok szeretnének? Az európai buszos iparág készen áll a kihívásra? Felkészült-e az európai buszos iparág arra, hogy saját magát a potenciális ügyfelek és döntéshozók szemében előtérbe helyezze?
16
A jövő Amennyiben az európai autóbusz-szektor nem kezdeményez valamit a tagállamokkal és az EU Bizottsággal, továbbra is környezeti problémának, nem pedig az európai turizmus fejlesztésére alkalmas megoldásnak fognak látni minket.
17
Köszönöm a figyelmet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.