Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó."— Előadás másolata:

1 Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai 2014.06.05. Balatonalmádi Szabó János (ereszx@gmail.com) SM Duráczky EGYMI Kaposvárereszx@gmail.com

2 Megvalósítás körülményei  TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” című Mini Pilot projekt SNI gyermekek tehetségfejlesztése  A szakköri tevékenység összekapcsolása az infokommunikációs technológiák alkalmazásával  Célcsoport szakiskolás és szakiskolás korú általános iskolás hallássérült és logopédiai osztályokban tanuló SNI tanulók  A megvalósítással párhuzamosan készült a szakköri tematika is.

3  Megvalósítás környezete: aktívtáblás konfigurációval, laptopokkal, szavazó szettel, egyéb digitális eszközökkel felszerelt osztálytermi környezet  A cél nem az volt, hogy számítógépen játsszák a játékokat!

4 Tájékozódás  Milyen táblajátékokat ismernek a gyerekek?  Hol tanulták meg az egyes játékokat?  Milyenek a játékszokásaik?

5 Nem sok játékunk volt, ezért… http://www.jatektan.hu

6 Megvalósítás Tanulók érdeklődésének felkeltése a táblajátékok iránt a történeti emlékek megismerésével, felidézésével. http://moricz.arrabonus.hu/static/nagykaroly/AL_2 006.pdf

7 Kapcsolódó informatikai alkalmazói készségek fejlesztése

8 Internetes források megismerése, ahol táblajátékok leírása, szabályai találhatók, ahonnan táblajátékok nyomtathatók

9 Prezentációkat készítettek a különböző játékok szabályaiból

10 Szabályismeret ellenőrzése szavazó szettel

11 A szakkörről a tanulók fényképeket, videó jeleneteket készítettek. Ezeket a felvételeket a szakkör végén Live Movie Maker- ben kész filmmé vágtuk össze.

12 És természetesen sokat játszottunk, mert ez volt a lényeg.

13 Tapasztalatok  Látszott, hogy a játéknak ez a formája mást jelent számukra  A gyerekek szívesen használják a játékokat egymással szemben leülve, játék közben kommunikálva egymással, függetlenül attól, hogy szinte minden játék játszható már interneten  A párjátékok jó lehetőséget adtak a konfliktuskezelésre, a siker és kudarc feldolgozására  A táblajátékok összekapcsolása az iKT eszközökkel szakkör keretében hasznos, fejlesztő hatású szabadidős tevékenységnek bizonyult a tanulók társas kompetenciáit illetően is  Kiemelt figyelmet fordítottam a játékszabályok megismerése folyamán a szövegértelmezésre, szövegértésre alacsonyabb nyelvi szinten álló hallássérült, illetve diszlexiás, diszkalkuliás, diszgráfiás tanulókról lévén szó

14 Egy kellemes élmény… Hasznosulás: A táblajátékokat a tematika adaptációjával beépítjük a kollégiumi programba. További információk… http://www.isze.hu/download/in spiracio/tehetseg_20140530.pdf http://www.isze.hu/download/in spiracio/tehetseg_20140530.pdf

15  Tematika  Sakkpalota

16 Kodu  vizuális játéktervező program  fejleszti a problémamegoldó, algoritmikus gondolkodást, és emellett óriási teret ad a kreativitásnak  Már alsó tagozatban elkezdhető az alkalmazása  ingyenesen letölthető: http://kodu.elte.hu/ http://kodu.elte.hu/  Kodu szótár


Letölteni ppt "Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések