Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, 2009. február 02-06. Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, 2009. február 02-06. Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:"— Előadás másolata:

1 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, 2009. február 02-06. Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította: Finszter Ferenc TÜV NORD-KTI Kft.

2 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT 1. (febr. 2.) A gumiabroncs világelőírással foglalkozó informális munkacsoport ülése A munkacsoport javaslata a gumiabroncs világelőírásra - a vizsgálati követelmények: –Kötelező alap (méretek, jelölések, nagy seb., élettartam, nedves tapadás, üres futás) –opcionális (zaj, ) Jóváhagyás (-i jel): -„globális” (G), -„regionális” (R)

3 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 2. A 106-os előírás bemutatása (mezőgazdasági járművek) Javaslat a quad abroncsok kizárása. 2009/16 (a jóváhagyás, elutasítás, visszavonás kommunikációja) elfogadva 3. (8 f) EU információ Az általános biztonsági előírások direktívájának rövid ismertetése. Gumiabroncs-vonatkozások kiemelése. (pl.:Téli abroncs definíció) Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT

4 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 4. (9 a) A gumiabroncs előírások hatályának tisztázása 2008/4, 2008/4 rev1 elfogadva 5. TPMS Gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer (M1, biztonsági okok, illetve fogyasztás/emisszió csökkentés) - defekt, illetve tartós alacsony nyomású üzem jelzése - TPMS hiba detektálás Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT

5 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu Defekt teszt elfogadva tűrés (a mérési pontosság miatt) nélkül (20% nyomáscsökkenés az üzemi állapothoz képest egy keréknél.) Tartós alacsony nyomás ellenőrzés 20..25% nyomáscsökkenés összegzett 30…(60) percnél. Nincs eldöntve. Németország. A 60 percet a költségek miatt technikai határnak tartja. Nincs eldöntve, hogy a TPMS új előírás legyen, vagy legyen beépítve pl. a 64 –es előírásba. Ez (WP 29). EEC javaslat: legyen a 64-es része, de a GRRF az új előírást javasolja. Új javaslat készült a 2009/10 ből. (vizsgálati előírások) Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT

6 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 6. Mechanikus kapcsolószerkezetek Másodlagos kapcsolószerkezetek utánfutókon (lánc, sodrony..) Szilárdság, Lehetséges-e megelőzni, hogy a vonórúd leérjen a talajra. (Annex7 1.6.1.) Alternatív javaslat a fárasztási vizsgálatra. 2008/16 Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT

7 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 5. ESC alkalmazása személygépkocsikon 2009/17 Javaslat kezdetben az opcionális alkalmazásra. Átmeneti rendelkezések, kis módosítással. 6. ISO hivatkozások frissítése 2009/4 Németország felvette, hogy jó lenne, ha minden résztvevő ismerné a változtatott ISO szabványok tartalmát, de ehhez meg kell venni a szabványokat.

8 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu India: Valaki készíthetne egy táblázatot a változások tartalmáról. 2009/4 szeptemberre áttéve, hogy legyen idő a szabványokat megnézni. 7. OICA javaslat a fékbetét kopás visszajelzés módosítására GRRF-65-13 GRRF-65-14 elfogadva

9 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 8. Fék-aszissztens (BAS) R13-H 2008/15….2009/23…..65-29 Fékaszissztens és ESC együtt Európában, de a többi országban talán külön is lehet. VSF legyen a neve Elfogadva kis módosításokkal - a pályára száraz nagy tapadás elő van írva.

10 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 9. EGB 13 módosítások. 2009/4, 2009/5 motoros jármű és pótkocsi stabilitási funkció hibája esetén előírt jelzésekről. 2008/18 bizonyos esetek, amikor az elektronikus szabályozásnak nem kell működnie. Németország felvetette, hogy ezt is jelezni kellene. Itt kompromisszumos javaslat született. Kiegészítés lesz.

11 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 2009/9 ESC alkalmazás ne legyen kötelező hidraulikus hajtású N2 járművek esetén. Nincs eldöntve. 2009/15 az 13. előírás 19. és 20. melléklet kiterjesztése a motoros járművekre (jármű jóváhagyás az ESC rendszerre vonatkozó vizsgálati jegyzőkönyv alapján). - A pótkocsik eddigi gyakorlata megnyugtató alap. - A következő ülésen folytatódik a tárgyalás.

12 Finszter Ferenc finszter@tuvnord.hu 10. Pótalkatrész fékdobok / féktárcsák –Részletes javaslat a 90-es előírás módosítására. Következő ülés: szeptember 14.-től. Beszámoló a GRRF 65. üléséről TÜV NORD-KTI KFT


Letölteni ppt "Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, 2009. február 02-06. Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések