Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége."— Előadás másolata:

1 Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége

2 Jó napot kívánok, hölgyeim és uraim!

3 EACT 2012-ben jött létre Tagjai a brit, német, francia, olasz, svéd, belga, ír és magyar kereskedelmi szövetségekből kerültek ki A buszos turizmust működtető cégek speciális érdekeinek előmozdítása Azon gazdasági előnyök kihangsúlyozása, amiket a buszos turizmus jelent az utasok számára, akiket turista látványosságokhoz, városokba szállít Lobbizás a nemzeti kormányoknál, az Európai Parlament képviselőinél, EU döntéshozóknál

4 195. cikk Lehetővé teszi, hogy az európai turizmus számára kedvező környezet alakulhasson ki 2010-ben az európai turizmus új politikai keretével erősítették meg A világ első számú turista desztinációja

5 A turizmus 4 pillére Stimulálni az európai turizmus-ágazat versenyképességét Támogatni a fenntartható, felelős, magas minőségű turizmus fejlődését Európát még inkább úgy bemutatni, mint a fenntartható és magas minőségű desztinációk otthonát Az EU szakpolitikákban és pénzügyi eszközökben rejlő potenciál maximális kihasználása

6 Mindez hogyan érhető el?

7 ....a buszos turizmus arányának növelésével

8 A buszok gazdasági előnyei - 1 Segíti a helyi vállalkozásokat és rávilágít arra, hogy a buszos turizmus hozzájárul a helyben történő foglalkoztatás fenntartásához a : Hotelekben Éttermekben Kávéházakban Színházakban Szórakoztató központokban Turista látványosságoknál Közvetlenül foglalkoztatott sofőrök, idegenvezetők és segítő személyzet esetében

9 A buszok gazdasági előnyei - 2 Buszos turizmusban résztvevő utasok Idősek Iskolás gyerekek Céges utasok Sportcsapatok Beutazó európai turisták Tagállam külső és belső piaca

10 A buszok gazdasági előnyei - 3 Az Egyesült Királyságban 2014-ben 5 millió, éjszakázással kombinált autóbuszos kirándulás az országon belül, illetve külföldre; az erre kiadott összeg £1.6 milliárd Németországban 2014-ben 5.4 millió belföldi autóbuszos kirándulás, ami €3.8 milliárd bevételt jelentett a német gazdaságnak Az Egyesült Királyságban az utasok naponta átlagosan £40-ot költenek enni- és innivalóra, emléktárgyakra Összességében, az Egyesült Királyság és Németország utasszámait figyelembe véve a bevétel meghaladja a €12.5 milliárdot

11 Környezetvédelemmel kapcsolatos adatok Tudatosítani kell a városokban, hogy a busz a levegő minőségének javítása szempontjából a megoldás részét jelenti (nem pedig a problémát!) 1 busz = 30 autó Befektetés az Euro 5 & 6-ba Kibocsátás szintje NOx & CO2 Alternatív üzemanyagok használata - GTL – 80 -90%-kal csökkentheti a NOx and CO2 kibocsátást, az Euro motor típusától függően

12 Autóbuszok promóciója Városok partnersége a turista buszok akció tervének kifejlesztése céljából Városi hatóságok, közlekedési testületek, turista látványosságok, autóbuszos kereskedelmi szövetségek és operátorok

13 ‘Busz-barát’ státusz Buzdítsák a városokat, falvakat és a turista látványosságokat arra, hogy busz- barátok legyenek A kritériumoknak megfelelő helyszíneket jutalmazzák

14 Autóbuszok promóciója - 2 Az autóbuszos operátorok kereskedelmi szövetségei fogalmazzák meg a buszokkal járó előnyöket a döntéshozók számára, adjanak ezekről tájékoztatást a számukra Ne felejtsük el, hogy sokan még soha nem utaztak busszal, illetve nem gondoltak arra, hogy a buszos utazást válasszák Hangsúlyozni kell az egynapos buszos kirándulások előnyeit a potenciális utazók számára

15 A jövő Az fog történni, amit az európai buszos operátorok szeretnének? Az európai buszos iparág készen áll a kihívásra? Felkészült-e az európai buszos iparág arra, hogy saját magát a potenciális ügyfelek és döntéshozók szemében előtérbe helyezze?

16 A jövő Amennyiben az európai autóbusz-szektor nem kezdeményez valamit a tagállamokkal és az EU Bizottsággal, továbbra is környezeti problémának, nem pedig az európai turizmus fejlesztésére alkalmas megoldásnak fognak látni minket.

17 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége."

Hasonló előadás


Google Hirdetések