Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaImre Mezei Megváltozta több, mint 8 éve
1
Őszi Attila főigazgató
2
ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban Dunaújváros – új, tervezett, város A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola 1955 NÜM 316.sz Intézet (Dunaferr Isk.) Nehézipari szakmák 340. sz. Intézet (Hild Isk.) Építőipari szakmák 60-as évek könnyűipar telepítése 1969 Bánki Szakközépiskola Gépész, kohász képzés 1975 Rudas Középiskola Közgazdasági, kereskedelmi 1976 Lorántffy Középiskola Könnyűipari szakmák 1990 Kereskedelmi és vendéglátóipari Szki
3
A szakképzés modernizálása 1995-96 Világbanki program 2004-05 SZFP 2008 TISZK Európa 2020 2013 KLIK 2015 NSZFH/Centrumok
4
Fő célkitűzés (EU 2020): 1. Foglalkoztatás Biztosítani kell, hogy a 20–64 évesek körében a foglalkoztatottság aránya elérje a 75%-ot. 2. K+F/innováció Az EU (köz- és magánforrásból származó) GDP-jének 3%-át a kutatás/fejlesztés és az innováció ösztönzésére irányuló beruházásokra kell fordítani. 4. Oktatás A lemorzsolódási arányt 10% alá kell csökkenteni. El kell érni, hogy a 30 és 34 év közötti uniós lakosok legalább 40%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezzen. 5. Szegénység/társadalmi kirekesztés Legalább 20 millióval csökkenjen azok száma, akik nyomorban és társadalmi kirekesztettségben élnek, illetve akik esetében a szegénység és a kirekesztődés reális veszélyt jelent.
5
A szakképzési rendszer átalakításának célja A szakképzési rendszer vonzerejének növekedése A kétkezi munka becsületének visszaállítása Az átjárhatóság biztosítása A jövőben növekedjen a szakképzést választók száma Tévhit eltörlése: szakképzés zsákutca jellegű →továbblépési lehetőség biztosítása a felsőoktatásba Czomba Sándor államtitkár
6
A legfőbb kihívások a szakképzésben A gazdasági igények szolgálata : a jelenleginél több szakmunkás és technikus képzése A duális képzés erősítése : a képzőhelyek száma és a képzési lehetőségek bővítése, a duális képzési formában részt vevők számának emelése A szakképzési rendszer színvonalának emelése: a képzés minőségének, hatékonyságának, eredményességének javítása Czomba Sándor államtitkár
7
7 tagintézmény Mintegy 4000 diák 510 alkalmazott 370 pedagógus 29 NOKS 111 technikai dolgozó CENTRUM: 6 fő gazdasági referens 3 fő tanügyi referens Informatikai referens Felnőttképzési referens 2 fő titkársági referens
8
Jelenlegi helyzetkép: Letisztult képzési profil ( két intézménynél kerül kivezetésre a gimnáziumi oktatás) 167 szakma 22 ágazat Felnőttoktatás Felnőttképzés (TÁMOP 2.1.6) Egyéb tanfolyamok A duális képzés a szakképző évfolyamokon 60% Kapcsolatok: Önkormányzatok Kamara Gazdálkodó szervezetek MFKB Munkaügyi központok KLIK (3 megye ill. régió határa) Centrumok (azonos elvek, célok) DUF Civil szervezetek
9
Terveink, jövőkép: CÉL Alulról építkezve, a fenntartó irányításával működtetni a rendszert A kormányzati célok megvalósítása A szakember képzés növelése duális képzés kiterjesztése Színvonal emelése Felnőttoktatás (második szakma) Az állami fenntartású szakképző intézmények népszerűsítése MÓDSZER, ESZKÖZ Centrum = pedagógiai műhely 8-os diákok megnyerése Pályaválasztási tanácsadás Szakma bemutatók → kamarával együttműködve (pályaorientáció) A diákok megőrzése, felzárkóztatása MK-k centrum szintű együttműködése (fórumok, módszertani vásár) Állásbörze → munkaügyi központokkal együttműködve Cselekvő jelenlét a város, városkörnyék rendezvényein
10
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! 10
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.