Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRegina Török Megváltozta több, mint 8 éve
1
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN 2002. DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA
2
A GÁBOR DÉNES FŐISKOLA ALAPÍTÁSÁNAK ÉVE: 1992 - 40 EZER BEIRATKOZOTT DIÁK - 15 EZER AKTÍV HALLGATÓ - 3000 VÉGZETT HALLGATÓ
3
AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM - 5-10 PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ PILLANATBAN LEGYEN HOZZÁFÉRHETŐ INTERAKTIVÍTÁS - A FELHASZNÁLÓ NE CSAK OLVASSON KONZULTÁCIÓS HELY A WEB-EN - SZINKRON, ASZINKRON - AMIT A FELHASZNÁLÓ FELKERESHET - TANULÁS KÖZBEN KAPCSOLAT AZ OKTATÓVAL ÉS A HALLGATÓKKAL
4
VÁLTOZÁSOK A TANÁR, A TANULÓ ÉS A MENEDZSMENT ÚJ FELADATAI A HALLGATÓ MOTIVÁLÁSA ÉS AZ ÉRDEKLŐDÉS FENNTARTÁSA A SZÁMONKÉRÉS GYAKORISÁGA A BESZÁMOLÁS LEHETŐSÉGEI AZ ELLENŐRZÉS MÓDOZATAI, ÉRVÉNYESSÉGE A TANULMÁNYI EGYSÉGEK MÉRETE A TANULMÁNYI PERIÓDUS HOSSZA
5
A RENDSZER ELEMEI, A SZEREPLŐK TARTALOMFEJLESZTŐ SZOLGÁLTATÓ - INTERNET SZOLTÁLTATÓ - KURZUS SZOLGÁLTATÓ SZOFTVER KERETRENDSZER PL.: LOTUS LEARNING SPACE BLACKBOARD SAJÁT FEJLESZTÉSEK
6
A RENDSZER ELEMEI, A SZEREPLŐK OKTATÁSI INTÉZMÉNY, A JOGOK TULAJDONOSA - AZONOS LEHET A KURZUS SZOLGÁLTATÓVAL - AZONOS LEHET A TARTALOMFEJLESZTŐVEL TANULÓK - TÖBBSÉGÉBEN DOLGOZÓK SZABVÁNYOK - A TARTALOMRA - A KERETRENDSZERRE - AZ ADMINISZTRÁCIÓRA PL.: IMS GLOBAL LEARNING CONSORTIUM
7
A MINŐSÉGET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK - INTÉZMÉNYI HÁTTÉR - KURZUSFEJLESZTÉS - TANÍTÁS/TANULÁS - A KURZUS FELÉPÍTÉSE - A HALLGATÓK TÁMOGATÁSA - AZ OKTATÓK TÁMOGATÁSA - ÉRTÉKELÉS ÉS MÉRÉS
8
AZ INTÉZMÉNYI HÁTTÉR MINŐSÉGI TÉNYEZŐI DOKUMENTÁLT TECHNOLÓGIAI TERV - ELEKTRONIKIAI BIZTONSÁG, VÉDELEM, AZ INFORMÁCIÓK ÉRVÉNYESSÉGE A TECHNOLÓGIÁT SZOLGÁLTATÓ RENDSZER MEGBÍZHATÓSÁGA RENDSZERGAZDA SZOLGÁLTATÁS
9
A TANANYAGFEJLESZTÉS MINŐSÉGI TÉNYEZŐI EGYSÉGES IRÁNYELVEK HASZNÁLATA A HALLGATÓK RÉSZT VESZNEK A TANANYAG VÉLEMÉNYEZÉSÉBEN AZ OKTATÓANYAGOK RENDSZERES FELÜLVIZSGÁLATA
10
A TANÍTÁS/TANULÁS MINŐSÉGI TÉNYEZŐI A HALLGATÓK EGYMÁSSAL ÉS AZ OKTATÓKKAL VALÓ INTERAKCIÓJA A HALLGATÓK ÉRTÉKELÉSÉRE A VISSZA- CSATOLÁS INTERAKTÍV JELLEGŰ ÉS JÓL IDŐZÍTETT A KUTATÁS EREDMÉNYEINEK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁS TECHNOLÓGIÁBAN
11
A KURZUS FELÉPÍTÉSÉNEK MINŐSÉGI TÉNYEZŐI TANÁCSADÁS A TÁVTANULÁSHOZ AZ ELÉRENDŐ EREDMÉNY MEGISMERTETÉSE VIRTUÁLIS KÖNYVTÁRHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉS AZ ÉRTÉKELÉSEK ÜTEMEZÉSE A HALLGATÓ HOZZÁFÉRÉSÉNEK ELLENŐRZÉSE (RENDELKEZIK-E A MINIMÁLIS TECHNOLÓGIÁVAL
12
A HALLGATÓK TÁMOGATÁSÁNAK MINŐSÉGI TÉNYEZŐI INFORMÁCIÓSZOLGÁLTATÁS (FELVÉTELI, TANDÍJ, SEGÉDESZKÖZÖK) FOLYAMATOS TECHNIKAI SEGÍTSÉG HALLGATÓI PANASZOK KEZELÉSE GYAKORLATI KÉPZÉS A TECHNOLÓGIA MEGISMERTETÉSÉRE
13
AZ OKTATÓI TÁMOGATÁS MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEI AZ OKTATÓK ÉRTÉKELÉSE AZ ÁTTÉRÉS SORÁN TÁJÉKOZTATÁS A HALLGATÓKRÓL FOLYAMATOS ÉRTÉKELÉS (TANÍTÁSI, TANULÁSI FOLYAMAT, KÖLTSÉG- ADATOK, TANULÁSI FOLYAMAT HASZNOSSÁGA TECHNIKAI SEGÍTSÉG A TANANYAGFEJLESZ- TÉSHEZ
14
AZ E-LEARNING „HOZZÁADOTT ÉRTÉKE” HAGYOMÁNYOS TÁVOKTATÁS E-LEARNING ESETÉN TELJES MÉRTÉKBEN 1. DEMOKRATIKUSAN FEJLŐDŐ INTÉZMÉNYI HÁTTÉR, AZ INTÉZMÉNYI AUTONÓMIA NÖVEKEDÉSE X 2. EGYÉNRE SZABOTT TANULÁSI ÚTVONAL X 3. A TANULMÁNYI IDŐTARTAM SZABAD VÁLASZTÁSA X 4. A HALLGATÓ VÁLASZTHAT A TANULÁST TÁMOGATÓ MÉDIAMIXBŐL X 5. TUDÁSELLENŐRZÉS ÖNKONTROLLAL X 6. TEMATIKUS VITAKÖRÖK LÉTREHOZÁSA AZ INTER- NETEN, A HALLGATÓI TUDÁS AKTIVIZÁLÓDÁSA X 7. A TANULMÁNYOK HELYÉNEK SZABAD VÁLASZTÁSA X 8. A TANULÁS IDEJÉNEK SZABAD VÁLASZTÁSA X 9. GLOBALIZÁLÓDÓ OKTATÁSI INTÉZET, AZ INTÉZET SZABAD VÁLASZTÁSA X
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.