Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely 2008. szeptember 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely 2008. szeptember 11."— Előadás másolata:

1 NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely 2008. szeptember 11.

2 Tartalom 1. Jövőbeni kihívások 2. Európai közlekedési víziók 3. Mobilitás – árúszállítás 4. Biztonság 5. Energia, környezet, források 6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek 7. Néhány zárógondolat

3 1. Jövőbeni kihívások környezetszennyezés energiaválság területgazdálkodás, de fokozott mobilitási igény nagyobb egyéni igények

4 2. Európai közlekedési víziók ERTRAC 2020-ra közlekedés, FEHRL 2025-re közutak, ECPT (Európai Építéstechnológia Platform) 2030-ra használói igények, fenntarthatóság, NR2C2040-re közlekedés (mobilitás, biztonság, környezet, tervezés, építés)

5 3. Mobilitás-árúszállítás I. TEN (Transz-Európai Úthálózat) 2040-re  európai kiegyenlítődés Komplex város – többcélú utcák Város: kis/környezetbarát jármű, magas-utak Föld alatti közlekedés Többcélú hasznosítás (parkolás/vásárlás; energia útpályaszerkezetben)

6 3. Mobilitás-árúszállítás II. Korlátozott használatú sávok Irányonkénti sávszámok variálása Útdíjazás (csúcsidőszak ?), Akadálymentes út idősek, korlátozással élők számára

7 4. Biztonság Úthasználó „megérti” az infrastruktúrát Út  hibamegelőzés, ill. következmények korlátozása Gyalogos/kerékpáros fokozott védelme Tehergépkocsik föld alatt Intelligens járműirányítási módszerek Útkezelők  állapotinformációt döntéseikben hasznosítják

8 5. Energia, környezet, források I. Környezetbarát közlekedési rendszer Közúti vonat Nukleáris energia (elektromosság), hidrogén üzemanyag (fosszilis helyett) Napenergia útpályaszerkezetben (jelzés-világítás, nyáron hűt, télen jégtelenít)

9 5. Energia, környezet, források II. Zajelnyelő burkolatok, „csendes” járművek és gumiabroncsok, föld alatti/fedett utak – kis zajterhelés Esztétikusabb infrastruktúrát „elfogadják” Recycling (pályaszerkezet, jármű) Előre gyártott elemből utak

10 6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek I. Infrastruktúra folyamatos rendelkezésre állása és megbízhatósága Tartós anyagok – kevés fenntartás Újrafelhasználás/újrahasznosítás Élettartam-mérnöki tudomány (modulszerű ter- vezés, teljesítmény alapú előírások, sávonként más követelmények),

11 6. Versenyképes tervezési és gyártási rendszerek II. Útfenntartás – kevés zavaró hatás Tekercsben, elemekből burkolat – felújítás, megerősítés Ideiglenes hidak munkahelyek fölött Állapot – nagy teljesítményű berendezés, vagy beépített műszer, GPS-sel adatbankba  figyelmeztetés rossz állapotról vagy elje- gesedésről Beépített tengelyterhelés-mérés

12 7. Néhány zárógondolat Nem utópia, bár változhat Innovációk sora („stepping stones”) Érdekelt felek („stakeholders”) közös akarata  hosszú távú gondolkodás Más tudományágakkal (fizika, meteorológia, űrkutatás, villamosmérnöki tudomány stb.) való együttműködés elengedhetetlen

13 Köszönöm szíves figyelmüket !


Letölteni ppt "NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely 2008. szeptember 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések