Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsanett Magyar Megváltozta több, mint 8 éve
1
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos
2
A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések megvalósítása Önértékelés Fejlesztések visszamérése Új fejlesztések indítása 20072008
3
Előzmények 2006 Önértékelés módszertani képzés Önértékelés szakértői támogatása Önértékelés elvégzése –Fejlesztési területek megfogalmazása Fejlesztési célkitűzések kidolgozása –Intézkedési tervek elkészítése Horizontális tanulás elindítása (5 csoport) Kulcsindikátorok feltöltése (benchmarking) Módszertani kiadvány a fejlesztésekhez
4
A CQAF Modell alkalmazása a szakképző intézményekben Vezetés Folyama- tok Dolgozók irányítása Politika és stratégia Partnerkap- csolatok és erőforrások A tevékeny- ség kulcs indikáto- rai Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Innováció és tanulás ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK
5
Jogszabályi háttér Közoktatási Törvény 1999. évi módosítása Közoktatási Törvény [40. § (10) és (11)] IMIP – nek tartalmaznia kell: A tervezés, irányítás, vezetés, ellenőrzés, értékelés folyamatait, a teljes körű intézményi önértékelést, a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát, a vezetők és a pedagógusok teljesítmény értékelésének rendjét. 3/2002 OM rendelet [4.§ (1)] 1057/2005 Kormányhatározat (V.31.)
6
A minőségfejlesztés tevékenységei 2007 A minőségfejlesztési terület tevékenységeinek csomópontja az intézményi fejlesztések támogatása: Intézményi felelősök minőségügyi felkészítése. Szakértői támogatás biztosítása a fejlesztésekhez. SZMBK Modell teljeskörű kifejlesztése Intézmény-hálózatok kialakításának támogatása. Teljesítményértékelés felmérés, bevezetés előkészítése Intézkedési tervek megvalósításának mérése. Benchmarking – 160 indikátorból álló adatbázis novemberi feltöltése, szakértői támogatás Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására
7
Akkreditált pedagógus továbbképzés Minőségügyi módszertani képzés – Önértékelésben megfogalmazott célkitűzésekre épül – A minőségügyi felelősök részvétele – 140 pedagógus helyett 126 – Helyszín: Salgótarján – 40 órás képzés - Tapasztalatok: - Fejlesztések humánerőforrásának tervezése hiányos - A fejlesztések eredményének mérése hiányos
8
CQAF szakképzési modell adaptáció (Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer Modell továbbfejlesztés) Tapasztalatok feldolgozása A fejlesztés tartalma: Külső értékelés kidolgozása Indikátorok felülvizsgálata Fenntartói és ágazati szint kidolgozása A teljes rendszer 2008-tól bevezetése
9
Intézményi célkitűzések megvalósításának szakértői támogatása Intézményenként 48 óra szakértői, tanácsadói támogatás Közbeszerzésben beszerzett 2 szolgáltató közvetlenül az intézményeknél jelentkezik Cél: az intézményi célkitűzések megvalósításának támogatása, a hiányzó kapacitás biztosítása Intézmény és szolgáltató együttműködése - munkaterv Augusztus – november (elszámolás feltételei) Fejlesztések eredményének mérése, indikátorok feltöltése – november !
10
Egymástól tanulás benchmarking Horizontális tanulás támogatása – 300 e. Ft/intézmény Intézménycsoportok működtetése, munkaterv Jó gyakorlatok bemutatása, tapasztalatok megosztása Együttműködési hálózatok kialakítása Várt eredmények: Kapacitások közös használata Mentorcégek hálózatának kialakítása Közös tudásbázis működtetése
11
Vezetői és pedagógus teljesítményértékelés Az intézményekben a teljesítményértékelés eljárásrendjének és szempontsorának elemzése Dokumentum elemzés - IMIP Helyszíni szemle – intézményenként 3-4 óra – szakértő és menedzsment együttműködése A teljesítményértékeléshez szükséges eszközök és módszertan kidolgozása és biztosítása az intézmények számára A teljesítményértékelés megvalósítását támogató akkreditált továbbképzés kidolgozása.
12
Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására Az intézményekben a fejlesztések költségeinek részbeni finanszírozása: utiköltség, Közreműködők tiszteletdíja, Szakértői tiszteletdíj, Dologi költségek, Határidők Elszámolás
13
Problémák Fejlesztések megvalósításának hatékonysága Minőségügyi team működtetése Horizontális tanulás a minőségügy területén Benchmarking adatbázis feltöltöttsége, használata, egymástól tanulás lehetősége www.szakma.hu/benchmarking
14
Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos :www.szakma.hu :menner.akos@szakma.hu d2@szakma.hu :36-1-434-57-25
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.