Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDávid Gál Megváltozta több, mint 8 éve
1
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai 2014.06.05. Balatonalmádi Szabó János (ereszx@gmail.com) SM Duráczky EGYMI Kaposvárereszx@gmail.com
2
Megvalósítás körülményei TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” című Mini Pilot projekt SNI gyermekek tehetségfejlesztése A szakköri tevékenység összekapcsolása az infokommunikációs technológiák alkalmazásával Célcsoport szakiskolás és szakiskolás korú általános iskolás hallássérült és logopédiai osztályokban tanuló SNI tanulók A megvalósítással párhuzamosan készült a szakköri tematika is.
3
Megvalósítás környezete: aktívtáblás konfigurációval, laptopokkal, szavazó szettel, egyéb digitális eszközökkel felszerelt osztálytermi környezet A cél nem az volt, hogy számítógépen játsszák a játékokat!
4
Tájékozódás Milyen táblajátékokat ismernek a gyerekek? Hol tanulták meg az egyes játékokat? Milyenek a játékszokásaik?
5
Nem sok játékunk volt, ezért… http://www.jatektan.hu
6
Megvalósítás Tanulók érdeklődésének felkeltése a táblajátékok iránt a történeti emlékek megismerésével, felidézésével. http://moricz.arrabonus.hu/static/nagykaroly/AL_2 006.pdf
7
Kapcsolódó informatikai alkalmazói készségek fejlesztése
8
Internetes források megismerése, ahol táblajátékok leírása, szabályai találhatók, ahonnan táblajátékok nyomtathatók
9
Prezentációkat készítettek a különböző játékok szabályaiból
10
Szabályismeret ellenőrzése szavazó szettel
11
A szakkörről a tanulók fényképeket, videó jeleneteket készítettek. Ezeket a felvételeket a szakkör végén Live Movie Maker- ben kész filmmé vágtuk össze.
12
És természetesen sokat játszottunk, mert ez volt a lényeg.
13
Tapasztalatok Látszott, hogy a játéknak ez a formája mást jelent számukra A gyerekek szívesen használják a játékokat egymással szemben leülve, játék közben kommunikálva egymással, függetlenül attól, hogy szinte minden játék játszható már interneten A párjátékok jó lehetőséget adtak a konfliktuskezelésre, a siker és kudarc feldolgozására A táblajátékok összekapcsolása az iKT eszközökkel szakkör keretében hasznos, fejlesztő hatású szabadidős tevékenységnek bizonyult a tanulók társas kompetenciáit illetően is Kiemelt figyelmet fordítottam a játékszabályok megismerése folyamán a szövegértelmezésre, szövegértésre alacsonyabb nyelvi szinten álló hallássérült, illetve diszlexiás, diszkalkuliás, diszgráfiás tanulókról lévén szó
14
Egy kellemes élmény… Hasznosulás: A táblajátékokat a tematika adaptációjával beépítjük a kollégiumi programba. További információk… http://www.isze.hu/download/in spiracio/tehetseg_20140530.pdf http://www.isze.hu/download/in spiracio/tehetseg_20140530.pdf
15
Tematika Sakkpalota
16
Kodu vizuális játéktervező program fejleszti a problémamegoldó, algoritmikus gondolkodást, és emellett óriási teret ad a kreativitásnak Már alsó tagozatban elkezdhető az alkalmazása ingyenesen letölthető: http://kodu.elte.hu/ http://kodu.elte.hu/ Kodu szótár
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.