Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi."— Előadás másolata:

1 A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi Médiakonferencia - Balatonalmádi, 2015. október 1.

2 A kultúra mint eszköz ▪ Válságok sorát éljük meg: gazdasági, ökológiai, természeti erőforrásbeli, energia, lélekszámbeli, társadalmi – eddig is voltak, de nem voltak globálisak ▪ Változások sorát éljük meg: interkonnektivitás, interaktivitás, vizualitás, multitasking, kommunikáció ▪ Látszik, merre halad a folyamat: személyre szabott, always on jelenlét és tudásszerzés ▪ A kultúra túlélési stratégia – az információs társadalom válaszokat ad

3 Korszakok ▪ 1454 - 1950 - a nyomtatott szó kora ▪ 1950-es évektől - a televízió vizuális forradalma ▪ 2000-es évektől - a digitális kultúra forradalma Kommunikációs forma és mentális mintázat

4 Gyorsuló változások ITU 2014

5 Eltávolodás a fizikai valóságtól ▪ Van-e az, ami nincs? - fotók, levelek, beszélgetések, emlékek ▪ Mi az, amit látok? - a valóság érzékelése ▪ Érzékek és csalódások - mi az, ami szilárd?

6 Újfajta tudás-szerzési modellek Jellemző: a kérdések nélküli válaszok rendszere helyett a kérdésekre adott azonnali, töredezett válaszok ▪ Rendszer nélkül drasztikusan megnövekszik a kiszolgáltatottság és az irányíthatóság ▪ Mit is kellene tudnom? ▪ Forráskritika

7 A digitális kultúra jellemzői ▪ Szóbeli írásbeliség ▪ Elszakadás a forrástól ▪ Állandóság ▪ Másolhatóság ▪ Azonnaliság ▪ Interaktivitás és interkonnektivitás ▪ Érzékelés és tapasztalás ▪ Identitás ▪ Bizonytalanság ▪ Sebesség és megfoghatatlanság ▪ Multitasking ▪ Mikro-idő kihasználása

8 A digitális kultúra kettős köre

9 9 A kihívások A két generáció kihívása: ▪ Eddig a szórakozás volt/van előtérben, de most jön két sokk: a munka és az egészség (a szórakozás és a gamifikáció marad) Finomhangolás A kapcsolat a lényeg, az online lét Nem evidensek a logikák (pl. kíváncsiság, vagy magabiztos használat nem bizonyosodott be), naivitások. 15-19 éves magyar középiskolások körében végzett kutatás, 10 mélyinterjú, változatos háttérrel rendelkezők körében

10 Hétköznapok a digitális kultúrában ▪ Az eddigi kulturális logika felborult ▪ Mit változtat meg pontosan a digitális kultúra? - pl. megismerés, tanulás, kommunikáció, párválasztás stb. ▪ Három fő tényező: – Ki tanít kit és mire? – változások sebessége – Mobilforradalom – azonnali, de rendszer nélküli – Virtualizálódás - a következmények nélküli lét csak illúzió ▪ Intergenerációs együttműködések – csökkenteni az elveszett nemzedék kiterjedését

11 Köszönöm a figyelmet! rab.arpad@dkht.uni-obuda.hu Skype: rab.arpad phone, Viber: 36203332302 Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont


Letölteni ppt "A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések